Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-25, 17:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
135 är inte överdrivet intelligent. Jag brukar själv ligga på mellan 130 och 135 i diverse iq-test. Mensa har väl någon gräns kring 130 om jag inte minns fel. Så om GW ligger på 135 ligger han precis på gränsen att kvala in i Mensa. Det känns som att det skulle kunna stämma med honom, att det är lite hit or miss om han skulle få vara med i Mensa eller ej.
Snittet ligger väl på 100 så 130 är väl rätt högt, nej jag kan inte på grundval av hans analyser dra slutsatsen att han är särskilt högbegåvad.
Citera
2015-03-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur kan GW sitta och måla ut invandrargängen som krigar i Göteborg som offer?! Han sa att om de varit vita hade polisen tagit itu med dom stenhårt men nu struntar polisen i det.
Precis som det är polisens fel

Sedan sa han att de tre områdena krigar mot varandra och det stämmer ju inte utan det är Vårväder vs Friskväder och Backa

Saneringsmord! Fortsätt bara.
Citera
2015-03-25, 18:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snittet ligger väl på 100 så 130 är väl rätt högt, nej jag kan inte på grundval av hans analyser dra slutsatsen att han är särskilt högbegåvad.
Jag vet att du anser att man kan glida fram på en räkmacka och hux flux bli professor utan att behöva lyfta ett finger, då du ser GW som ett exempel på detta. Dock krävs det ganska mycket studier. Man ska först klara av sina universitetsstudier, doktorera och forska för att till slut bli professor. Man kommer säkert ganska långt på ihärdighet, intresse, motivation, kontakter och en del tur, men jag tror att många sållas bort längs vägen om man inte därtill har en god förmåga till logiskt tänkande. Mensa tar bara emot 2%-toppskiktet som medlemmar. Andelen professorer i Sverige mäts i promillen. Nog tror jag att en stor del av dessa promillen lätt ingår i denna i sammanhanget stora grupp om 2%.
Citera
2015-03-25, 18:22
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Måste säga att jag svängt angående Camilla Kvartoft. Från att i mitt tycke ha varit en perfekt, kvinnlig (i sammanhanget viktigt tycker jag) ledsagare och komplement till GW som "ror avsnitten i land" har hennes uppenbart personliga åsikter låtit skina igenom allt för mycket på slutet. För mig är det otroligt viktigt att en programledare i den här formen av TV-underhållning är 100% neutral och objektiv. Hennes upprörda gester, ändrade tonläge och allmänt märkliga beteende i samband med debatten om ordningsvakten och invandrarungen retar jag mig på enormt. Även i senaste avsnittet är hon märkligt tagen när GW pratar om saneringsmord. Hon motiverar säkert detta med att hon är "folkets" röst och reagerar ungefär som gemene man skulle ha gjort, vilket irriterar mig ännu mer då den enda delen ur folket hon representerar är kränkta, naiva, vita och halvreligiösa kärringar som tror för mycket på gulligull och kramar inom polis- och rättsväsendet.

Hon har enbart fått det där jobbet för vad hon har mellan bena och vad som finns i hennes huvud. Dvs den politiska åsikten som finns i hennes huvud.

Betala inte TV-licensen. Miljöpartiet och vänstern kan finansiera sina propagandakanaler själva.
Citera
2015-03-25, 19:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Måste säga att jag svängt angående Camilla Kvartoft. Från att i mitt tycke ha varit en perfekt, kvinnlig (i sammanhanget viktigt tycker jag) ledsagare och komplement till GW som "ror avsnitten i land" har hennes uppenbart personliga åsikter låtit skina igenom allt för mycket på slutet. För mig är det otroligt viktigt att en programledare i den här formen av TV-underhållning är 100% neutral och objektiv. Hennes upprörda gester, ändrade tonläge och allmänt märkliga beteende i samband med debatten om ordningsvakten och invandrarungen retar jag mig på enormt. Även i senaste avsnittet är hon märkligt tagen när GW pratar om saneringsmord. Hon motiverar säkert detta med att hon är "folkets" röst och reagerar ungefär som gemene man skulle ha gjort, vilket irriterar mig ännu mer då den enda delen ur folket hon representerar är kränkta, naiva, vita och halvreligiösa kärringar som tror för mycket på gulligull och kramar inom polis- och rättsväsendet.

