2015-03-24, 22:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Ja det spelar roll för piloten som du refererade till hävdade detta. Jag antar att du håller med honom då?

Finns lika mycket fakta som talar för att det inte gick till så. Fakta kan förfalskas, förvrängas eller förträngas. Det är just därför det krävs objektivitet för att en undersökning skall kunna tas på allvar. Det är utan tvivel en undersökning som är styrd.

Menar du alltså att man har förfalskat alla bevis från Pentagon (som likdekar, flygplanet, vittnen etc) men dessutom gått ut med informationen att det hela föregicks av en "fullständigt omöjlig manöver" som endast kan utföras av oerhört erfarna piloter med djuplodande kunskaper i cessna-flygning, (en så kallad "Sväng"..)

Får man fråga varför de i sådant fall, om de hittade på alltihop, inte bara påstod att flygplanet flög precis rakt fram lugnt och stilla rätt in i Pentagon?
Har du någon teori om det?
Citera
2015-03-24, 22:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja den beskriver i något grova drag vad som skedde utan att spekulera i detaljer. Ni älskar dock att istället gröta loss i detaljer

För helvete. Det var ju DU som bad oss finna faktafel? Och när vi gör det så börjar du gråta för att vi går in på detaljer?????

Citat:
för när allt det officiella läggs fram som en helhet så visar sig det absurda i hela historien väldigt tydligt.

På vilket sätt då?

Citat:
Indicier på indicier på indicier som ni möjligtvis kan avfärda ett o ett men som helhet klarar ni inte det.

HAHAHA "Ni kan förklara precis varenda punkt vi truthers tar upp, men ni kan inte förklara helheten"

Vet du vad? Jag tror precis du har beskrivit hela debattläget på ett talande sätt: ni har inget öht att komma med, men är likväl övertygade om att ni har rätt. Grattis, du har precis blivit religiös.
Citera
2015-03-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ni som alltid brukar ifrågasätta varför inte kaparna togs ned av jaktflyg, hur tror ni att man bäst flyger iväg från eventuella förföljare och kommer snabbt fram till sitt mål innan man blir nedskjuten? I högsta möjliga fart med transpondern avslagen eller med transpondern påslagen och i lägsta möjliga fart.

Vilket tror du själv gör mest skada, om man flyger i högsta möjliga fart in i en byggnad eller om man flyger i lägsta möjliga fart in i en byggnad?

Eller som pilotens mamma sa - lova att flyga lågt och sakta....

Bäst är uppenbarligen att flyga omkring en bra stund och slå på och av autopiloten för att sedan köra så snabbt man kan i en dyksväng. Det funkar varje gång
Citera
2015-03-24, 22:32
Medlem
Citat:
Menar du alltså att man har förfalskat alla bevis från Pentagon (som likdekar, flygplanet, vittnen etc) men dessutom gått ut med informationen att det hela föregicks av en "fullständigt omöjlig manöver" som endast kan utföras av oerhört erfarna piloter med djuplodande kunskaper i cessna-flygning, (en så kallad "Sväng"..)

Får man fråga varför de i sådant fall, om de hittade på alltihop, inte bara påstod att flygplanet flög precis rakt fram lugnt och stilla rätt in i Pentagon?
Har du någon teori om det?

Ja det är en märklig historia men det är väl det som är meningen. Gäller att dölja sanningen med flera lager lögner för de måste fattat att debatten efteråt skulle bli så här förvirrannde som den är nu.

Jag tror inte att dyksvängen har hänt överhuvudtaget utan att man flög in med ett större plan i en något nordligare ingång och droppade en missil.
Citera
2015-03-24, 22:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag tror inte att dyksvängen inte har hänt överhuvudtaget utan att man flög in med ett större plan i en något nordligare ingång och droppade en missil.

Spännande.

Jag har redogjort för bevisläget för att det var Flight 77. Nu väntar vi bara på motsvarande bevis för denna missil. För du har väl mer än din personliga trosuppfattning att presentera?
Citera
2015-03-24, 22:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bäst är uppenbarligen att flyga omkring en bra stund och slå på och av autopiloten för att sedan köra så snabbt man kan i en dyksväng. Det funkar varje gång
nej, bäst är uppenbarligen att fåntratta sig så fort man inte kan svara utan att avslöja sin egen okunskap. Har du absolut inte några vettiga svar så förstår jag inte varför du fortsätter att visa det så tydligt..
Citera
2015-03-24, 22:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja det är en märklig historia men det är väl det som är meningen. Gäller att dölja sanningen med flera lager lögner för de måste fattat att debatten efteråt skulle bli så här förvirrannde som den är nu.

Jag tror inte att dyksvängen har hänt överhuvudtaget utan att man flög in med ett större plan i en något nordligare ingång och droppade en missil.

