2015-03-18, 23:20
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Fast vad är det som säger att chems i bränslet ger strimmor? Det kan väl vara kems i bränslet, även om det inte ger strimmor?

Nu blev jag lätt matt. Det är ju dessa strimmor som de chemstroende säger är chemtrails. De som syns alltså.

(skall berätta en hemlis för dig, chemtrails är ett roligt men falskt påhitt)
Citera
2015-03-18, 23:24
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Hur vet du det?
Hur vet du det?
Nej, det är inte strimmorna som är poängen. Utan att strimmorna är onormala. Dvs de finns kvar längre än de borde och bildas oftare än de borde. Men det är bara en indikator. Det är inte strimman i sig som är bevisen. Utan mätningar av utsläppen. Som då ska vara olika kemikalier som senare hamnar på marken.

Jag är ikring plan var arbetsdag mest i Europa nu men har varit i Asien, Afrika och Nordamerika.

Ser aldrig onormala strimmor. Det är bara okunnigt folk som tror det.

Om man hittar något på marken är det sannolikt inte från plan.
Citera
2015-03-18, 23:28
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Kemen syns inte. De kan dock indirekt påverka normala trails.
Jo, det går. Då flygleder ge större koncentrationer direkt under flygplanen.

Om du hade varit lite bättre påläst så hade du förstått att aerosoler som släpps ut (om de nu släpptes ut) inte faller ner rakt ner utan de skulle spädas och så småningom falla ner hundratals mil från utsläppsplatsen. Detta pga låg vikt=låg fallhastighet och den stora vindhastighet som finns på höjd kallade jetströmmar.
Citera
2015-03-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Nu blev jag lätt matt. Det är ju dessa strimmor som de chemstroende säger är chemtrails. De som syns alltså.

(skall berätta en hemlis för dig, chemtrails är ett roligt men falskt påhitt)

Vad menar du med påhitt? Är det det en desinformationskampanj eller ett skämt som någon hittat på för att denne inte hittat en mognare terapiform?
Citera
2015-03-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Flyget har inget egenintresse att producera mer vatten. Moderna motorer är mycket effektivare än gamla motorer och förbrukar mindre bränsle. Det har samtidigt gjort att avgaserna är kallare, vilket gör det lättare för att bilda kondensstrimmor.
Källa på det? Jag har hört att det är tvärtom. Att moderna motorer inte ska ge så mycket strimmor alls.
Citera
2015-03-19, 09:30
Medlem
Citat:
Om du hade varit lite bättre påläst så hade du förstått att aerosoler som släpps ut (om de nu släpptes ut) inte faller ner rakt ner utan de skulle spädas och så småningom falla ner hundratals mil från utsläppsplatsen. Detta pga låg vikt=låg fallhastighet och den stora vindhastighet som finns på höjd kallade jetströmmar.
Om det är metaller som aluminium, så kan de väl inte räknas som en aerosol och därmed kommer de nå marken fortare.En jetström finns bara på speciella ställen. Ofta inte i korridorer nära flygplatser och liknande. "En jetström är en kraftig, relativt smal luftström i atmosfären på omkring elva kilometers höjd strax under tropopausen."
Citera
2015-03-19, 09:34
Medlem
Citat:
Jag är ikring plan var arbetsdag mest i Europa nu men har varit i Asien, Afrika och Nordamerika.
Om det är en tillsats till bränslet, hur ska du kunna se att det finns något onormalt?
Citat:
Ser aldrig onormala strimmor. Det är bara okunnigt folk som tror det.
Hur vet du vad som är en normal strimma? Om alla plan har denna tillsats så kommer ju alla stimmor att vara "normal" men ändå en chemtrail.
Citat:
Om man hittar något på marken är det sannolikt inte från plan.
lol, vilket ovetenskapligt påstående.
Citera
2015-03-19, 09:39
Medlem
Citat:
OM vi använde chems i bränslet så skulle det ju synas efter motorstart och i stigning, cruise, plane och när vi taxar in till gaten. Det gör det inte. Strimmor syns bara där k-strimmor kan synas. Gissa fem ggr om varför?
Om vi kollar på ett avgasrör till en bil. Så du menar att man kan se på avgaserna vilken motor som körs på farlig och högt blyad bensin och vilken som kör på på vanlig bensin?

