Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-03, 17:21
  #31897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Enligt mig har det där diskuterats många gånger i tråden. Och enligt mig har hittills ingen bättre teori än den officiella presenterats heller. Trots att det gått snart 16 år.
Problemet är ju att de som hade ansvaret att garantera en korrekt utredning av vad som hänt, istället förstörde allt bevismaterial.

Det är inte i det läget medborgarens skyldighet att bevisa att ansvariga gjorde så för att dölja något. Det är däremot de ansvarigas skyldighet att bevisa att man INTE gjorde det för att dölja något.

Förstår du?
Citera
2017-07-03, 17:24
  #31898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Problemet är ju att de som hade ansvaret att garantera en korrekt utredning av vad som hänt, istället förstörde allt bevismaterial.

Det är inte i det läget medborgarens skyldighet att bevisa att ansvariga gjorde så för att dölja något. Det är däremot de ansvarigas skyldighet att bevisa att man INTE gjorde det för att dölja något.

Förstår du?

Jag förstår precis vad du menar Men jag tycker ju som sagt att de utredningar som gjorts är fullt tillräckliga som bevis. Eller snarare så här: Jag uppfattar den officiella teorin som den mest troliga och kommer väl göra så tills något som jag uppfattar som mer troligt presenteras.
Citera
2017-07-03, 17:29
  #31899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man vet ju hur det hände, det gjordes enormt stora undersökningar med massvis med sakkunniga involverade, och rapporterna är tämligen digra och uttömmande.
BS. WTC 1-2's kollapser utreddes inte. NIST ersatte en grundlig och genomgripande utredning av kollapsförloppen efter initiering med i princip ett enda litet ord, inevitable. Vad gäller WTC 7's rasförlopp genomförde man en datoranimation av ett möjligt förlopp men utan tillgång till något rasmaterial (allt var försvunnet) samt att delar av studien fortfarande är hemligstämplade och att det lilla som är offentligt inte alls stämmer med det som vem som helst kan se på videor av det verkliga förloppet.

Det är trams, Dr. Tinnitus. Det vet du.
Citera
2017-07-03, 17:30
  #31900
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det finns inget annat möjligt skäl till att ansvariga så snabbt och metodiskt förstörde i princip allt bevismaterial, än att man ville dölja innehållet. Jag har upprepade gånger ställt frågan om det finns någon alternativ förklaring, men så här långt endast fått, miljö/hälso-skäl samt "krig"?, som svar. Det kan möjligtvis förklara varför det så snabbt forslades bort från katastrofplatsen, men knappast de tre påföljande leden:

2. Höggs upp.

3. Såldes till lägstbjudande.

4. Forslades bort för recykling.

Den största strukturella katastrofen i USA's historia. Första gången i världshistorien som någon steel framed high-rise building totalkollapsar och då tre stycken på samma dag och ansvariga vill inte veta hur det kunde hända?

Det räcker.

Varför ljuger du medvetet och påstår att stålet såldes till lägstbjudande - det här har vi ju redan diskuterat flera gånger så du VET att du har fel.

Stålet skeppades först till NewJersey där det gicks igenom och sedan lagrades för att säljas på auktion till högstbjudande. Såväl amerikanska som utländska köpare bjöd på stålet och köpte delar av det. Dock var det uppenbarligen inte många amerikanska stålverk som ville förknippas med mixen av stål och rester av människor samt minnet av 9-11 varför det mesta, även av det som amerikanska köpare bjöd hem, därefter såldes vidare till olika köpare i Kina och Indien..
Det är naturligtvis inte underpris när ingen var villig att bjuda högre..

Om man hade misstänkt att det var något underligt med stålet hade man knappast skeppat det till en annan stormakt och riskerat att exempelvis Kina skulle finna en massa bevis på radioaktivitet / thermit / dynamit eller vad man nu väljer att tro - det vore väl ändå extremt korkat...

