Citat:
Ursprungligen postat av
irrbloss
Jag vet att du anser att man kan glida fram på en räkmacka och hux flux bli professor utan att behöva lyfta ett finger, då du ser GW som ett exempel på detta. Dock krävs det ganska mycket studier. Man ska först klara av sina universitetsstudier, doktorera och forska för att till slut bli professor. Man kommer säkert ganska långt på ihärdighet, intresse, motivation, kontakter och en del tur, men jag tror att många sållas bort längs vägen om man inte därtill har en god förmåga till logiskt tänkande. Mensa tar bara emot 2%-toppskiktet som medlemmar. Andelen professorer i Sverige mäts i promillen. Nog tror jag att en stor del av dessa promillen lätt ingår i denna i sammanhanget stora grupp om 2%.
Förvisso, men nu blev väl inte GW professor i konkurrens med en rad andra akademiker utan han utsågs som Sveriges förste och hittills enda polisprofessor av regeringen.
Väl där uträttade han inte ett dyft akademiskt, däremot massor av mediala inslag och mediokra deckare.
Han är ingen idiot men som sagt inte någon mastermind heller när det kommer till analyser av vare sig brott eller polisarbete.