2015-03-24, 03:34
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Och särskilt dumt blir det om man betänker att Arnstad själv hotade att polisanmäla hela Wikipedia för förtal, för att han tyckte att han framställdes som Stalinsympatisör. Själv är han emellertid inte bättre än att han använder begreppet fascism som en fyraåring använder en vattenpistol; sprutar på precis allt precis hela tiden.

Bra liknelse med vattenpistolen. Själv brukar jag tänka på en unge som springer runt med en harskramla, när jag hör talas om Arnstad.
Citera
2015-03-24, 03:58
Medlem
GeneralPoops avatar
Alltså... Har nu följt den här mannens nedstigning in i dårskap, förvirran, fashi-nazi-spotting överallt och hela tiden hoppas att det är typ en konstfack-elev som vilken sekund som helst kommer kalla till presskonferens och bara:
"Amen vafan, hur i helvete kunde ni ta det här seriöst!!?!"

Men dessvärre verkar den här människan vara på riktigt. Vilket både glädjer mig, då denna tråd kommer leva vidare i oändlighet med en massa härliga nya analyser av vår pansargeneral och teorier om hans dårskap. Högst underhållande och har gjort ett stort hål i min popcorn-budget.

Men samtidigt så blir man ju lite ledsen. Att en så här uppenbart paranoid människa, som ser Rommel och Mussolini vart han än tittar, inte får den hjälp han så desperat behöver.
Mannen är ju en vandrande tågolycka waiting to happen.

Så med skräckblandad glädje ser jag fram emot ytterligare upptåg från vår enda Pansargeneral, när han slåss mot sina väderkvarnar och dödsnazister som ligger och tycker bakom varenda buske!

Keep on fighting, Arnstad!!
Senast redigerad av GeneralPoop 2015-03-24 kl. 04:01.
Citera
2015-03-24, 04:37
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Alltså... Har nu följt den här mannens nedstigning in i dårskap, förvirran, fashi-nazi-spotting överallt och hela tiden hoppas att det är typ en konstfack-elev som vilken sekund som helst kommer kalla till presskonferens och bara:
"Amen vafan, hur i helvete kunde ni ta det här seriöst!!?!"

Men dessvärre verkar den här människan vara på riktigt. Vilket både glädjer mig, då denna tråd kommer leva vidare i oändlighet med en massa härliga nya analyser av vår pansargeneral och teorier om hans dårskap. Högst underhållande och har gjort ett stort hål i min popcorn-budget.

Men samtidigt så blir man ju lite ledsen. Att en så här uppenbart paranoid människa, som ser Rommel och Mussolini vart han än tittar, inte får den hjälp han så desperat behöver.
Mannen är ju en vandrande tågolycka waiting to happen.

Så med skräckblandad glädje ser jag fram emot ytterligare upptåg från vår enda Pansargeneral, när han slåss mot sina väderkvarnar och dödsnazister som ligger och tycker bakom varenda buske!

Keep on fighting, Arnstad!!

Ja, han är verkligen Don Quijote och Panzer General Rommel i ett, hur han nu får ihop det i hjärnan. Men fria hjärnor har ju inga sådana logiska, taggiga, kanter som vi andra måste förhålla oss till. Skön snubbe.
Citera
2015-03-24, 05:16
Medlem
Arnstad är en sinnessjuk mytoman och charlatan. Brukar vanligtvis utveckla mina resonemang mer än så här, men för mig är det verklighetsfrämmande hur denne man överhuvudtaget kan tas på allvar. Oavsett om man bekänner sig till "vänster" eller "höger".
Citera
2015-03-24, 05:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
För några timmar sedan, med anledning av Jimmie Åkessons medverkan i skavlan, hans första sedan han sjukskrevs bla pga hatet, kallades han "nazistledare" av Henrik Arnstad på twitter.

Vad är er reaktion på Arnstads uttalande? Kommer detta få några följder? Kommer Arnstad fortsättas tas in som expert på SD i medierna?
Varför inte väcka enskilt åtal för förtal, torde vara en no brainer.
Citera
2015-03-24, 05:44
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nej. Jag har förklarat tidigare i tråden hur man ska läsa hans tweet, men vi kan ta det en gång till med fokus på twitterfromatet.
"Snart på Skavlan:
Mysig intervju med nazistledare."
Twitterformatet kräver att man fattar sig kort, närmast i slagord. Man tvingas ta bort onödiga ord, som lätt kan förstås av läsaren. Man tvingas ofta p g a teckenbegränsningen dela upp vad man vill föra fram i flera tweets, eller bara låta följande tweet komplettera, mer eller mindre relaterat.
Här ska den diskuterade tweeten sättas i relation till vad han tidigare under kvällen skrev:
"Ledaren för det svenska fascistpartiet ska tydligen vara med i Skavlan på fredag. Vi når steg sex i utvecklingen"
I den diskuterade tweeten är Arnstad en idiot som skär bort kontext trots att han har tecken till godo. Men vad många läsare här inte förstår är att han också alluderar på ett vanligt kort och lätt ironiskt uttryck – ursprungligen lånat från reklamspråket – med innebörden: "Vart f-n är utvecklingen på väg?!", där man formulerar sig t.ex. "Snart i en butik nära dig: (Våldsporr och snuffmovies.)"

Om man tolkar hans – visserligen idiotiska – tweet efter denna rätt självklara exegetik, så menar han ungefär:
"Med den utveckling som vi just har fått bekräftelse på som faktum (dvs. att en "fascist"-ledare kommer att delta i Skavlan), kommer vi Snart att på Skavlan kunna se en "Mysig" intervju med vårt nazistpartis – dvs. Svenskarnas partis – nuvarande och levande partiledare – och med "snart" menas i realiteten inte en vecka utan mellan ett och tio år."
Det var väl inte så svårt att förstå?

