2015-03-13, 18:04
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Knallebladet skriver om Arnstad-debaclet i Vårgårda (se s. 14). Båda sidor får uttala sig.

http://pdf.knallebladet.se/flashpublisher/magazine/208

Det hade varit intressant att höra vad reportern tyckte då hon var tydligen där och tog bilder.

Åh, och "Boxare" = "Gick till gymmet och slog på en sandpåse tre gånger" översatt frpn Arnstadianska.
Citera
2015-03-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Knallebladet skriver om Arnstad-debaclet i Vårgårda (se s. 14). Båda sidor får uttala sig.

Dramats huvudperson är dock av annan åsikt:

Kan det inte vara så att Henke projicerar här?

Verkar vara mycket överdriv igen från Henriks sida tyvärr. Knallebladet har ju tom bilder från eventet och hade det varit en våldsam stämning med järnrör(tydligen så var det en pekpinne som flyttades) så skulle det nog ha varit en ganska annorlunda artikel skulle jag tro.
Måste dock ge Henrik ett plus för humorn om "att han är gammal boxare".
Citera
2015-03-13, 18:49
Avslutad
Jag tycker absolut inte om Henrik Arnstad. Han satt ju o hoppades på att "moské-attentatet" i Eskilstuna skulle vara gjort av Sverigedemokrater...

Är det, det som "historiker" vill?
Citera
2015-03-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Verkar vara mycket överdriv igen från Henriks sida tyvärr. Knallebladet har ju tom bilder från eventet och hade det varit en våldsam stämning med järnrör(tydligen så var det en pekpinne som flyttades) så skulle det nog ha varit en ganska annorlunda artikel skulle jag tro.
Arnstads våta dröm är nog att slå ner sina meningsmotståndare med våld. Det är knappast någon slump att han valt denna profilbild på Twitter. Han ser verkligen hatisk ut.

https://pbs.twimg.com/profile_images/3060914383/33227162162e5899885978b2cc45c16e.jpeg

Hela den här Vårgårdahistorien är så surrealistisk att den egentligen trotsar all beskrivning. Arnstad förolämpar ständigt andra människor genom att på lösa grunder kalla dem nazister, fascister och rasister. I Vårgårda törs för en gångs skull några personer säga emot honom. Då känner han sig "hotad" och börjar yra om "tillhyggen" och "smockor i luften". Researchgruppen sprider ut ett rykte om att Arnstad blivit attackerad av sverigedemokrater. En twitterstorm blåser upp. Göteborgsposten slänger källkritiken överbord och ger enbart Arnstads version av händelsen. Artikeln retweetas flitigt. Arnstad påstår att SD "lever för att sprida skräck". Alla tycker synd om honom.

Sedan händer något. Alingsås Tidning tar upp saken och låter båda sidor komma till tals. Oberoende vittnen - bland dem en närvarande folkpartist - säger att Arnstads version inte stämmer. Och som kronan på verket detta infantila uttalande av Arnstad:

Citat:
Henrik Arnstad
- Jag kände smockan ligga i luften. Tur man är gammal boxare.

I den mån det förekommit någon "hotfull stämning" på mötet verkar det alltså snarare ha varit sluggern Arnstad som stått för den med sina slagsmålsfantasier.

En annan kul grej: Researchgruppens Mathias Wåg håller inte med Arnstad om att SD är fascister. Det måste kännas jobbigt för Henke när en ledande antifascist tar avstånd från hans teorier.

http://nyheteridag.se/researchgruppens-mathias-wag-jag-ar-sd-ledningens-nyttiga-idiot/
Senast redigerad av Nebeltag 2015-03-13 kl. 19:18.
Citera
2015-03-13, 19:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Jag hade kunnat tänka mig att betala rätt bra med pengar för att sparras en rond med Arnstad. Jag skulle kunna satsa rätt mycket på att han aldrig har varit på en boxningsträning i hela sitt liv, möjligtvis boxercise eller något liknande. De där säckhandskarna han har på sig på twitterbilden skulle ingen boxare med någon som helst självrespekt bära. Casall är ett fitness-märke.
Citera
2015-03-13, 20:04
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag hade kunnat tänka mig att betala rätt bra med pengar för att sparras en rond med Arnstad. Jag skulle kunna satsa rätt mycket på att han aldrig har varit på en boxningsträning i hela sitt liv, möjligtvis boxercise eller något liknande. De där säckhandskarna han har på sig på twitterbilden skulle ingen boxare med någon som helst självrespekt bära. Casall är ett fitness-märke.

Han har ju en sådan fruktansvärd fascistnoja så antagligen försöker han skrämmas lite och inser inte att han är genomskådad totalt.

Den lilla skiten med ölmagen har nog aldrig behövt försöka stå pall för ett riktigt slag.
Jag skulle gärna sparra lite med gubben!
Citera
2015-03-13, 20:08
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nämen, säger du att Henrik Arnstad ljuger om och förvanskar sina meriter? Dra den om rödluvan också.
Citera
2015-03-13, 22:13
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Arnstad befinner sig i ungefär samma gruppering som Didi Örnstedt och Björn Sjöstedt, de gravt desillusionerade individerna som skrev boken "De Övergivnas Armé" och på ett högst högkonspiratoriskt sätt hotade med att svenska rollspelare i princip var hemliga ockulta nazister och revolutionära anarkister, som i slutändan kunde störta Sverige. Ni vet, dessa två "experter" som fick föreläsa på såväl Polishögskolan som Skolverket (nej, jag skämtar dessvärre inte).

