2015-03-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Spelar det någon roll om det var den absolut smidigaste eller inte?

Ska du besvara faktan som Fiffiniffi lade fram?

Ja det spelar roll för piloten som du refererade till hävdade detta. Jag antar att du håller med honom då?

Finns lika mycket fakta som talar för att det inte gick till så. Fakta kan förfalskas, förvrängas eller förträngas. Det är just därför det krävs objektivitet för att en undersökning skall kunna tas på allvar. Det är utan tvivel en undersökning som är styrd.
Citera
2015-03-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men herregud....

Du säger dig vara intresserad av detta ämne, och har alltså inte ens klarat av att kolla upp varför det gjordes denna sväng vid Pentagon?

Orsaken var att man i ”stridens hetta” höll på att missa Pentagon, höll på att flyga förbi, och när man upptäckte det så gjorde man denna sväng med stor radie (alltså inte speciellt märklig eller svår i sig) för att komma tillbaka till Pentagon.

Men herregud sluta hitta på saker.

Vadå i stridens hetta. Man hade ett objektiv och det var att flyga in i pentagon. Sedan så tappade man fokus menar du och höll på att glömma bort vad man skulle göra? Ni blyhattar går på alla absurda förklaringar som hittats på för att förklara vad som faktiskt skedde.
Citera
2015-03-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Jaha så nu är korkskruvsdyksvängen det enklaste sättet att träffa pentagon också? Att pricka och tajma höjdmässigt borde vara ett problem för dessa nybörjare även om de flög rakt på.
Höjdmässigt kan vara svårt men det bästa sättet att träffa rätt i sidled är att flyga rakt över målet och strax efter passagen göra en konstant höger/vänstersväng. Då kommer man tillbaka till målet. Om du ligger för lågt är det bara att höja nosen till planflykt. Ligger du för högt kör du ett varv till.

Undra hur man landar ett privatflygplan?
Citera
2015-03-24, 21:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De var nybörjare helt enkelt och hade aldrig någonsin flugit en jumbojet. Med denna jumbojet utförde de manövrar som en erfaren jumbojetpilot inte ens klarade av en gång av många försök. Inser du inte hur dumt ditt resonerande blir?

Du menar att det är möjligt de kapade planet, plottade in i autopiloten att den ska landa på pentagon sedan räknade planet ut att jag ska flyga i högfart samtidigt som jag dyker kraftigt och svänger. Alltså är du seriös?

Det var inga jumbojet inblandade i händelserna den 11 september.
Det var inga Cessna inblandade i händelserna den 11 september.

Nej jag tror inte de plottade kraschen i autopiloten, enligt svarta lådan slog de av och på autopiloten flera gånger och plottade även om kursen, men jag har aldrig läst att de skulle flugit sista biten på autopilot. Däremot var jag nyfiken på vad du har funderat på och tagit till dig för fakta innan du säger att manövern var omöjlig för oerfarna piloter som inte ens kan flyga en Cessna. Sådana påståenden ger onekligen ett rätt foliehattigt intryck, särskilt i kombination med påståenden om mörkläggningar och vinklingar i comission report som du inte heller verkar kunna backa upp. Jag får helt enkelt känslan av att du bara återger de vanligaste teorierna som du sett i nåt Youtube-klipp och inte är särskilt påläst alls. All respons du ger är ju att ställa fler frågor istället för att svara på något själv, vilket onekligen är klassiskt för konspirationsteoretiker utan djupare kunskap i ämnet..
Citera
2015-03-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Höjdmässigt kan vara svårt men det bästa sättet att träffa rätt i sidled är att flyga rakt över målet och strax efter passagen göra en konstant höger/vänstersväng. Då kommer man tillbaka till målet. Om du ligger för lågt är det bara att höja nosen till planflykt. Ligger du för högt kör du ett varv till.

Undra hur man landar ett privatflygplan?

Och allt detta räknade de ut att det gör vi i väldigt hög fart. Ingen utmaning annars.
Citera
2015-03-24, 21:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du borde inse att du inte hittat några fel, bara en massa åsikter från din sida.

Bara åsikter? Punkt 1, 3, 6 och 7 är bevisligen rena faktafel från deras sida. BEVISLIGEN. Det var inte bara box cutters, USA:s inland var inte världens bäst försvarade luftzon (luftförsvaret var riktat ut mot landets gränser, inte mot inlandet), fler än 3 byggnader förstördes och piloterna hade flyglicens. Vad är det som är åsikter med det?

Punkt 2, 4, 5 och 8 har däremot mer karaktären av rena dumheter.

Edit:
Oväntat att du inte hade lust att bemöta övrig bevisföring kring flight 77.....
Senast redigerad av Fiffiniffi 2015-03-24 kl. 21:47.
Citera
2015-03-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var inga jumbojet inblandade i händelserna den 11 september.
Det var inga Cessna inblandade i händelserna den 11 september.

