2015-03-16, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Hej Icefrog.
Delete Techies, tack & hej.
Jävla värdelös hjältfitta som gör det OMÖJLIGT att gå in i motståndar basen. 90min game som vi borde vunnit, om det inte vore för att man spelade minesweeper i 60min mot deras bas.

10x gem köpta
2x book3

Ingen nytta. Varför finns den hjälten? Någon som tycker det är kul att spela mot den över huvud taget?

De flesta känner som du, sen finns det alltid några som säger moraliskt "det är en del av spelet".. Kör jag party me vänner så tar alltid någon en leave direkt för ingen orkar ens spela mot den. Det är inte ens värt +45 för att få vinna mot den, för det är för tråkigt för att det ska vara värt. Nu är den inte pickad allt för ofta som tur är men hade den varit det så hade nog dota 2 communityt gjort uppror. Det jag tycker är värst med heron är att den tar bort så mycket roligt med spelet. Man vågar aldrig gå konstiga vägar för att ganka, man vågar aldrig towerdivea, man vågar aldrig gå rosh, man vågar aldrig ta sina ancients, man vågar aldrig skoga, okej jag överdriver lite, men är man inte med den som har gemet så måste man alltid se upp för sånt här. Sjukt tråkig hero på alla sätt
Citera
2015-03-16, 03:53
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Hej Icefrog.
Delete Techies, tack & hej.
Jävla värdelös hjältfitta som gör det OMÖJLIGT att gå in i motståndar basen. 90min game som vi borde vunnit, om det inte vore för att man spelade minesweeper i 60min mot deras bas.

10x gem köpta
2x book3

Ingen nytta. Varför finns den hjälten? Någon som tycker det är kul att spela mot den över huvud taget?
Plz, calm donw. Hjälten må vara jobbig men är oftast skrot.
Citera
2015-03-16, 07:15
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt

Enda gångerna jag har problem med techies är när han är i mitt lag ...

Blev förvånad över att han har så hög winrate på DotaBuff 48%. Är det lägre rankade spel som drar upp medlet (folk köper inte sentrys osv) eller är det dåligt urval i statistiken?
Citera
2015-03-16, 20:26
Bannlyst
Vilka pub stomp heroes rekommenderar ni som lirar all pick osv?
Citera
2015-03-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt

Det var ett inlägg skrivet i lugnt sinnelag. Du vill inte se mig upprörd.
Vi krossade deras lag fram till min 30 när vi försökte gå in i basen, då satt techies och la minor vid T3 tornen, BAM alla creeps döda - så gjorde vi i 60min tills deras andra hjältar (Jugger, Tide, PA) hade haft 60 (!!!) min på sig att farma ihop drägliga items. Så blev vi out-carrieade i min 90. Kul spel. Verkligen.
Det var solo matchmaking, unranked - hade jag spelat med mina vänner hade vi la säkert kunnat split-pusha ihjäl dom. Men som sagt var det i princip omöjligt att göra damage på deras bas.
Sen kommer all-chaten i slutet "you got rekt, easy, n00bs cant finish" osv osv.
Bazz deras mammor.

Edit: Inte spelat sedan November. Har dom lagt in filter så man kan välja bort specifika hjältar? (Tänker främst på Techies då han verkligen förstör hur man spelar en "vanlig" dota match)
Citera
2015-03-16, 23:18
Medlem
Citat:
Vi krossade deras lag fram till min 30 när vi försökte gå in i basen, då satt techies och la minor vid T3 tornen, BAM alla creeps döda - så gjorde vi i 60min tills deras andra hjältar (Jugger, Tide, PA) hade haft 60 (!!!) min på sig att farma ihop drägliga items. Så blev vi out-carrieade i min 90. Kul spel. Verkligen.
Det var solo matchmaking, unranked - hade jag spelat med mina vänner hade vi la säkert kunnat split-pusha ihjäl dom. Men som sagt var det i princip omöjligt att göra damage på deras bas.
Bazz deras mammor.

Edit: Inte spelat sedan November. Har dom lagt in filter så man kan välja bort specifika hjältar? (Tänker främst på Techies då han verkligen förstör hur man spelar en "vanlig" dota match)
Techies kan inte lägga minor på tre lanes samtidigt. Splitpusha.
Citera
2015-03-17, 01:01
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz

Just nu? Juggernaut, Troll eller WR... Varva med necro och zeus.
Citera
2015-03-17, 01:55
Medlem
wastaahs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Just nu? Juggernaut, Troll eller WR... Varva med necro och zeus.

Beror ju på rating, det är sällan man kan picka bara en hero och automatiskt stompa med den om man inte lyckas snowballa som fan på lane.

men på lägre rating så är den bästa combon är såklart axe + winter wyvern och en till ranged hero på aggro 3 lane bakom tornet. Finns typ inget 90% av alla drafts kan göra mot den, första tornet <3min. Kräver ju dock att dina andra 2 sololanes inte blir stompade och när andra laget börjar rotera upp 4 pers för att stoppa er så skapar ni sjukt myckt plats åt era sololaners.

Annars är det alltid kul att stompa med str dual offlane, oftast undying + någon str stunner. Folk går alltid in och ska slåss tidigt om de är 3v2, men inser inte att str heroesn har dubbla deras hp och de blir totalt käkade av tombstone
Citera
2015-03-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Enda gångerna jag har problem med techies är när han är i mitt lag ...

Blev förvånad över att han har så hög winrate på DotaBuff 48%. Är det lägre rankade spel som drar upp medlet (folk köper inte sentrys osv) eller är det dåligt urval i statistiken?

Haha, håller med. Hur kan man klaga på att möta techies? Jag dör lite inombords när folk i mitt lag pickar honom.
Citera
2015-03-17, 12:46
Bannlyst
Kan inte minnas att jag någonsin förlorat ett game mot techies, spelar dock bara på 4.7k mmr, kanske är skillnad när folk är bättre.

Om man köper wards, gem och håller koll på techies så är det som att spela 5v4.
Citera
2015-03-17, 13:40
Medlem
Jolteons avatar
Citat:
Bazz deras mammor.

Det kallas för Captains mode
Citera
2015-03-17, 17:55
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Om du vill vinna rekommenderar jag CM, Dazzle och Abbaddon. De två sistnämnda är ovärdeliga idiotfilter. Om du vill ha så skoj som möjligt kan bara du svara på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in