Nej, att tillsatsen skulle synas i form av någon dimma eller så, vid start är ju bara fel. Den syns inte alls. Det de säger är att den påverkar bildandet av strimmor, där stimmor senare normalt ska bildas. Och att dessa strimmor då blir mer långlivade. Samt att man kan se utsläppen genom att mäta halter på marken.
Citera
2015-03-19, 14:37
Medlem
Citat:
Om det är en tillsats till bränslet, hur ska du kunna se att det finns något onormalt?
Läser du inte tråden? Flera gånger har föreslagits att köpa en liter Jet A-1. Eller kanske några stycken från olika ställen. Analysera dem! Ingen har hittills hittat något som inte finns med i specifikationen. Ingen verkar ens ha köpt nåt bränsle. För då blir man överbevisad.
Citera
2015-03-19, 14:38
Medlem
Citat:
Källa på det? Jag har hört att det är tvärtom. Att moderna motorer inte ska ge så mycket strimmor alls.
Du har hört tvärtom eftersom du litar på de kemtrailtroendes undanflykter för att kunna förneka kondensstrimmorna. Moderna motorer har högt bypassförhållande (brett luftflöde). Det medför att luftströmmen från motorerna är kallare och har mindre turbulens. Därför bildas kondensstrimmor lättare än med gamla motorer som hade varmare avgaser och smalt luftflöde. Har dina gurus någon förklaring till varför gamla motorer skapade mer kondensstrimmor än dagen motorer, eller litar du blint på deras "expertkunskaper" om jetmotorer?
Citera
2015-03-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Läser du inte tråden? Flera gånger har föreslagits att köpa en liter Jet A-1. Eller kanske några stycken från olika ställen. Analysera dem! Ingen har hittills hittat något som inte finns med i specifikationen. Ingen verkar ens ha köpt nåt bränsle. För då blir man överbevisad.
lol, klart att igen någonsin har hittat något alls. Om ingen har lyckats köpa bränslet. Som du skriver.

Och går det ens köpa? Men det är en bra ide. Kanske kan någon sno lite bränsle?
Men kanske är det bara vissa flygplan som får detta bränsle, och bara vid vissa tillfällen. Variablerna är många.
Motivet till att skaffa och analysera borde nästan vara större hos er debunkare än de som tror på det hela, kan man tycka.
Citera
2015-03-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Du har hört tvärtom eftersom du litar på de kemtrailtroendes undanflykter för att kunna förneka kondensstrimmorna. Moderna motorer har högt bypassförhållande (brett luftflöde). Det medför att luftströmmen från motorerna är kallare och har mindre turbulens. Därför bildas kondensstrimmor lättare än med gamla motorer som hade varmare avgaser och smalt luftflöde. Har dina gurus någon förklaring till varför gamla motorer skapade mer kondensstrimmor än dagen motorer, eller litar du blint på deras "expertkunskaper" om jetmotorer?
I frågan om chemtrails vara eller inte vara har jag ställt mig neutral. Då jag helt enkelt inte har bra saker för eller emot. Det är helt klart så att de kan finnas, det finner jag som en möjlighet. Men om det är så, vet jag inte, samt har inte hittat så mycket som talar för det hela heller. Dock försöker jag se på det hela ur ett konstruktivt sätt. Och det innefattar att inte direkt avfärda det hela. Om du har någon länk till en källa som tala om moderna plans kondensstrimmor vore det bra.

Jag har inga gurus, som jag lyssnar på när det kommer till kondensstrimmor. Det har jag på andra områden. Dock inte kondensstrimmor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in