Nej jag tror inte de plottade kraschen i autopiloten, enligt svarta lådan slog de av och på autopiloten flera gånger och plottade även om kursen, men jag har aldrig läst att de skulle flugit sista biten på autopilot. Däremot var jag nyfiken på vad du har funderat på och tagit till dig för fakta innan du säger att manövern var omöjlig för oerfarna piloter som inte ens kan flyga en Cessna. Sådana påståenden ger onekligen ett rätt foliehattigt intryck, särskilt i kombination med påståenden om mörkläggningar och vinklingar i comission report som du inte heller verkar kunna backa upp. Jag får helt enkelt känslan av att du bara återger de vanligaste teorierna som du sett i nåt Youtube-klipp och inte är särskilt påläst alls. All respons du ger är ju att ställa fler frågor istället för att svara på något själv, vilket onekligen är klassiskt för konspirationsteoretiker utan djupare kunskap i ämnet..

Och din djupa kunskap inom ämnet ledde dig till att tro att det kanske var möjligt att de använde autopiloten?
Citera
2015-03-24, 21:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och allt detta räknade de ut att det gör vi i väldigt hög fart. Ingen utmaning annars.

Ni som alltid brukar ifrågasätta varför inte kaparna togs ned av jaktflyg, hur tror ni att man bäst flyger iväg från eventuella förföljare och kommer snabbt fram till sitt mål innan man blir nedskjuten? I högsta möjliga fart med transpondern avslagen eller med transpondern påslagen och i lägsta möjliga fart.

Vilket tror du själv gör mest skada, om man flyger i högsta möjliga fart in i en byggnad eller om man flyger i lägsta möjliga fart in i en byggnad?

Eller som pilotens mamma sa - lova att flyga lågt och sakta....
Citera
2015-03-24, 21:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Finns lika mycket fakta som talar för att det inte gick till så.

Som vadå?

Vad har du att erbjuda som kan mäta sig med vrakdelar från ett American airlines-plan? Vrakdelar från en missil? Inte det?

Vad har du att erbjuda som kan mäta sig med svarta lådan från flight 77? Missilens flygdator? Inte det?

Vad har du att erbjuda som kan mäta sig med de människorester som återfanns inne i pentagon? En videoinspelning som visar hur liken planterades där? Inte det?

Vad har du att erbjuda som kan mäta sig med vrakdelar från ett American airlines-plan? Vrakdelar från en missil? Inte det?

Vad har du att erbjuda som kan mäta sig med de mobilsamtal som spelats in? En videoinspelning med Bush och Cheney där de planerar 9/11? Inte det?

Eller kan det vara så att plutten inte har något att komma med alls?

Citat:
Fakta kan förfalskas, förvrängas eller förträngas.

Så vilka av de fakta jag nämnde faller under den kategorin? Och på vilket sätt?
Citera
2015-03-24, 21:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och din djupa kunskap inom ämnet ledde dig till att tro att det kanske var möjligt att de använde autopiloten?

För något år sedan funderade jag över det och läste en hel del om saken, ja (jag har även skrivit om detta tidigare i denna tråd om jag inte missminner mig). Men som jag skrev härovan tror jag inte det längre.

Edit: hittade detta t.ex (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-03-24 kl. 21:59.
Citera
2015-03-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Bara åsikter? Punkt 1, 3, 6 och 7 är bevisligen rena faktafel från deras sida. BEVISLIGEN. Det var inte bara box cutters, USA:s inland var inte världens bäst försvarade luftzon (luftförsvaret var riktat ut mot landets gränser, inte mot inlandet), fler än 3 byggnader förstördes och piloterna hade flyglicens. Vad är det som är åsikter med det?

Punkt 2, 4, 5 och 8 har däremot mer karaktären av rena dumheter.

Edit:
Oväntat att du inte hade lust att bemöta övrig bevisföring kring flight 77.....

Ja den beskriver i något grova drag vad som skedde utan att spekulera i detaljer. Ni älskar dock att istället gröta loss i detaljer för när allt det officiella läggs fram som en helhet så visar sig det absurda i hela historien väldigt tydligt. Indicier på indicier på indicier som ni möjligtvis kan avfärda ett o ett men som helhet klarar ni inte det.
Citera
2015-03-24, 22:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är inte fantastiskt. Det är fullständigt befängt att inbilla sig den möjligheten med någon annan förklaring än att kaparna lokaliserade en av dom "svarta" lådorna, öppnade en av dessa, slängde ut lite skräp, såg till att få den tät igen och använde den som passfodral.

Men snälla. Det fanns liknande saker ombord planen som klarade sig. T ex körkort, plastkort, brev osv. Jag säger som i Pulp Fiction. "It's freaky, but it happens".

Och tänk så här:
OM nu 9/11 var en komplott, varför i helvete skulle man plantera ett jävla pass? Det var inte direkt så att det var svårt att ta reda på vilka av passagerarna som låg bakom iaf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in