Det enda som är förvirrande är varför du fortsätter att hävda en massa trams som du uppenbarligen inte har minsta lilla bevis för, inte ens en antydan...
Annars kan du väl förklara varför du tror på stora plan (är det här din jumbojet kommer in i bilden) och droppandet av missiler..? Vad tyder på det?
Citera
2015-03-24, 23:04
Medlem
Citat:
Det enda som är förvirrande är varför du fortsätter att hävda en massa trams som du uppenbarligen inte har minsta lilla bevis för, inte ens en antydan...
Annars kan du väl förklara varför du tror på stora plan (är det här din jumbojet kommer in i bilden) och droppandet av missiler..? Vad tyder på det?

Fåntrattandet står ni för och det är så ni tycker om att driva debatten. Ni vill att jag ska spekulera om hur det gick till för ni klarar inte med logiska argument försvara den officiella versionen. Sen att ni har förfalskade bevis och en tramsrapport att referera till hjälper ändå inte er då ni trots allt företräder en lögn.
Citera
2015-03-24, 23:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ni vill att jag ska spekulera om hur det gick till

Nej, vi vill att du ska berätta hur det gick till med en koherent förklaring och sedan backa upp detta med bevisföring. Förstår du skillnaden?

Citat:
för ni klarar inte med logiska argument försvara den officiella versionen.

Där ser man. För några minuter sen sa du att vi klarar av att bemöta alla truther-påståenden ett och ett. Utöver det har vi lagt fram bevisföring som ingen truther verkar vilja bemöta. Vad mer kan vi göra, menar du?

Citat:
Sen att ni har förfalskade bevis

Och dessa innefattar....?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2015-03-24 kl. 23:20.
Citera
2015-03-24, 23:28
Medlem
Citat:
De var nybörjare helt enkelt och hade aldrig någonsin flugit en jumbojet. Med denna jumbojet utförde de manövrar som en erfaren jumbojetpilot inte ens klarade av en gång av många försök. Inser du inte hur dumt ditt resonerande blir?

Du menar att det är möjligt de kapade planet, plottade in i autopiloten att den ska landa på pentagon sedan räknade planet ut att jag ska flyga i högfart samtidigt som jag dyker kraftigt och svänger. Alltså är du seriös?

Men för fan.... Inget av planen i 9/11 var en jumbojet..... Alla var betydligt mindre plan än en jumbojet.

En annan sak är att större flygplan ofta är lättare att flyga och manövrera än mindre flygplan. De går stabilare, har mer hjälp av datasystem som utför det piloten önskar med sina reglage. T ex så är det många erfarna piloter som anser att just jumbojet (alltså Boeing 747) är ett av de mest lättflugna planen.
Citera
2015-03-24, 23:33
Medlem
Citat:
Men herregud sluta hitta på saker.

Vadå i stridens hetta. Man hade ett objektiv och det var att flyga in i pentagon. Sedan så tappade man fokus menar du och höll på att glömma bort vad man skulle göra? Ni blyhattar går på alla absurda förklaringar som hittats på för att förklara vad som faktiskt skedde.

Jag hittar inte på saker, det var anledningen till att kaparna höll på att missa Pentagon. Därför att de i upphetsningen och stressen helt enkelt inte fick syn på Pentagon innan det var för sent (hade alltså inte ett jota med att de skulle ha glömt bort vad de skulle göra) att går rak ner på det direkt, utan de fick flyga förbi och göra denna sväng för att komma in från andra sidan.

Tänk lite logiskt, varför i helvete skulle man annars krångla med en sådan sväng oavsett om det var dessa kaparna eller om så Bush själv som beordrat att ett plan skulle flygas in i Pentagon? Denna sväng skulle vara totalt galet fel att göra planerat, utan är ett utfall av att man helt enkelt kom helt fel och blev tvungen till att reparera det hela med denna sväng.
Citera
2015-03-24, 23:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok men då vill jag ha tid, pengar, livvakter och tillgång till all information och bevisning. Dvs mer än vad 9/11 kommissionen fick

Bevis? Det var de vi trodde DU skulle stå för. Om du vill ha bevisen av oss då får du nog nöja dig med de officiella versionerna, naturlagarna och all massiv bevisföring som finns redovisad i exempelvis comission report och NIST (där har du även tillgång till den information du också efterlyser, åtminstonde all information som de hade tillgång till själva, informationen om alienteknologi etc. finns endast på "er" sida men ett tips är att fråga Estone...)

Och slutligen tid.. Ja tid har ni ju verkligen inte haft gott om, bara 13 och ett halvt år har gått så det är ju inte så underligt att ni inte lyckats prestera ett enda hållbart bevis. Du får ett halvår till sen kan vi väl bestämma att ni lägger ner tramsandet? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in