Men vi vet ju även varför du helt plötsligt haglar ur dig en massa trams, det är ju en vanlig taktik för att ta bort intresse och fokus på en massa frågor du inte kan svara på - i detta fall inlägg 31915-31917 samt 31921-31922.
Citera
2017-07-03, 17:31
  #31901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jag förstår precis vad du menar Men jag tycker ju som sagt att de utredningar som gjorts är fullt tillräckliga som bevis. Eller snarare så här: Jag uppfattar den officiella teorin som den mest troliga och kommer väl göra så tills något som jag uppfattar som mer troligt presenteras.
Och hur tänker du dig i så fall att något "mer troligt" ska kunna presenteras om allt bevismaterial är förstört eller hemligstämplat?
Citera
2017-07-03, 17:35
  #31902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför ljuger du medvetet och påstår att stålet såldes till lägstbjudande - det här har vi ju redan diskuterat flera gånger så du VET att du har fel.

Stålet skeppades först till NewJersey där det gicks igenom och sedan lagrades för att säljas på auktion till högstbjudande. Såväl amerikanska som utländska köpare bjöd på stålet och köpte delar av det. Dock var det uppenbarligen inte många amerikanska stålverk som ville förknippas med mixen av stål och rester av människor samt minnet av 9-11 varför det mesta, även av det som amerikanska köpare bjöd hem, därefter såldes vidare till olika köpare i Kina och Indien..
Det är naturligtvis inte underpris när ingen var villig att bjuda högre..
Priset för återvinningsstål var det lägsta i mannaminne. Varför inte vänta till priserna började stiga igen? Varför så jäkla bråttom?

Citat:
Om man hade misstänkt att det var något underligt med stålet hade man knappast skeppat det till en annan stormakt och riskerat att exempelvis Kina skulle finna en massa bevis på radioaktivitet / thermit / dynamit eller vad man nu väljer att tro - det vore väl ändå extremt korkat...

Men vi vet ju även varför du helt plötsligt haglar ur dig en massa trams, det är ju en vanlig taktik för att ta bort intresse och fokus på en massa frågor du inte kan svara på - i detta fall inlägg 31915-31917 samt 31921-31922.
Och om Kina skulle påstå att stålet innehöll spår av cd, vad tror du skulle hända då?

Trams.
Citera
2017-07-03, 17:39
  #31903
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Priset för återvinningsstål var det lägsta i mannaminne. Varför inte vänta till priserna började stiga igen? Varför så jäkla bråttom?
Förstår du inte att amerikanska stålverk inte ville förknippas med rester av amerikanska människor symboliken i stålet osv?
Varför skrev du till "lägstbjudande" fast du vet att det är en lögn?

Citat:
Och om Kina skulle påstå att stålet innehöll spår av cd, vad tror du skulle hända då?
Det skulle bli ett sjuhelvetes liv på trutherrörelsen som därefter i samarbete med kinesiska myndigheter förstås skulle kunna lägga fram evidens för denna påstådda cd.

Det är förstås fullständigt osannolikt att någon mastermind bakom en cd skulle släppa ifrån sig stålet ut på den öppna marknaden...
Citera
2017-07-03, 17:41
  #31904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och hur tänker du dig i så fall att något "mer troligt" ska kunna presenteras om allt bevismaterial är förstört eller hemligstämplat?

Ja, eftersom jag tror på den officiella förklaringen ser jag inte att det är upp till mig att presentera bevis för motsatsen. Dock har det ju genom åren upprepats otaliga gånger av konspirationsteoretiker att de har motbevis (nu kanske inte du tillhör dessa) men hittills har ju alla dessa kunnat överbevisas. Det är nog därför jag har svårt för dessa konspirationsteorier.
Citera
2017-07-03, 17:43
  #31905
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och hur tänker du dig i så fall att något "mer troligt" ska kunna presenteras om allt bevismaterial är förstört eller hemligstämplat?

Men amerikanska myndigheter förstörde ju inte stålet - man sålde det till högstbjudande på öppna marknaden - verkar det vara ett fiffigt sätt att dölja en massa inbillade hemligheter?

