Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-25, 03:49
Medlem
Holgersons avatar
Måste säga att jag svängt angående Camilla Kvartoft. Från att i mitt tycke ha varit en perfekt, kvinnlig (i sammanhanget viktigt tycker jag) ledsagare och komplement till GW som "ror avsnitten i land" har hennes uppenbart personliga åsikter låtit skina igenom allt för mycket på slutet. För mig är det otroligt viktigt att en programledare i den här formen av TV-underhållning är 100% neutral och objektiv. Hennes upprörda gester, ändrade tonläge och allmänt märkliga beteende i samband med debatten om ordningsvakten och invandrarungen retar jag mig på enormt. Även i senaste avsnittet är hon märkligt tagen när GW pratar om saneringsmord. Hon motiverar säkert detta med att hon är "folkets" röst och reagerar ungefär som gemene man skulle ha gjort, vilket irriterar mig ännu mer då den enda delen ur folket hon representerar är kränkta, naiva, vita och halvreligiösa kärringar som tror för mycket på gulligull och kramar inom polis- och rättsväsendet.
Citera
2015-03-25, 06:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Måste säga att jag svängt angående Camilla Kvartoft. Från att i mitt tycke ha varit en perfekt, kvinnlig (i sammanhanget viktigt tycker jag) ledsagare och komplement till GW som "ror avsnitten i land" har hennes uppenbart personliga åsikter låtit skina igenom allt för mycket på slutet. För mig är det otroligt viktigt att en programledare i den här formen av TV-underhållning är 100% neutral och objektiv. Hennes upprörda gester, ändrade tonläge och allmänt märkliga beteende i samband med debatten om ordningsvakten och invandrarungen retar jag mig på enormt. Även i senaste avsnittet är hon märkligt tagen när GW pratar om saneringsmord. Hon motiverar säkert detta med att hon är "folkets" röst och reagerar ungefär som gemene man skulle ha gjort, vilket irriterar mig ännu mer då den enda delen ur folket hon representerar är kränkta, naiva, vita och halvreligiösa kärringar som tror för mycket på gulligull och kramar inom polis- och rättsväsendet.
Kvartoft är en pkist som vill förmedla pkstämplade åsikter till folket, det är hennes uppdrag på Veckans brott.
Citera
2015-03-25, 06:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag gillar GW men jag tror du överskattar hans IQ. Jag skulle gissa på runt 135 på sin höjd.
Hans böcker är sannerligen inga mästerverk, bättre än en del andra kioskdeckare men tämligen medioker litteratur.
Hans analyser är ofta medelmåttiga och av och till rent av dåliga, ibland känns de som han slår huvudet på spiken.
Vad grundar ni på att han är så intelligent?
Citera
2015-03-25, 08:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hans böcker är sannerligen inga mästerverk, bättre än en del andra kioskdeckare men tämligen medioker litteratur.
Hans analyser är ofta medelmåttiga och av och till rent av dåliga, ibland känns de som han slår huvudet på spiken.
135 är inte överdrivet intelligent. Jag brukar själv ligga på mellan 130 och 135 i diverse iq-test. Mensa har väl någon gräns kring 130 om jag inte minns fel. Så om GW ligger på 135 ligger han precis på gränsen att kvala in i Mensa. Det känns som att det skulle kunna stämma med honom, att det är lite hit or miss om han skulle få vara med i Mensa eller ej.
Citera
2015-03-25, 09:29
Medlem
potatisgris1981s avatar
Kvällens mest observanta mening av Leif var nåt i stil med: Hade detta drabbat vanliga vita göteborgare så hade det blivit annat liv.
Citera
2015-03-25, 09:53
Medlem
Att Norrskensflamman sprängdes/brändes var givetvis ett grovt brott riktat politiskt. Däremot kändes det lite som en slags propaganda när en kärring i det reportaget började att svamla om att det skulle kunna hända idag också så som det hetsas mot folkgrupper. Fast jovisst, det kan hända idag med. Attentat mot SD till exempel.
Citera
2015-03-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Har du läst "Mellan sommarens längtan och vinterns köld"? För att tillhöra deckargenren så tycker jag den är riktigt skarp. Osäker på om dom hade låtit testa honom flera gånger om han bara ligger kring 135...
Citera
2015-03-25, 12:41
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Att Norrskensflamman sprängdes/brändes var givetvis ett grovt brott riktat politiskt. Däremot kändes det lite som en slags propaganda när en kärring i det reportaget började att svamla om att det skulle kunna hända idag också så som det hetsas mot folkgrupper. Fast jovisst, det kan hända idag med. Attentat mot SD till exempel.
Hennes kommentar var nog rlevant.
En viss Breivik mördade ungdomar och barn för att om eventuellt kunde växa upp till farliga socialdemokrater.
Hört talas om det?
Citera
2015-03-25, 13:10
Medlem
Hur kan GW sitta och måla ut invandrargängen som krigar i Göteborg som offer?! Han sa att om de varit vita hade polisen tagit itu med dom stenhårt men nu struntar polisen i det.
Precis som det är polisens fel

Sedan sa han att de tre områdena krigar mot varandra och det stämmer ju inte utan det är Vårväder vs Friskväder och Backa
Citera
2015-03-25, 16:39
Medlem
Slottsherre, jo även jag råkar känna till Breivik. Enskilda galningar kan alltid få för sig att göra vansinniga saker. Det skulle lika gärna kunnat vara en galen vänsterextremist som fick för sig att göra processen kort med "högerextrema personer". Däremot kopplar jag inte ihop det med den kommunistiska tanten i reportaget som pratade om norrskensflamman och som uppenbarligen syftade på att vänstermänniskor råkar illa ut i dagens Sverige och att det "hetsas mot folkgrupper". Men visst, enskilda galningar kan göra hemska saker.
Citera
2015-03-25, 17:31
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
Kvällens mest observanta mening av Leif var nåt i stil med: Hade detta drabbat vanliga vita göteborgare så hade det blivit annat liv.
En självklarhet, så länge drägget skjuter ihjäl varandra.
De här gossarna är heller knappast särskilt hjälpsamma mot polis utan sköter sina aktioner och hämndaktioner precis som de gör i mellanöstern de de flesta har sitt ursprung.
Anhöriga gråter dock gärna ut och vill skuldbelägga svensk polis och det svenska samhället när deras söner och bröder har ihjäl varandra. Sanslöst och typiskt för de här folkgrupperna.
Importerad brottslighet, svenska politiker bär skulden, svenska skattebetalare får betala.
Citera
2015-03-25, 17:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Har du läst "Mellan sommarens längtan och vinterns köld"? För att tillhöra deckargenren så tycker jag den är riktigt skarp. Osäker på om dom hade låtit testa honom flera gånger om han bara ligger kring 135...
Nej inte precis den men andra av hans verk, visst bättre än många skitdeckare men ändå inte något att skriva hem om anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in