Camillas uppgift är ju att vara en slags motpol. Ifrågasätta GW, komma med andra infallsvinklar m.m. Kort och gott; vara emot GW och vad han säger.
Citera
2015-03-25, 20:32
Medlem
Alplandskaps avatar
Bara jag som blev sugen på att få veta vad brottsplatsundersökarna har hittat på? Gräsliga saker, obegripliga saker... Tror att professorn tog till starkare ord också angående dårskaperna han tvingats bevittna på diverse brottsplatser.
Citera
2015-03-25, 20:48
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför då? Varför inte berätta bakgrunden att man spärrade in presumtiva folkmördare och gulagvakter, fast mer humant än vad de hade gjort med svensken när de sedan sprungit sina sovjetiska herrars ärenden ifall de fått chansen.
Kommunisterna på SVT drar sig inte för lite skön historieförfalskning.

Man internerar inte människor i presumtivt syfte pga åsikter i någon vettig rättsstat. I så fall skulle man även agerat lika vidrigt mot de svenskar som var nazister och fascister under andra världskriget. Man behöver inte betvivla att även vi skulle fått en fjäskande quislingregering om Tyskland fått för sig att ockupera Sverige.
Citera
2015-03-25, 21:54
Medlem
Ackesnacks avatar
I senaste avsnittet säger GW att en AK-47 skjuter kaliber .30-06, och att han med ögonmått kan bedöma tomhylsorna på bilden. Är han helt väck, eller?
Citera
2015-03-25, 22:11
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur kan GW sitta och måla ut invandrargängen som krigar i Göteborg som offer?! Han sa att om de varit vita hade polisen tagit itu med dom stenhårt men nu struntar polisen i det.
Precis som det är polisens fel

Sedan sa han att de tre områdena krigar mot varandra och det stämmer ju inte utan det är Vårväder vs Friskväder och Backa

Klart de också ska vara offer eller brottslingar som ska lagföras och straffas. Det är ju det GW påpekar att de inte är bra om det finns ett parallellt samhälle som polisen inte bryr sig om. Rätt var det är så drabbas oskyldiga som är på fel plats. Självklart är det polisens fel, vems fel skulle det annars vara? Ska man skylla på brottsligheten för att inte rättsamhället fungerar?

Spelar ingen roll vem det är synd om eller vilken bakgrund brottsoffer/förövare har. Huvudsaken är att polisen gör sitt jobb. Sedan om det är bra eller dåligt med invandring är ju en annan fråga, men det kan ska ju inte påverka professionen.
Senast redigerad av twoeggs 2015-03-25 kl. 22:16.
Citera
2015-03-25, 22:24
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
I senaste avsnittet säger GW att en AK-47 skjuter kaliber .30-06, och att han med ögonmått kan bedöma tomhylsorna på bilden. Är han helt väck, eller?

Det var väl det han sa att inte kunde. Om han hade dem i handen skulle han kunna avgöra det, sa han. Sen gör han ändå en kvalificerad gissning om vad det rör sig om. Att han kallar dem .30-06 är ju lite konstigare.
Citera
2015-03-25, 22:56
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Det var väl det han sa att inte kunde. Om han hade dem i handen skulle han kunna avgöra det, sa han. Sen gör han ändå en kvalificerad gissning om vad det rör sig om. Att han kallar dem .30-06 är ju lite konstigare.
Nej, han säger att om han hade hylsan i handen kunde han göra en direkt bedömning, och sedan går han över och försöker med ögonmått genom att titta på bilden. Hursomhelst är det underliga hur han får det till .30-06 överhuvudtaget. "Det stämmer ganska bra med den här modellen." Väldigt konstigt då han har lång erfarenhet som både jägare och kriminolog. Han lite smått skryter om att han skulle kunna avgöra kalibern genom att känna på hylsan med handen, men visar sig senare inte besitta någon större kunskap angående ämnet.
Citera
2015-03-26, 09:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag vet att du anser att man kan glida fram på en räkmacka och hux flux bli professor utan att behöva lyfta ett finger, då du ser GW som ett exempel på detta. Dock krävs det ganska mycket studier. Man ska först klara av sina universitetsstudier, doktorera och forska för att till slut bli professor. Man kommer säkert ganska långt på ihärdighet, intresse, motivation, kontakter och en del tur, men jag tror att många sållas bort längs vägen om man inte därtill har en god förmåga till logiskt tänkande. Mensa tar bara emot 2%-toppskiktet som medlemmar. Andelen professorer i Sverige mäts i promillen. Nog tror jag att en stor del av dessa promillen lätt ingår i denna i sammanhanget stora grupp om 2%.
Förvisso, men nu blev väl inte GW professor i konkurrens med en rad andra akademiker utan han utsågs som Sveriges förste och hittills enda polisprofessor av regeringen.
Väl där uträttade han inte ett dyft akademiskt, däremot massor av mediala inslag och mediokra deckare.

Han är ingen idiot men som sagt inte någon mastermind heller när det kommer till analyser av vare sig brott eller polisarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in