2013-07-08, 21:08
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tack, ska kombinera den då med en annan djungel-WIP som jag har kommit över, sitter inte hemma nu så kan tyvärr inte kolla upp titeln, men återkommer!
Tack för svar, allihopa! Women in Fury verkar alldeles rätt för mig! WiP är en rätt tröttsam genre med många filmer som mest handlar om tortyrporr, det blir oftast för mycket tycker jag! Känns som att man tittar på mjukporr av det lite råare slaget, speciellt i Jess Francos filmer. Men det är nog kanske något som jag lär mig att älska.. Exploitation som Sexploitation
Citera
2013-07-08, 21:23
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Tack, ska kombinera den då med en annan djungel-WIP som jag har kommit över, sitter inte hemma nu så kan tyvärr inte kolla upp titeln, men återkommer!
Hittat namnet på filmen?
Citera
2013-07-08, 21:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Hittat namnet på filmen?

Japp!

http://www.imdb.com/title/tt0080892/
Citera
2013-07-08, 22:34
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Av filmer jag sett är det vad jag kan komma på nu bara Sjätte sinnet och Mothman prophecies som gett mig den där krypande obehagskänslan som jag inte riktigt kan förklara. Jag blir oftast mer "direkt" rädd av det visuella.
Håller med om The Mothman Prophecies. Underbar atmosfär och skönt kuslig på sina ställen, exempelvis med telefonsamtalen.

Sjätte Sinnet, och övrigt av Shamalama, tycker jag är gäspigt. Alla huvudkaraktärer i hans filmer ter sig som tafatta mähän. Vill bara sätta en fet spark i röven på dem för att få dem att göra nånting.
Senast redigerad av Zaxxon 2013-07-08 kl. 22:44.
Citera
2013-07-08, 23:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Sjätte Sinnet, och övrigt av Shamalama, tycker jag är gäspigt. Alla huvudkaraktärer i hans filmer ter sig som tafatta mähän. Vill bara sätta en fet spark i röven på dem för att få dem att göra nånting.

Karaktärerna i Shyamalans tidigare filmer är oftast väldigt naturliga med eventuella svagheter och demoner, jag gillar det greppet. Efter Signs så tappade han helt greppet!
Citera
2013-07-09, 00:00
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Karaktärerna i Shyamalans tidigare filmer är oftast väldigt naturliga med eventuella svagheter och demoner, jag gillar det greppet. Efter Signs så tappade han helt greppet!
Håller inte med det alls, kanske för att jag är så långt ifrån en Shyamalan-karaktär man kan komma. Huvudkaraktärernas tafatthet i 6th Sense och Unbreakable är fasen övernaturlig passivt, bortom all form av rationellt beteende.
Senast redigerad av Zaxxon 2013-07-09 kl. 00:04.
Citera
2013-07-09, 06:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Thinner tycker jag riktigt jävla skön, i all sin enkelhet. Joe "Criminal Minds" Mantegna gör sån skön roll som den hjälpsamma mobstern.

Skulle den varit svenskproducerad hade nog Romernas riksförbund (bestående av fåtalet "integrerade" ziggar) stämt skiten ur producenterna.
Den är riktigt skön och mycket bättre än Drag Me to Hell imo...

Ska se WIP filmerna det talades om. Dom åker in i "listan". Bamboo House of Dolls har jag på dvd men ej sett den ännu... Hur är den?
Citera
2013-07-09, 08:12
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat
Jag gillar också.

Kanske dessa två kan vara något?

What Lies Beneath http://www.imdb.com/title/tt0161081/?ref_=tt_rec_tti
Half Light http://www.imdb.com/title/tt0412798/

Sorry om du redan sett dem, om du inte har det så läs inte så mycket, se dem bara...

Half light tror jag inte jag sett, tack så mycket!

Citat:
Håller med om The Mothman Prophecies. Underbar atmosfär och skönt kuslig på sina ställen, exempelvis med telefonsamtalen.

