2015-03-17, 21:44
Moderator
Dr Kings avatar
"Psykologen" verkar vara en teoretiker som aldrig har varit ute i verkligheten. Hans saker fungerar kanske i teorin men i verkligheten skulle en vakt med hans inställning bli mycket kortlivad.
Citera
2015-03-17, 21:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Barn springer vind för våg i Sverige år 2015 och diskussionen handlar om hur en OV gör när han försöker ta hand om ungen för att hjälpa honom. Det vi egentligen borde prata om är VARFÖR barn springer omkring själv på stan i vårt land.

Är lite förvånad över att GW tar upp detta ikväll igen. Han har ju sagt sitt om fallet och det finns väl inte så mycket mer att tillägga.

Det handlar om PK redaktionen på SVT som till varje pris vill sprida mångkulturens lov och hur fel svennebanan vakterna hade som vågade ta till våld mot en sådan resurs som en liten kriminell marockan utgör.

Det är enda orsaken.

Säg upp TV licensen så slipper ni stödja den här sinnessjuka skiten.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-03-17 kl. 21:49.
Citera
2015-03-17, 22:03
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
"Psykologen" verkar vara en teoretiker som aldrig har varit ute i verkligheten. Hans saker fungerar kanske i teorin men i verkligheten skulle en vakt med hans inställning bli mycket kortlivad.

Fick mig ett gott skratt åtminstone. "Grabbar, vi går och tar en hamburgare i stället"
Citera
2015-03-17, 22:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Psykologen

Det är inte ofta man på riktigt måste ta fram skämskudden men här var jag tvungen.
Om någon biter en i handen ska man blåsa denne i ögonen...

Bra att polisen sa att man inte ska försöka skydda någons bakhuvud eftersom man då kan göra illa knogarna
Citera
2015-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det är inte ofta man på riktigt måste ta fram skämskudden men här var jag tvungen.

Bra att polisen sa att man inte ska försöka skydda någons bakhuvud eftersom man då kan göra illa knogarna

Det var nästan på gränsen till sketch så dumt var det.
Citera
2015-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Bo Hejlskov är den kanske mest aktade psykologen inom Neuropsykiatrin och Lågaffektivt bemötande. Lågaffektivt bemötande är en samling praktiska metoder (med teoretisk grund) som tillämpas på de allra mest utåtagerande individerna en kan tänka sig. Bo har förmodligen arbetat med dessa han med.

Tycker han visar på metodens praktiska fördelar omgående i det aktuella händelseförloppets inledning.

Jag är förvånad över att GW inte visar något intresse av att ordningsmaktens personal borde få utbildning i detta. Ett superbt komplement till ordningsmaktens övriga arsenal.

Många fall av övervåld sker dessutom mot individer med neuropsykiatriska funktionshinder, där är det direkt ordningsmakten okunskap som ligger till grund för eventuella skadeverkningar.

En bra poäng av polisen i dagens program är givetvis att dom aldrig vet vem personen dom möter är. Dock ingen tillräcklig anledning att hålla sig på avstånd från detta kunskapsfält enligt mig.
Citera
2015-03-17, 22:37
Medlem
krakans avatar
Har jag druckit en öl för mkt eller förstod jag det rätt att psykologen menar att en beväpnad person har fri lejd? Jävla tomte, endast i detta landet kan en sådan få flumma runt och dessutom tjäna bra pengar på det.
Citera
2015-03-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Det är förvånansvärt effektivt
Citera
Medlem
Triremers avatar
Psykologen och ungen som skulle spela tuff fick mig att skratta
Citera
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Psykologen

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Han borde besöka verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
x 2

En riktig fluffnalle

Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Ännu en som vet mycket men kan lite. Ändå bra att han får göra bort sig i teve.

Citat:

Citat:
Det var nästan på gränsen till sketch så dumt var det.
Intressant att se att det finns så mycket utbildade psykologer i tråden. Kan man få ta del av herrarnas och damernas CV inom psykologin månne, givetvis maskerade för anonymitetens skull?
Citera
2015-03-17, 22:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Har jag druckit en öl för mkt eller förstod jag det rätt att psykologen menar att en beväpnad person har fri lejd? Jävla tomte, endast i detta landet kan en sådan få flumma runt och dessutom tjäna bra pengar på det.
Nej, det menade han inte. Han menade att det gick att släppa pojken och följa efter, polisen behövde bara veta var pojken var.
Citera
2015-03-17, 22:47
Medlem
Jag har varit på föreläsning med Bo Hejlskov om lågaffektivt bemötande. Och hans metoder funkar. Jag jobbar med utåtagerande och ibland farliga människor, och det blir mycket mindre farligt och många färre utbrott när man arbetar efter hans evidensbaserade (=alltså inte flum) metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in