2015-03-18, 18:44
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Noroi har jag inte sett, skriver upp den.

Ska bli kul att höra vad du tycker om den! Jag blev så pass uttråkad när jag såg den att jag nästan började spy okontrollerat i 46 minuter.
Citera
2015-03-18, 19:44
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den filmen utgör en stor brytpunkt bland medlemmarna här på forumet, vi som gillar den mycket och blev skrämda av den medan den andra sidan hackar på den för den "sög" enligt dom.
Valfritt avsnitt av "Det Okända" är mer skrämmande än skräpet "Noroi", gammalt FB-ordspråk myntat av Zaxxon om jag inte minns fel!

Citera
2015-03-18, 20:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Ska bli kul att höra vad du tycker om den! Jag blev så pass uttråkad när jag såg den att jag nästan började spy okontrollerat i 46 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Valfritt avsnitt av "Det Okända" är mer skrämmande än skräpet "Noroi", gammalt FB-ordspråk myntat av Zaxxon om jag inte minns fel!

Den kan nog med sannolikhet falla Brutus i smaken då han i likhet med mig gillar asiatisk film, något jag inte sett er snacka er varma om direkt tidigare.
Citera
2015-03-18, 20:58
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:

Nix, det var inte jag. Har inte sett något avsnitt av "Det Okända". Men bara för protokollet så är jag inte heller någon fan av Noroi. Skulle inte kalla den kass, men så där medelmåttig 5/10. Problemet med rullen tycker jag var att den var på tok för lång för den storyn.

Är "Det Okända" nått att se btw? Har för mig jag försökte hitta skiten för några år sen, men misslyckades.
Senast redigerad av Zaxxon 2015-03-18 kl. 21:06.
Citera
2015-03-18, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Är "Det Okända" nått att se btw? Har för mig jag försökte hitta skiten för några år sen, men misslyckades.

Ja det tycker jag allt, skön atmosfär och kuslig är den också, tror den finns upplagd på Youtube.
Citera
2015-03-18, 21:13
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ja det tycker jag allt, skön atmosfär och kuslig är den också, tror den finns upplagd på Youtube.
Hmm, verkar bara vara den där medium-dokumentär-spektaklet "Det Okända" som gick/går på, kan det va, 4an/7an?
Citera
2015-03-18, 21:19
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Citat:
Nix, det var inte jag. Har inte sett något avsnitt av "Det Okända". Men bara för protokollet så är jag inte heller någon fan av Noroi. Skulle inte kalla den kass, men så där medelmåttig 5/10. Problemet med rullen tycker jag var att den var på tok för lång för den storyn.

Det var JAG som myntade uttrycket.

Men naj, Det Okända är inget man bör kolla på. En serie om knäppisar som tjänar pengar på lättlurade människor.
Citera
2015-03-18, 21:20
Medlem
Zaxxons avatar
Nu är det nog lite förvirrat ang "Det Okända".

Det finns en helt OK svensk skräckfilm från 2000 som heter det (den har jag sett). Det finns även en sliskig dokumentärserie från 4an/7an om medier som heter det.

Men, fanns det inte en SVT-serie under 90-talet som hette det oxå?

Tillägg: Kom just på, Chock tror jag serien som jag tänker på hette! http://en.wikipedia.org/wiki/Chock_%28TV_Series%29
Senast redigerad av Zaxxon 2015-03-18 kl. 21:23.
Citera
2015-03-18, 21:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hmm, verkar bara vara den där medium-dokumentär-spektaklet "Det Okända" som gick/går på, kan det va, 4an/7an?

Jaha, inte filmen ifrån 2000 då?
Citera
2015-03-18, 21:33
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Jaha, inte filmen ifrån 2000 då?
Som jag skrev ovan så gillade jag den en hel del! Fast det var ju en 15 år sen man såg den. Är lite sugen på se om den faktiskt, med risk för att stänga av efter 30 min. Kanske bäst att låta forna ljuva minnen vila.
Citera
2015-03-18, 21:42
Medlem
Zaxxons avatar
Tillbaka till min felställda fråga. Den korrekta är:

Någon som sett den svenska skräckserien Chock från 1997? http://en.wikipedia.org/wiki/Chock_%28TV_Series%29

Kjell Bergqvist är med i ett par avsnitt. Mysigt.
Citera
2015-03-18, 21:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tillbaka till min felställda fråga. Den korrekta är:

Någon som sett den svenska skräckserien Chock från 1997? http://en.wikipedia.org/wiki/Chock_%28TV_Series%29

Nä, var för ung då den gick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in