Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-16, 09:01
Medlem
tjenixen på er allihop..

jag har läst igenom en hel del på tråden men hittar inga svar på min undran, dock inte så konstigt med tanke på så sjukt många märken på oxycodone depot de finns, man blir ju nästan snurrig av alla olika fabrikat..

många aktar sig för lannacher pga att man inte kan krosse skiten osv men på mig fungera lannacher bra(oralt) och de fabrikatet tog faktist bort mina smärtor..

oxycodone Evolan är ett märke som jag aktar mig ifrån just pga av att de märket inte gav mig någon
effekt alls överhuvudtaget, jag blev såpass suspekt över skiten att jag smakade på den och smaken var i princip ren socker, men vad vet jag, det söta i Evolan kanske är ett hjälpämne dock ingen effekt på mig..
Men whatever lets hit the question, jag va på apoteket och skulle hämta ut mina 20isar och orginalet oxycontin va slut, blev erbjuden evolan, lannacher och nåt annat minns inte riktigt men jag körde på Orifarm, jag har kvar några mundipharma från förra uttaget så jag har ikke prövat min Orifarm ännu och jag hoppas att någon här på FB kan bekräfta att thats the shit? om ingen kan uttala sig om orifarm får väl då jag kanske göra de, dock efter intag...

okeey jag vill dela med mig av några märken som följt mig i fickan dem senaste åren, börjar med ''bra märken'' och 'mindre bra' neråt

1 Mundipharma
2 Actavis
3 lannacher och Acino
4 evolan= ingen effekt alls
5 Orifarm återstår orörd
hur som helst, är de någon som kan uttala sig ang Orifarm och även andra märken som inte nämnts så gör gärna de.
Peace n lööv
Citera
2015-03-16, 14:32
Medlem
telepatis avatar
40mg krossad oxy ger mig ett fint, men allt för kort rus.

Hur blir det om jag inte skalar dom, utan använder den som sig bör och bara sväljer 40mg? Mindre 'kick' givetvis, men kan jag räkna med att åtminstone bli skön i ett GÄNG timmar?
Citera
2015-03-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Berätta gärna om det blev sämre eller bättre med din smärta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Kan utvärdera nästa vecka, började precis idag med Oxynorm istället. Men det hjälper mot den mer akuta smärtan bättre.

Oxycontin så hade jag skala mellan 1-3 på smärta, med oxynorm när jag väl känner av smärtan så ligger den oftast på 0, max 1 än så länge.
Kan bara påpeka att smärtan har förbättrats mycket bättre efter att jag har bytt från oxycontin till oxynorm.

Citat:
Ursprungligen postat av telepati
40mg krossad oxy ger mig ett fint, men allt för kort rus.

Hur blir det om jag inte skalar dom, utan använder den som sig bör och bara sväljer 40mg? Mindre 'kick' givetvis, men kan jag räkna med att åtminstone bli skön i ett GÄNG timmar?

Om du tar dem som du ska, då kommer depoeffekten att finnas, alltså "mindre" effekt under en längre tid så du får ta lite mera för att kompensera och därmed få ett starkare rus en längre tid. Men du kommer vara skön längre. Jämför med att röka cannabis och att äta cannabis.

Röker du cannabis så blir du hög cirka 1-4 timmar, äter du kan det vara i över 10 timmar. (Höftar med siffrorna).
Citera
2015-03-16, 20:50
Medlem
Zeberdees avatar
Hejsan. Jag har kommit över en ganska fin mängd Oxycodone Teva 10 mg. Hur intar jag dessa på bästa sätt? Verkar vara delade åsikter om det i tråden så ställer frågan igen. Att panga går fetbort.

Ha det bra.
Citera
2015-03-16, 21:15
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Kan bara påpeka att smärtan har förbättrats mycket bättre efter att jag har bytt från oxycontin till oxynorm.
.

Härligt !
Citera
2015-03-16, 21:16
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeberdee
Hejsan. Jag har kommit över en ganska fin mängd Oxycodone Teva 10 mg. Hur intar jag dessa på bästa sätt? Verkar vara delade åsikter om det i tråden så ställer frågan igen. Att panga går fetbort.

Ha det bra.

krossa och sväljs eller jaga drake med dom.
Citera
2015-03-17, 08:55
Medlem
Citat:
Verkar vara olika ställningstaganden här huruvida Nozinan boostar eller inte boostar, en som skrev att det försämrar effekten. Men enligt Fass så står det dels: Nozinan förstärker även effekten av smärtstillande medel.

samt: När ska Nozinan inte användas?
har överdoserat alkohol eller lugnande medel (barbiturater eller opiater)

Eller betyder det bara att den Smärtstillande effekten förhöjs, men inte ruset? Skulle vara fint att komma till klarhet med detta.

Citerar mig själv för att svara på min egna fråga: JA, nozinan boostar någonting extremt. Tog 10mg oralt samt rövpannade 10mg Oxynorm. Detta brukar inte ge så jätte mycket bara ett lagom skönt rus, men jag hade tagit en halv tablett nozinan 5mg innan.

En timme går och jag sitter och noddar från helvetet, försöker skriva på skype men lyckas inte bilda många bra stavade meningar. Det var som att jag hade fått i mig 60-80mg (första gången rövpanna dock men tror knappast 10mg gör så mycket skillnad). Känns t.o.m som att det kan vara halvt livsfarligt om man tar högre doser, är inte novis när det kommer till opiater / oider. Mådde iaf extremt bra på låga doser.
Citera
2015-03-17, 12:01
Medlem
Citat:
Citerar mig själv för att svara på min egna fråga: JA, nozinan boostar någonting extremt. Tog 10mg oralt samt rövpannade 10mg Oxynorm. Detta brukar inte ge så jätte mycket bara ett lagom skönt rus, men jag hade tagit en halv tablett nozinan 5mg innan.

En timme går och jag sitter och noddar från helvetet, försöker skriva på skype men lyckas inte bilda många bra stavade meningar. Det var som att jag hade fått i mig 60-80mg (första gången rövpanna dock men tror knappast 10mg gör så mycket skillnad). Känns t.o.m som att det kan vara halvt livsfarligt om man tar högre doser, är inte novis när det kommer till opiater / oider. Mådde iaf extremt bra på låga doser.

LOL
Jag hade mer än gärna svarat på din fråga dock vet jag inget om nozinan, MEN det låter absolut som en noddbooster så som lergigan..

tjo
Citera
2015-03-17, 12:08
Medlem
Bort
Senast redigerad av 0la 2015-03-17 kl. 12:13.
Citera
2015-03-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abobo
LOL
Jag hade mer än gärna svarat på din fråga dock vet jag inget om nozinan, MEN det låter absolut som en noddbooster så som lergigan..

tjo

Nozinan är inget som Lergigan dock.
Citera
2015-03-17, 15:07
Medlem
Odamies avatar
Tänkte ta lite oxy ikväll men har alltid svårt att somna när jag tagit det. Är det okej att ta 10 eller 20mg Stilnoct till det? Blir väl inte mer än kanske max 20mg oxy, inte depot, med lite tolerans.
Citera
2015-03-17, 15:14
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Var är egentligen själva FAQ:en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in