Exakt vad är det du menar är hemligstämplat? Det enda jag känner till är att man hemligstämplat exakt vilka data man använt för animeringen av wtc7. Men alla uppgifter finns ju tillgängliga och används exempelvis av A&E-rörelsens Dr Hulsey som i dagarna genomför en egen animation..

Citera
2017-07-03, 20:24
  #31906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ja, eftersom jag tror på den officiella förklaringen ser jag inte att det är upp till mig att presentera bevis för motsatsen. Dock har det ju genom åren upprepats otaliga gånger av konspirationsteoretiker att de har motbevis (nu kanske inte du tillhör dessa) men hittills har ju alla dessa kunnat överbevisas. Det är nog därför jag har svårt för dessa konspirationsteorier.
Du svarade inte på min fråga. Hur tänker du dig att kritiker av den officiella storyn ska kunna bevisa något om alla bevis är förstörda alternativt kontrollerade av de som kritiseras? Räcker det inte med att påpeka just det, att ansvariga istället för att genomföra en rigorös forensisk undersökning av rasmaterialet, så snabbt det någon sin gick förstörde det och skingrade det för vinden?
Citera
2017-07-03, 20:32
  #31907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du svarade inte på min fråga. Hur tänker du dig att kritiker av den officiella storyn ska kunna bevisa något om alla bevis är förstörda alternativt kontrollerade av de som kritiseras? Räcker det inte med att påpeka just det, att ansvariga istället för att genomföra en rigorös forensisk undersökning av rasmaterialet, så snabbt det någon sin gick förstörde det och skingrade det för vinden?

Nu har ju inte alla bevis blivit förstörda eller kontrolleras av de som kritiseras (eller blivit skingrade så snabbt det någonsin gick för vinden). Men det är nog bättre att du vänder dig till andra konspirationstroende med dina frågor, de som hävdar sig ha bevis för att allt är en bluff. Tillsammans borde ni ju kunna avslöja konspirationen.

Tills bättre teorier än den officiella presenteras kommer åtminstone jag stå fast vid denna. Men jag är självklart beredd att ändra mig!
__________________
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-03 kl. 20:43.
Citera
2017-07-03, 20:33
  #31908
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag är nu i princip övertygad om att 9/11 var ett inside job av US National Security State i samarbete med Israel National Security State. Hur jobb-fördelningen såg ut är mer osäkert, men i stora drag så tror jag att israeler utförde själva attentatet: made it happen on purpose (MIHOP), samtidigt som amerikaner (många med dubbelt israeliskt-amerikanskt medborgarskap): let it happen on purpose (LIHOP), samt står för huvuddelen av mörkläggningen. Även om det judiska/sionistiska ägarinslaget i US Major Media givetvis är av enorma proportioner.

Den politiska jordmånen och makten att ostraffat genomföra en sådan här enorm operation fanns givetvis i Bush-administrationen och dess övervägande Neo-con/Sionistiska inslag.

Bush själv visste antagligen aktivt ingenting (plausable deniability). Cheney och Rumsfeld, däremot, var aktivt deltagande. Främst genom vad de INTE gjorde under attentaten, men också givetvis i planeringen och hur händelsen senare användes för att genomföra det som bl.a. proklameras i PNAC's manifest: Rebuilding Americas Defences.

Frågan är nu hur rättvisa lämpligast kan skipas.

Du besitter alltså så mycket information och bevis att du princip är övertygad om den vedervärdiga smörja du beskriver?

Makalöst. Det har tramsats fram och tillbaka om detta ämne i snart 16 år och det mynnar alltså ut i skiten ovan.

För att vara en användare som kräver en hel del av dina debattörer antar jag att du kan presentera denna bevisning du besitter (självklart kan du inte detta eftersom det som sagt efter 16 år inte finns en ynka-putte-fnutt av bevis eller indikation på en konspiration).

Hjärnblödningen är rasande nära.

EDIT: Må vara en rå ton i mitt inlägg men du anklagar en hel del oskyldiga människor för massmord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback