2018-08-12, 21:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Contrails dunstar på 30 sekunder.. det är så du ser skillnad på contrailsångan och chemtrailsmetallerna.. då metaller inte dunstar.
Moln som inte dunstar på 30 sekunder, är de också gjorda av metall?
Citera
2018-08-12, 22:07
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Contrails dunstar på 30 sekunder.. det är så du ser skillnad på contrailsångan och chemtrailsmetallerna.. då metaller inte dunstar.

Så du säger att ett cirrusmoln dunstar på 30 sekunder? Då måste vi ha chemcirrus för jag har sett samma moln ligga kvar så långt som man kan följa det. De brukar oftast försvinna bakom horisonten (som enligt vissa inte finns) eller blåst sönder innan det har dunstat.

Funderar på om jag ska starta en ny tråd och en ny konspiration. Chemcirrus by CIA.
Citera
2018-08-13, 00:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
...för chemtrails har alltid baserats på observeringar och vetenskap vilket aldrig kan vara en teori.

Fast vi vet ju att din egna låtsas "vetenskap" om att is alltid försvinner på 30 sekunder är felaktig.
Vi vet, genom vetenskap och observationer, att iskristaller kan bestå i dagar.

Citat:
Chemtrailsförnekare är dom som har teorier, en stark troförmåga, och mycket brist på förklaringar om varför contrailsen helt plötsligt inte dunstar eller inte ens ser ut som contrails.

Inte alls, jag kan förklara varför contrails inte alltid dunstar på 30 sekunder: Om omgivningen är fuktig och kall så förångas inte is. Jag har dessutom en väldigt tydlig observation som visar detta: moln.

Du och andra foliehattar har däremot ingen som helst förklaring till varför vissa iskristaller magisk förångas efter 30 sekunder medan andra kan förbli iskristaller i åratal.
Citera
2018-08-13, 00:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vem bryr sig om iskristaller när dom sprayar metalldamm i atmosfären? .. bara en idiot.

Nja, det är nog du som är en idiot eftersom du tror att iskristaller förångas på 30s.

Då tar vi det igen: Hur ser man skillnad på iskristaller (contrails) och dina så kallade "chemtrails"?

Citat:
Du har fortfarande inte fattat att detta inte handlar om att ni ska motbevisa bevisen som vi alla kan se..

Vad är det vi alla kan se?

Citat:
VDiskutioner handlar om att ta reda på sanningen genom att diskutera bevisen som finns.

Vad har du för bevis?
Citera
2018-08-13, 01:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nja, det är nog du som är en idiot eftersom du tror att iskristaller förångas på 30s.

Då tar vi det igen: Hur ser man skillnad på iskristaller (contrails) och dina så kallade "chemtrails"?

Vad är det vi alla kan se?

Vad har du för bevis?

Jag tror att iskristaller som frysigt fast på motorerna, värms upp och blir ånga som dunstar på 30 sekunder. Det är vad contrails är för mig.

För dig är contrails när flygplan fyller himmlen med sträck som inte dunstar.. men för mig så är det chemtrails eftersom contrails dunstar då contrails bara är ånga som skapats av fastfrysta iskristaller på motorerna.

Contrails ser ut som ånga som dunstar.. men enligt dig så är det alltså iskristaller som dunstar efter att motorerna skapat iskristallerna genom sin extrema hetta.

Vi alla kan se både contrails och chemtrails.. bara en idiot skulle påstå att det är samma sak när alla kan se dom båda två i samma bildsekvens bara genom att söka på internet efter sånna videos.
Citera
2018-08-13, 07:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag tror att iskristaller som frysigt fast på motorerna, värms upp och blir ånga som dunstar på 30 sekunder. Det är vad contrails är för mig.

För dig är contrails när flygplan fyller himmlen med sträck som inte dunstar.. men för mig så är det chemtrails eftersom contrails dunstar då contrails bara är ånga som skapats av fastfrysta iskristaller på motorerna.

Contrails ser ut som ånga som dunstar.. men enligt dig så är det alltså iskristaller som dunstar efter att motorerna skapat iskristallerna genom sin extrema hetta.

