2015-03-17, 18:29
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Det var ett inlägg skrivet i lugnt sinnelag. Du vill inte se mig upprörd.
Vi krossade deras lag fram till min 30 när vi försökte gå in i basen, då satt techies och la minor vid T3 tornen, BAM alla creeps döda - så gjorde vi i 60min tills deras andra hjältar (Jugger, Tide, PA) hade haft 60 (!!!) min på sig att farma ihop drägliga items. Så blev vi out-carrieade i min 90. Kul spel. Verkligen.
Det var solo matchmaking, unranked - hade jag spelat med mina vänner hade vi la säkert kunnat split-pusha ihjäl dom. Men som sagt var det i princip omöjligt att göra damage på deras bas.
Sen kommer all-chaten i slutet "you got rekt, easy, n00bs cant finish" osv osv.
Bazz deras mammor.

Edit: Inte spelat sedan November. Har dom lagt in filter så man kan välja bort specifika hjältar? (Tänker främst på Techies då han verkligen förstör hur man spelar en "vanlig" dota match)

Kotl OP? Han gör exakt samma sak fast är mkt bättre i laningfasen.

Pusha in två laner och byt lane att belägra när ni ser var minorna ligger. Typ 10s cd på minan så Techie hinner inte lägga minor på den andra lanen om man byter. Spring upp med Aegis och börja slå på tornet osv.
Citera
2015-03-18, 13:15
Medlem
Jontalinens avatar
Problemet är att det aldrig är roligt att spela med eller emot honom, oavsett om man stompar honom. Han passar inte in i spelet.
Citera
2015-03-18, 13:22
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Beror ju på rating, det är sällan man kan picka bara en hero och automatiskt stompa med den om man inte lyckas snowballa som fan på lane.

men på lägre rating så är den bästa combon är såklart axe + winter wyvern och en till ranged hero på aggro 3 lane bakom tornet. Finns typ inget 90% av alla drafts kan göra mot den, första tornet <3min. Kräver ju dock att dina andra 2 sololanes inte blir stompade och när andra laget börjar rotera upp 4 pers för att stoppa er så skapar ni sjukt myckt plats åt era sololaners.

Annars är det alltid kul att stompa med str dual offlane, oftast undying + någon str stunner. Folk går alltid in och ska slåss tidigt om de är 3v2, men inser inte att str heroesn har dubbla deras hp och de blir totalt käkade av tombstone

Givetvis är det beroende på situation, men jag tänkte att situationen var fördelaktig i de picksen.

Axe, WW och dazzle sieg heil.
Citera
2015-03-18, 13:52
Medlem
Smirmats avatar
Någon som kan dota, hur mycket är den här värd?

http://steamcommunity.com/market/listings/570/Corrupted%20Resolute%20Greevil
Citera
2015-03-18, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Just nu? Juggernaut, Troll eller WR... Varva med necro och zeus.
Ja jävlar Zeus hade rätt härlig win rate http://www.dotabuff.com/heroes/winning
Citera
2015-03-18, 18:33
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Ja jävlar Zeus hade rätt härlig win rate http://www.dotabuff.com/heroes/winning

Precis, Zeus har alltid legat högt på den listan men just nu är det långt ovan senast jag kollade, därav rekommendationen. Sen är W himla skön att nuka med också, rolig hero.
Citera
2015-03-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Någon som kan dota, hur mycket är den här värd?

http://steamcommunity.com/market/listings/570/Corrupted%20Resolute%20Greevil
Ingenting.
Citera
2015-03-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Hej Icefrog.
Delete Techies, tack & hej.
Jävla värdelös hjältfitta som gör det OMÖJLIGT att gå in i motståndar basen. 90min game som vi borde vunnit, om det inte vore för att man spelade minesweeper i 60min mot deras bas.

10x gem köpta
2x book3

Ingen nytta. Varför finns den hjälten? Någon som tycker det är kul att spela mot den över huvud taget?

Bara köra Venom mot han
Citera
2015-03-19, 16:06
Medlem
Burnwines avatar
Nu slutar jag med det hära jävla skitspelet.

5 games i rad som man har legat på ca 15-2 30min in i gamet. Men det spelar ju faaan ingen roll för att man spelar ju alltid med dom här förbannade kommunistjävlarna som aldrig fattar när man ska pusha!

"Ja! Vi har ett stort övertag. Bäst att jag går och farmar med undying, crystal maiden m.m mot deras Troll, jugger spectre. För vi tar dom ju garanterat lategame med våran midgame lineup!"

GAAAAAHHHHH
Citera
2015-03-19, 21:08
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Nu slutar jag med det hära jävla skitspelet.

5 games i rad som man har legat på ca 15-2 30min in i gamet. Men det spelar ju faaan ingen roll för att man spelar ju alltid med dom här förbannade kommunistjävlarna som aldrig fattar när man ska pusha!

"Ja! Vi har ett stort övertag. Bäst att jag går och farmar med undying, crystal maiden m.m mot deras Troll, jugger spectre. För vi tar dom ju garanterat lategame med våran midgame lineup!"

GAAAAAHHHHH

Spelar nog fan ingen roll vilken rating man är på, folk forsätter att göra detta. Ett game igår där flera var 5.3k+ klarade folk i mitt lag inte ens av att samlas för en smoke, stog seriöst och spammade smoke-ping i 5min tills vi tillslut 2man smokade... (vi hade 0 mapcontrol och andra laget farmade spritt på hela mapen, men att skapa space är tydligen för jobbigt)
Citera
2015-03-20, 02:59
Medlem
Det är så nice ibland hur man kan totalt slå sönder en annars relativt stark snowball lineup med rätt picks. Hade lastpick mot Sven, Örtskakarn, Axe, Dazzle och Tiny. Nästan aldrig spelat omni men tänkte att det var rätt väg att gå och herrejävlar vad deras lag blev helt värdelöst i teamfights pga min ulti + heal + repel. Sen hade vi ju även Silencer och OD i laget vilket gjorde att det gick lite som det gick. Iomed den vinsten kan jag även (äntligen) titulera mig med 4k MMR. Det har bokstavligen hänt mig 5ggr att jag bara varit en vinst ifrån 4k men istället droppat 5 irad och fått köra en resa upp igen. Förbannelsen är bruten!!! Amen RNGesus!
Citera
2015-03-20, 21:56
Medlem
rehyptols avatar
http://www.twitch.tv/dotastarladder_en

tre timmars game nästan håller på o streamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in