2014-10-20, 13:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jahapp, Annabelle var ju inte mycket att hänga i granen

Billiga jumpscares och det kändes i överlag som att filmen knappt handlade om dockan överhuvudtaget, höll på att somna

Jag fick i alla fall det som jag förväntade mig av den, skräp dvs...
Citera
2014-10-20, 16:04
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jahapp, Annabelle var ju inte mycket att hänga i granen

Billiga jumpscares och det kändes i överlag som att filmen knappt handlade om dockan överhuvudtaget, höll på att somna
Det är nästan det värsta betyget för en film, när man slumrar till. Då ser jag hellre en usel film och blir förbannad, än att jag somnar.

Paranormal Activity, den första, var så jävla seg och tråkig att jag somnade flera gånger och fick bryta halvvägs. Dagen efter skulle jag se om den, samma sak igen och jag gav upp den för gott. Samma sak med den där asiatiska tråkiga Ringu. De båda är bra exempel på filmer som är så tråkiga att klockorna stannar. Inte nödvändigtvis usla, bara så tråkiga.

Annars brukar jag kunna hålla mig vaken och i regel ger jag heller inte upp filmer. Annabelle var hur som helst en film som jag lika gärna hade kunnat ge upp med facit i hand.
Citera
2014-10-20, 16:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det är nästan det värsta betyget för en film, när man slumrar till. Då ser jag hellre en usel film och blir förbannad, än att jag somnar.

Paranormal Activity, den första, var så jävla seg och tråkig att jag somnade flera gånger och fick bryta halvvägs. Dagen efter skulle jag se om den, samma sak igen och jag gav upp den för gott. Samma sak med den där asiatiska tråkiga Ringu. De båda är bra exempel på filmer som är så tråkiga att klockorna stannar. Inte nödvändigtvis usla, bara så tråkiga.

Annars brukar jag kunna hålla mig vaken och i regel ger jag heller inte upp filmer. Annabelle var hur som helst en film som jag lika gärna hade kunnat ge upp med facit i hand.

Haha, komiskt med tanke på att jag själv tycker att Paranormal Activity är en otroligt effektiv och jävligt bra skräckfilm
Citera
2014-10-20, 17:32
Medlem
Durcherrss avatar
Nån som har tips på bra "okända" b-skräckisar liknande Castle Freak och Dagon? Om det är lite/mycket naket i så är det ett + också (fast inte tortyrporr ā la Hostel).
Citera
2014-10-20, 18:21
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Nån som har tips på bra "okända" b-skräckisar liknande Castle Freak och Dagon? Om det är lite/mycket naket i så är det ett + också (fast inte tortyrporr ā la Hostel).

Eftersom du gillar Stuart Gordon så måste du ju se Re-Animator och From Beyond, om du nu inte har gjort det. Sen har ju Gordons gamle vapendragare Brian Yuzna gjort en mängd underbara slaskfilmer, som Bride of Re-Animator, Society och den äckel-briljanta Return of the Living Dead 3.
Citera
2014-10-20, 18:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Faust: Love of the Damned - http://www.imdb.com/title/tt0223268/
Citera
2014-10-20, 22:34
Medlem
despondencys avatar
Extraterrestrial var den sämsta film jag sett på 1000 år. Recension klar.
Citera
2014-10-20, 22:49
Medlem
Lotsos avatar
Autumn Schreck

Tentacles (1977)

När två vanställda lik flutit iland sprider sig skräcken bland invånarna. En journalist börjar intressera sig för mysteriet och gör efterforskningar. Men han blir snarare motarbetad än hjälpt av polis och myndigheter. Vad har de att dölja? Och vad är det som gömmer sig i de mörka djupen?

John Huston, Shelley Winters, Henry Fonda, Bo Hopkins, Claude Akins. Dessa namen säger en hel del, men tar er i förvarning! De är knappot med i filmen. Jag tror inte jag borde vara så överraskad över att de knappt är med i filmen. Men när jag väl tänker efter har filmen ingen riktig huvudpersonen.
Bo Hopkins är väl den närmsta huvudpersonen vi kommer. Men filmen klipper allt mellan karaktärerna. Ena stunden följer vi John Huston, andra följer vi Shelly Winters sedan Bo Hopkins. Henry Fonda är för övrigt i knappt 5 minuter, och hans roll tillför ingenting så han kunde lika gärna inte varit med och filmen hade sett exakt likadan ut i slutproduktionen.

Detta är ingen särskilt bra film. Som givet försöker den kassa in på Jaws succén och denna gången en bläckfisk. Som i all mening hade kunnat fungera. Men istället blir det tråkigt när de klipper till en riktig bläckfisk och visar knappt förödelsen den skapar.
Det hade varit betydligt mer underhållande om det var som i Jaws en mekanik de byggde ihop som uppenbarligen ser fejk ut, men som verkligen är underhållande att kolla på när den attackerar. De hade varit fler valmöjligheter med morden då, nu blev det inget vidare på den fronten.

Filmen är inte särskilt underhållande heller. Den är något långsam hela vägen igenom. Inte ens attacken mellan bläckfisken och späckhuggarna är underhållande i slutet. Intressant fakta, i slutet används en riktig bläckfisk som späckhuggarna attackerar, men bläckfisken köptes i en vanlig mataffär och var där av redan död när de filmade scenen.
Men om nu späckhuggare kunde döda bläckfisken, hur kom det sig att den inte blev attackerad innan? Späckhuggarna släpps lös utav Bo Hopkins som äger dem och har tränat dem för att sedan släppa de lösa för att döda bläckfisken. Finns där inga andra havsdjur i vattnet som kunde attackera bläckfisken?

I sin helhet är detta inget särskilt bra alls. Filmen fokuserar alldeles för mycket på sidohandlingar som inte leder någonstans och ingenting följs upp. Det enda som får ett slut är bläckfisken. Alla dessa femstjärniga skådespelare är slösade totalt i denna filmen och får ingenting att göra. Filmen visste inte ens vad den själv skulle göra med dessa skådespelarna.
Resultatet är en handling som är åt alla håll och kanter, ungefär som en bläckfisk med dess åtta armar, och i centrum utav allt dess huvud.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0076809/?ref_=nv_sr_2

Trailer (Är inte det samma narrator som i Jaws!?):
https://www.youtube.com/watch?v=GZJdJ7OK27M
Citera
2014-10-20, 23:02
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:

Anthropophagus kanske kan vara något att kolla upp?
http://www.imdb.com/title/tt0082479/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-10-20, 23:03
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
De jävla asiatiska undertexterna
Som kombination fanns ju The Town That Dreaded Sundown ute i bra rip

Den från iår? Har bara sett den från 70-talet. Är den nya sevärd? Tyckte den första var bra.
Citera
2014-10-20, 23:15
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Den från iår? Har bara sett den från 70-talet. Är den nya sevärd? Tyckte den första var bra.
Bättre en befarat, bra och stämningsfull inledning, mindre bra avslutning. Gillar hur mycket originalfilmen spelar in i historian. 2 av 5.
Citera
2014-10-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Anthropophagus kanske kan vara något att kolla upp?
http://www.imdb.com/title/tt0082479/?ref_=nv_sr_1

Osedvanligt tråkig slasher (och då är jag en sucker för genren)

Slår ett slag för spanska Who Can Kill a Child? (1976)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in