Vi alla kan se både contrails och chemtrails.. bara en idiot skulle påstå att det är samma sak när alla kan se dom båda två i samma bildsekvens bara genom att söka på internet efter sånna videos.
Förklara hur cirrusmoln kan finnas i flera timmar. Varför dunstar inte de på 30 sekunder?
Citera
2018-08-13, 07:40
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Vi kan alla se hur totalt obildad du är i och med det jag citerar. Lätt byte för en sekt som tror på exempelvis konspirationsteorier som "chemtrails". Du har fallit offer för en karismatisk ledare som är lika obildad. Du kanske skulle sluta skolka från skolan och lära dig något i stället för att hitta på trams på nätet.

Contrails är vatten son "frysigt" fast på motorn? Herrejävlar... tror du verkligen det?

Så slutsatsen av ditt svammel är att cirrusmoln består av metalldamm?

Testa kommande vinter (om den blir kall nog) att ta ett glas med varmt vatten och kasta upp det i den iskalla luften och se vad som händer. Som kanske borde vara bekant så består ju avgaserna från flygmotorerna delvis av just vatten som är så hett att det är i gasform innan den svinkalla luften på 10 000 meter fryser is av det.

Vi har inte sett "chemtrails" av den enkla anledningen att de inte existerar. Påstår du att de existerar så bevisa det i stället för att sitta här och tramsa.
Citera
2018-08-13, 08:03
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur vet du att det du kallar chemtrails inte är det vi övriga kallar contrails?
Hur vet du att strecken du ser inte är iskristaller?
Citera
2018-08-13, 13:27
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur vet du att det du kallar chemtrails inte är det vi övriga kallar contrails?
Hur vet du att strecken du ser inte är iskristaller?

För chemtrails beter sig inte som contrails. Det finns ingen likhet mellan dom.

Jag kan inte greppa hur iskristaller skulle kunna smälta på 30 sekunder i kalla luften. Jag tycker själv det låter mycket mer logiskt att det är ånga som stiger i 30 sekunder innan den dustar och försvinner.
Citera
2018-08-13, 13:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
För chemtrails beter sig inte som contrails. Det finns ingen likhet mellan dom.

Hur kan du påstå det? Du vet ju inte ens vad contrails är. Contrails är moln av iskristaller och de bildas när fukten i avgaserna kyls ned.

Vi vet att en restprodukt vid förbränning av flygfotogen är vatten, vi vet att en stor del av avgaserna från ett flygplan är vatten.

Vad händer med vattnet i avgaserna när det snabbt kyls ned i mycket kall och fuktig luft?

Citat:
Jag kan inte greppa hur iskristaller skulle kunna smälta på 30 sekunder i kalla luften.

Exakt, det ter sig lite märkligt.
Och ändå påstår du att contrails, som är iskristaller, alltid försvinner på 30s.
Citera
2018-08-15, 08:48
Medlem
UndeadNinjas avatar
Ta en titt på denna video:

https://m.youtube.com/watch?v=7-P36P6M2rs#

Hela videon är intressant men kolla tex runt 3:00 in i videon, om man är skeptiker och trots så uppenbara chemtrails syns sprayas så är man inte lite ignorant.

Det finns även videos där man ser planen spraya lite för att sedan stoppa och sen spraya igen, alltså mycket tydligt att det inte bara är avgaser och kondensationsstrimmor.
Citera
2018-08-15, 09:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

https://m.youtube.com/watch?v=7-P36P6M2rs#

Hela videon är intressant men kolla tex runt 3:00 in i videon, om man är skeptiker och trots så uppenbara chemtrails syns sprayas så är man inte lite ignorant.

Nu har vi visserligen redan diskuterat det här klippet ett antal gånger men visst:
Varför anser du att det är uppenbara "chemtrails" och exakt vad i klippet är det du tycker är intressant?

Edit:
Tidigare diskussion om klippet:
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det finns även videos där man ser planen spraya lite för att sedan stoppa och sen spraya igen, alltså mycket tydligt att det inte bara är avgaser och kondensationsstrimmor.

Även detta är diskuterat ungefär 999 gånger i tråden.

Temperatur och fuktighet i luften varierar och att en contrail plötsligt upphör är inte märkligare än att ett moln plötsligt upphör. Just det faktum att vanliga moln är avgränsade i sin utbredning borde ha fått dig att fundera en stund extra...

Varför anser du det är normalt att vanliga moln plötsligt kan upphöra men att det är skumt att moln skapade av flygplan plötsligt upphör?
Förklara varför contrails inte ska uppföra sig som andra moln.
Senast redigerad av madtop 2018-08-15 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in