Ja, det är tacksamt och lätt att missförstå vad han menar, vilket man säkerligen vill göra om man är politisk motståndare och rätt enkelspårig i sin analys av politik, och således resonerar i "ont och gott" och känner ett djupt hat mot den som står på andra sidan.

Tur då att du kunde klargöra för oss alla att detta handlade om att Arnstad bara menade att Åkesson var "ledare för det svenska fascistpartiet" och inte "nazistledare". Det gjorde det hela mer begripligt och nu har jag full förståelse för karlns utspel. En himla tur då jag för ett tag trodde det brunnit till helt och hållet för den gode Henrik...

Jag är med på att rätt ska vara rätt, men alldeles oavsett så är det ju två helt sinnessjuka saker att slänga ur sig. Gränsen mellan att vara just ledare för det svenska fascistpartiet och en nazistledare får väl i det här fallet anses vara hårfint ändå.
Citera
2015-03-24, 05:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nej. Jag har förklarat tidigare i tråden hur man ska läsa hans tweet, men vi kan ta det en gång till med fokus på twitterfromatet.
"Snart på Skavlan:
Mysig intervju med nazistledare."
Twitterformatet kräver att man fattar sig kort, närmast i slagord. Man tvingas ta bort onödiga ord, som lätt kan förstås av läsaren. Man tvingas ofta p g a teckenbegränsningen dela upp vad man vill föra fram i flera tweets, eller bara låta följande tweet komplettera, mer eller mindre relaterat.
Här ska den diskuterade tweeten sättas i relation till vad han tidigare under kvällen skrev:
"Ledaren för det svenska fascistpartiet ska tydligen vara med i Skavlan på fredag. Vi når steg sex i utvecklingen"
I den diskuterade tweeten är Arnstad en idiot som skär bort kontext trots att han har tecken till godo. Men vad många läsare här inte förstår är att han också alluderar på ett vanligt kort och lätt ironiskt uttryck – ursprungligen lånat från reklamspråket – med innebörden: "Vart f-n är utvecklingen på väg?!", där man formulerar sig t.ex. "Snart i en butik nära dig: (Våldsporr och snuffmovies.)"

Om man tolkar hans – visserligen idiotiska – tweet efter denna rätt självklara exegetik, så menar han ungefär:
"Med den utveckling som vi just har fått bekräftelse på som faktum (dvs. att en "fascist"-ledare kommer att delta i Skavlan), kommer vi Snart att på Skavlan kunna se en "Mysig" intervju med vårt nazistpartis – dvs. Svenskarnas partis – nuvarande och levande partiledare – och med "snart" menas i realiteten inte en vecka utan mellan ett och tio år."
Det var väl inte så svårt att förstå?

Ja, det är tacksamt och lätt att missförstå vad han menar, vilket man säkerligen vill göra om man är politisk motståndare och rätt enkelspårig i sin analys av politik, och således resonerar i "ont och gott" och känner ett djupt hat mot den som står på andra sidan.
Vilket inte hindrar att det Arnstad skriver är brottsligt och åtalbart.
Citera
2015-03-24, 07:09
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Åkesson ÄR fascist, därom råder ingen tvekan. Det är svårt att se sensationen här med tanke på vad SD kallar kvinnor, muslimer, invandrare, homosexuella och feminister, Arnstad kan nämligen aldrig överträffa motparten.

Vad är det SD kallar kvinnor, muslimer, invandrare, homosexuella och feminister som leder till den slutsatsen?
Citera
2015-03-24, 12:06
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Är det någon som skulle vilja förklara för mig hur Arnstad tjänar pengar? Vad jobbar han med?

För han kan väl inte tjäna tillräckligt mycket pengar på sina gästföreläsningar för att ha råd att bo i Stockholms innerstad?

Jag har läst att han är rådgivare åt Stefan Löfvén, är det hans jobb? Vad tjänar han på det? Betalas hans lån isåfall ur partikassan eller är det staten som står för den?
Citera
2015-03-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Är det någon som skulle vilja förklara för mig hur Arnstad tjänar pengar? Vad jobbar han med?

För han kan väl inte tjäna tillräckligt mycket pengar på sina gästföreläsningar för att ha råd att bo i Stockholms innerstad?

Jag har läst att han är rådgivare åt Stefan Löfvén, är det hans jobb? Vad tjänar han på det? Betalas hans lån isåfall ur partikassan eller är det staten som står för den?
Han jobbar med journalistik på Södertörn. http://www.sh.se/p3/ext/content.nsf/aget?openagent&key=sh_personal_profil_sv_181863
Citera
2015-03-24, 13:39
Medlem
Kolla varje gång han säger ordet fascist. Han gör ett märkligt sugljud efteråt.

https://www.youtube.com/watch?v=ePK1ObwZYdo
Citera
2015-03-24, 13:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Almqvist kallade en kvinna för hora och blattelover i järnrörskandalen 2010, Ekeroth använde sig av samma retorik mot muslimer som Hitler använde sig mot judar 2009, Söder stämplade homosexuella som sjuka i en artikel 2008, utöver detta har SD en aggressiv nätmobb som bedriver hets och hot på nätet mot oliktänkande. Isovaara söp bort sin plånbok och skyllde på invandrare.
Räcker det?

Åkesson är partiledare för dessa fascister och rasister, Ekeroths tal om ögontjäneri i samband med järnrörskandalen, det uppskattades tydligen av Åkesson eftersom bastarden sitter kvar.
Allt ovan tyder på att Åkesson är högerextrem, helt säkert fascist, troligen nazist också.
Lite ältande om "järnrör" & den gängse referensen till Hitler. Kan ni inte bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in