Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-17, 15:36
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
VHS 2 är ju den tveklöst bästa i trilogin så du gjorde helt rätt där!

Vad gäller ABC 2 så tog det mig två försök att komma igenom den, första gången stängde jag av mitt i för allt var så jävla uselt och sen såg jag hela i ett svep men det tog på krafterna och psyket.
V/H/S: Viral har jag inte sett, men de två första var helt okej. Borde väl kolla upp trean också då.

ABC gick att se, det fanns en del guldkorn, men nu ska jag låna ABC 2 av min kompis imorgon. Nyfikenheten tog över.
Citera
2015-03-17, 15:56
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Satte på Ouija inatt i hopp om att iallafall bli en gnutta skrämd.
Slutade med att jag lovade mig själv att aldrig i hela mitt liv komma i närheten av filmen igen. Jag trodde verkligen den skulle vara bra! Men med skådisar som inte visar känslor, dåligt manus och dåliga effekter. Dom kunde inte ens bjuda på att man hoppade till. Hela trailern är en lögn.

Om en film är producerad av Platinum Dunes så ska man hålla sig långt, låååångt borta från skiten!
Citera
2015-03-17, 16:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Om en film är producerad av Platinum Dunes så ska man hålla sig långt, låååångt borta från skiten!

Som fan, UNDVIK!
Citera
2015-03-17, 19:02
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Som fan, UNDVIK!

Ska tänka på detta tills nästa gång!
Citera
2015-03-17, 19:03
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tidigare inlägg jag skrivit som kanske kan vara till hjälp:
(FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer

Man får tacka för förslagen!
Citera
2015-03-18, 03:24
Medlem
Shutter är en så jävla bra film att jag måste se den igen, såg den för bara ett par månader sedan.
Citera
2015-03-18, 05:17
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Shutter är en så jävla bra film att jag måste se den igen, såg den för bara ett par månader sedan.

Den från 04, 08 eller -12?
Citera
2015-03-18, 11:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Tycker själv att den suger något så in i helvete mycket, om du nu menar det thailändska originalet.
Citera
2015-03-18, 13:47
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Tycker själv att den suger något så in i helvete mycket, om du nu menar det thailändska originalet.

Själv tycker jag nog att Shutter är det bästa som kommit ur den asiatiska skräckvågen under 00-talet. Såg om den förra månaden och höjde den då från en 3:a till en 4:a, det tyckte jag allt att den var värd.
Citera
2015-03-18, 13:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Själv tycker jag nog att Shutter är det bästa som kommit ur den asiatiska skräckvågen under 00-talet. Såg om den förra månaden och höjde den då från en 3:a till en 4:a, det tyckte jag allt att den var värd.

Håller inte med, finns en uppsjö mycket bättre filmer där ute från samma skräckfilmsvåg där Noroi och Pulse är de absolut bästa!
Citera
2015-03-18, 13:54
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Håller inte med, finns en uppsjö mycket bättre filmer där ute från samma skräckfilmsvåg där Noroi och Pulse är de absolut bästa!

Noroi har jag inte sett, skriver upp den.

Pulse började riktigt jävla bra, men höll tyvärr inte hela vägen för att nå något högre betyg än en mitten-trea.
Citera
2015-03-18, 18:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Noroi har jag inte sett, skriver upp den.

Den filmen utgör en stor brytpunkt bland medlemmarna här på forumet, vi som gillar den mycket och blev skrämda av den medan den andra sidan hackar på den för den "sög" enligt dom.

Har du sett Whispering Corridors och Memento Mori också, mera åt dramahållet med lite övernaturliga rysligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in