2015-03-11, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
jag spelade nu klart mina 10 första matcher och jag fick 9-1. Jag hamnade på 2477 mmr och jag har haft bra stats och bra matcher hela tiden. Hur är detta möjligt?
har läst något om att när MMR räknas ut så kalkylerar man alla games du kört tidigare innan du börjat med rankat samt "current hidden non ranked score".
Citera
2015-03-11, 14:31
Medlem
Gick över 4k mmr igår! Spelar sällan med folk som har högre grupp-MMR än mig vilket förmodligen har hjälpt mig en hel del.

Jag tycker att det märks ganska snabbt om de man möter har hög MMR.
Citera
2015-03-11, 15:25
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
har läst något om att när MMR räknas ut så kalkylerar man alla games du kört tidigare innan du börjat med rankat samt "current hidden non ranked score".

Det suger ju. Ranked borde inte ha något att göra med normal.
Citera
2015-03-11, 23:19
Bannlyst
Fy fan, servrarna dör och matchen räknas inte, 2 säkra vinster i rad borta
Citera
2015-03-12, 16:11
Medlem
Citat:

Nja, du får ju en mer rättvisande MMR om algoritmen tar en större "sample size".
Citera
2015-03-13, 13:26
Medlem
Apoks avatar
Citat:

Hade du haft roliga matcher eller skulle dina teammates tycka det vara roligt om du hade 5k MMR?
Citera
2015-03-15, 00:16
Medlem
Citat:

Det beror ju också på vilken MMR folk som du möter har. Du kanske bara spelade mot folk med 2500 MMR, med 9-1 är du bevisligen bättre än dem och får en MMR som är högre. Detta tillsammans med att det inte endast är dina kalibreringsmatcher som räknas in.

Om det nu visar sig att du är mycket bättre än de andra med samma MMR kommer du öka ganska stadigt i vilket fall.
Citera
2015-03-15, 09:21
Medlem
Sponnes avatar
Jag tycker att alla multiaccs borde bli bannade, som på Dota-leauge.
Jag hatar alla som kör på "smurf" acc, gäller både i Dota och Csgo.
Citera
2015-03-15, 16:06
Medlem
snelpolaks avatar
Hur op är inte troll då? 10 vinster i rad med honom.
Global ulti, kan jungla så fort man får lifesteal-masken, bra early game fighter, mid game, solo rosh, bash, evasion. Just det, han är ranged också.

Nerf?
Citera
2015-03-15, 19:14
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelpolak
Hur op är inte troll då? 10 vinster i rad med honom.
Global ulti, kan jungla så fort man får lifesteal-masken, bra early game fighter, mid game, solo rosh, bash, evasion. Just det, han är ranged också.

Nerf?

Troll är inte op han passar bara in bra i metan just nu.

Jag vann 10 games i rad med kotl, måste ju vara den mest op supporten i spelet? Menar vilken annan support kan göra 200dmg nuke på lvl1 och hålla hela ditt lag med mana samtidigt som man singlar ut en person så han får 0 mana och blir stunnad? Sen kan han tpa folk överallt och har en 6s aoe disarm omg nerf rightaway.

Troll har f.ö redan blivit nerfad, ultin längre cd & kortare duration + att slow + meleenuke var mykt enklare att göra förut samtidigt som du kunde lägga attacker samtidigt.

De enda changes jag skulle vilja se just när är bounty på juggernauts ward, ta bort snipers stackande shrapnel eller dra ner dmg på den. Och gör något så pushstrats blir lite mer viable igen.
Citera
2015-03-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah

De enda changes jag skulle vilja se just när är bounty på juggernauts ward, ta bort snipers stackande shrapnel eller dra ner dmg på den. Och gör något så pushstrats blir lite mer viable igen.

kunkas passiva splash, hatar den. når ju halva spelplan. rangen borde öka i takt med level.
Citera
2015-03-16, 00:43
Medlem
Hej Icefrog.
Delete Techies, tack & hej.
Jävla värdelös hjältfitta som gör det OMÖJLIGT att gå in i motståndar basen. 90min game som vi borde vunnit, om det inte vore för att man spelade minesweeper i 60min mot deras bas.

10x gem köpta
2x book3

Ingen nytta. Varför finns den hjälten? Någon som tycker det är kul att spela mot den över huvud taget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in