Ja jag vet inte vad det var med den filmen men jag var skiträdd hela tiden, känns nästan som att jag måste se om den för av någon anledning minns jag nästan ingenting av den heller. Min hjärna kanske har förträngt

Jag tror att jag gillar Shamalamala-gubben i allmänhet även om det känns som att hans filmer blir ja.. sämre och sämre. Jag diggade The Village faktiskt och tror fler hade gjort det om de inte marknadsfört den så stenhårt som skräck, den är ju mest drama egentligen.

Ändå tycker jag det är en regissör som man ser fram emot att se filmerna om man hör att han har nåt nytt på gång då de oftast är åtminstone intressanta. Däremot tycker jag han ska hålla sig till skräck då han gör det bättre än fantasy-grejen han håller på med.
Citera
2013-07-09, 08:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Half light tror jag inte jag sett, tack så mycket!

Ja jag vet inte vad det var med den filmen men jag var skiträdd hela tiden, känns nästan som att jag måste se om den för av någon anledning minns jag nästan ingenting av den heller. Min hjärna kanske har förträngt

Jag tror att jag gillar Shamalamala-gubben i allmänhet även om det känns som att hans filmer blir ja.. sämre och sämre. Jag diggade The Village faktiskt och tror fler hade gjort det om de inte marknadsfört den så stenhårt som skräck, den är ju mest drama egentligen.

Ändå tycker jag det är en regissör som man ser fram emot att se filmerna om man hör att han har nåt nytt på gång då de oftast är åtminstone intressanta. Däremot tycker jag han ska hålla sig till skräck då han gör det bättre än fantasy-grejen han håller på med.
Half Light ska jag också se! Den andra filmen, hur är den? Om du nu sett den... (What Lies Beneath)

Mothman har jag faktiskt letat efter att inhandla, men hittade den ej. Sökte ej så jättenoga, men har för mig att den var utgången på de ställen jag kikade. En av de få filmer med Richard Gere som jag uppskattar, han har aldrig stått väldigt högt för min egen del, faktum är att jag brukar undvika filmer med Richard Gere. The Game, Mothman och Augustirapsodi är de enda filmerna med karln som jag gillar tror jag...
Citera
2013-07-09, 09:01
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Half Light ska jag också se! Den andra filmen, hur är den? Om du nu sett den... (What Lies Beneath)

Mothman har jag faktiskt letat efter att inhandla, men hittade den ej. Sökte ej så jättenoga, men har för mig att den var utgången på de ställen jag kikade. En av de få filmer med Richard Gere som jag uppskattar, han har aldrig stått väldigt högt för min egen del, faktum är att jag brukar undvika filmer med Richard Gere. The Game, Mothman och Augustirapsodi är de enda filmerna med karln som jag gillar tror jag...

Det finns ju fler bra filmer med Richard Gere, även om jag inte kan nämna någon nu

What lies beneath (dolt under ytan på svenska, badkar med hand på VHS-omslaget!) handlar om ett par med en dotter som lever i en liten idyll tills frun börjar misstänka att hennes grannar är konstiga eller något sådant. Minns den inte jättebra men den är bitvis riktigt obehaglig. Den ger, precis som sjätte sinnet den där känslan av att det utöver de läskiga bitarna är mer utav en thriller. Tycker de filmerna håller lite högre kvalitet generellt faktiskt.

Pluspoäng för att Harrison Ford och Michelle Pfeiffer har huvudrollerna
Citera
2013-07-09, 10:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Håller inte med det alls, kanske för att jag är så långt ifrån en Shyamalan-karaktär man kan komma. Huvudkaraktärernas tafatthet i 6th Sense och Unbreakable är fasen övernaturlig passivt, bortom all form av rationellt beteende.

Ändå var hans intentioner med hans första filmer att man ska känna igen sig i karaktärerna om man som dom hamnade i någon sits som var övernaturlig, tror jag.
Citera
2013-07-09, 12:36
Medlem
Rakiis avatar
Moffin: Denna kanske du skulle uppskatta; http://www.imdb.com/title/tt0422272/

Har inte sett den själv men såg biotrailern innan en visning för en del år sedan, verkar vara i samma stuk som What Lies Beneath.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in