Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-26, 18:17
Bannlyst
<3 Danmark! Verkar fan så mycket bättre där än Sverige på många fronter..

Citat:
Ursprungligen postat av Oslofalk
Jag har gått til min fastlege i norge och frågat efter oxynorm el något starkare en tradolan. Fikk en utskjællning utan dess like.. Til saken hør att jag er murare med diskusprolaps. Så jag har ont i ryggen och problem att arbeta. Men så gikk jag till min danska fastlækare. Fikk bara 28 st 5 mg i børjan, men så klaga jag på att de tog fort slut och att jag inte ville ta hans tid før att få recept. Så nu får jag 98st i slængen. Men jag sæljer inte, ville bara si att danska lækare er mycket lættare att ha med att gøra æn svenska och norska. Men det her med rus vet jag inte. Syns bara jag blir illamående och tycker inte alls att de er bra. Skit tabletter men bra mot ont. Och så er de bara hælften så dyra på apoteket i danmark æn dyra norge
Citera
2009-06-28, 07:24
Medlem
chriztalizahs avatar
kanske finns tråd om detta men det e lite brådis.
50 mg (krossad depå rektalt) oxycontin togs på en lördag vid 22.
Pissprov på måndag e.m. Kommer det att sybas tror ni ?

Tacksam för snabba svar.

/oxychriztalizah
Citera
2009-06-28, 07:59
Medlem
Är jag en hemsk människa om jag ber min kompis som har diskbråck övertala sin läkare att få oxy istället för tramadol. Saken är att jag vill knarka oxy och han tar nästan aldrig sina opiater för att han är rädd för att bli beroende.
Citera
2009-06-28, 08:02
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
kanske finns tråd om detta men det e lite brådis.
50 mg (krossad depå rektalt) oxycontin togs på en lördag vid 22.
Pissprov på måndag e.m. Kommer det att sybas tror ni ?

Tacksam för snabba svar.

/oxychriztalizah

Troligen, ja...
Citera
2009-06-28, 13:32
Medlem
Ozneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Troligen, ja...

Precis, räkna med minst tre dagar...
Citera
2009-06-29, 08:51
Medlem
357mags avatar
Är det bättre tryck i oxycontin än i metadon
Citera
2009-06-30, 16:04
Medlem
Har fått Oxycontin för rygg besvär (10mg). Förra gången ryggen brakade fick jag Ketogan. De var mysigare. Hur använder man sina Oxycontin bäst? (När jag tar dem den som det står (sväljer tabletten hel) blir jag bara lite småseg, får inte mindre ont, men däremot en helvetes sur avtändning (huvudvärk och smakar fan i munnen). Jag har varit utan ett tag, förutom några surt parade ketoganpiller, så jag får nog räkna mig som ovan numera. Och liten är jag också, borde känna av 10mg.
Citera
2009-06-30, 17:00
Medlem
Ozneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocMonagoo
Har fått Oxycontin för rygg besvär (10mg). Förra gången ryggen brakade fick jag Ketogan. De var mysigare. Hur använder man sina Oxycontin bäst? (När jag tar dem den som det står (sväljer tabletten hel) blir jag bara lite småseg, får inte mindre ont, men däremot en helvetes sur avtändning (huvudvärk och smakar fan i munnen). Jag har varit utan ett tag, förutom några surt parade ketoganpiller, så jag får nog räkna mig som ovan numera. Och liten är jag också, borde känna av 10mg.

Mja eftersom biotillgängligheten är så hög oralt så borde det ge effekt, fast 10mg är ändå på gränsen till för lite för att känna ett rus... Testa dra det nasalt (alternativt rektalt om du vill), brukar slå på snabbare och bättre då tycker jag. IV slår det bäst på. Testa med en högre dos, typ 20mg, om du är ute efter ett rus. Ursäkta om jag formulerar mig lite annorlunda jag är redigt subbad.
Citera
2009-06-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
Mja eftersom biotillgängligheten är så hög oralt så borde det ge effekt, fast 10mg är ändå på gränsen till för lite för att känna ett rus... Testa dra det nasalt (alternativt rektalt om du vill), brukar slå på snabbare och bättre då tycker jag. IV slår det bäst på. Testa med en högre dos, typ 20mg, om du är ute efter ett rus. Ursäkta om jag formulerar mig lite annorlunda jag är redigt subbad.

No problem. Om man drar det i näsan, måste man solla bort "skalet" jättenoga, eller bara sådär?
Citera
2009-06-30, 17:27
Medlem
Ozneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocMonagoo
No problem. Om man drar det i näsan, måste man solla bort "skalet" jättenoga, eller bara sådär?

Jag brukar inte skala bort det alls, utan bara krossa ner tabletten och snorta direkt, skalet brukar lossna och falla ur efter ett tag. Men visst kan det vara bekvämare att pilla bort det.
Citera
2009-06-30, 20:50
Medlem
Tackar för infon, vågade inte dra upp det i dag för jag har druckit vin också, så det blev en vanlig (jo, jag har ont i ryggen också, fast inte så mycket som de tror, har haft ett djkla stort disbråck förr, så jag är rätt bra på att fejka ett nytt, det var det första som fick mig att inse hur mysiga pillren kunde vara )
Citera
2009-07-05, 15:49
Medlem
Reds avatar
När jag körde som hårdast låg jag på 150 mg/dag och då delade jag upp allt, svalde, snortade och sköt up i röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in