Arnstad befinner sig i grenen "gravt konspirationsteoretisk individ med ADHD-mått", som likt en blodhund inte kan sluta när de övertygat sig själva om sitt kall. Tur för honom att hans sjukliga tunnelseende är mycket mer på samhällstapeten i det extremistiska PK-Sverige än det någonsin blev att förfölja rollspelare.

Vad är det med pseudoakademiska individer som har ett efternamn som slutar på -stad och -stedt? Lite som att alla som heter Ronny, Conny, Sonny m.m. är överrepresenterade i fängelser?

Arnstad är helt enkelt en insnöad konspirationsteoretiker med ADHD-tendenser, som råkade snöa in på helt rätt ämne i denna extremiststat för att få maximal publicitet. Det kunde lika gärna varit Örnstedt och Sjöstedt som vår lufsande Statsminister citerat, med ungefär lika pinsamma resultat.

Recension på De Övergivnas Armé: "...Men kritiken blir mycket sämre om den kommer ur paranoia. Den blir riktigt äcklig om huvudsyftet är att skrämma upp föräldrar. Och använder den propagandans, i stället för undersökningens, metoder kvävs den helt i sin egen fördomsfullhet..." (Alexander Skantze, Expressen 970817)

Det råkar sammanfatta hela Arnstads karriär. Och det var ett utdrag ur en recension av en helt annan bok.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2015-03-13 kl. 22:31.
Citera
2015-03-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Arnstad befinner sig i ungefär samma gruppering som Didi Örnstedt och Björn Sjöstedt, de gravt desillusionerade individerna som skrev boken "De Övergivnas Armé" och på ett högst högkonspiratoriskt sätt hotade med att svenska rollspelare i princip var hemliga ockulta nazister och revolutionära anarkister, som i slutändan kunde störta Sverige. Ni vet, dessa två "experter" som fick föreläsa på såväl Polishögskolan som Skolverket (nej, jag skämtar dessvärre inte).

Arnstad befinner sig i grenen "gravt konspirationsteoretisk individ med ADHD-mått", som likt en blodhund inte kan sluta när de övertygat sig själva om sitt kall. Tur för honom att hans sjukliga tunnelseende är mycket mer på samhällstapeten i det extremistiska PK-Sverige än det någonsin blev att förfölja rollspelare.

Arnstad är helt enkelt en insnöad konspirationsteoretiker med ADHD-tendenser, som råkade snöa in på helt rätt ämne i denna extremiststat för att få maximal publicitet. Det kunde lika gärna varit Örnstedt och Sjöstedt som vår lufsande Statsminister citerat, med ungefär lika pinsamma resultat.
Intressant parallell. Det är nästan lite cyniskt att han får hållas. Men en viss självinsikt tycks han ha. Han erkänner att han "ibland tar i för mycket" och att hans drivkraft kan bli "självdestruktiv" och "farlig".

http://www.testingpassion.se/valbeso...ms-konserthus/

Mycket aggressioner verkar han ha i sig också. Så här twittrade han efter EU-valet:

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Ser verkligen fram emot boxningen ikväll. Mycket frustration som behöver komma ut.
https://twitter.com/arnstad/status/470930263443533824
Citera
2015-03-14, 19:49
Medlem
biljons avatar
Nu på onsdag ska Arnstad delta i ett "samtal" om fascism på Historiska museet i Stockholm.
https://alskade.wordpress.com/2015/03/12/samtal-pa-historiska-museet-tankar-och-teorier-om-fascismen/
Jag tänkte skriva ett flygblad om Arnstads olika lögner samt märkliga slutsatser om diverse olika ämnen som jag sen kommer att dela ut vid entrén på Historiska.
Vilka punkter bör jag få med tycker ni?
Citera
2015-03-14, 20:15
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Nu på onsdag ska Arnstad delta i ett "samtal" om fascism på Historiska museet i Stockholm.
https://alskade.wordpress.com/2015/03/12/samtal-pa-historiska-museet-tankar-och-teorier-om-fascismen/
Jag tänkte skriva ett flygblad om Arnstads olika lögner samt märkliga slutsatser om diverse olika ämnen som jag sen kommer att dela ut vid entrén på Historiska.
Vilka punkter bör jag få med tycker ni?

Riktigt bra idé!

Först och främst måste du källhänvisa alla påståenden med webb-adresser så att publiken under "samtalet" kan sitta och mobil-googla. Kan eventuellt bli lite tryckt stämning fram emot slutet

Det viktigaste är väl att påpeka att ingen seriös historiker eller statsvetare håller med Arnstad i hans galna fascist-tokerier eller hans benägenhet att klistra epitetet på Sverigedemokraterna.

http://fof.se/tidning/2015/2/artikel/fascister-eller-inte-vad-anser-forskarna

Lögnerna om hans historiker-utbildning och militära bakgrund bör givetvis också belysas.

Sedan så vore det ingen dum idé att upplysa publiken om vad som egentligen hände på biblioteket i vårgårda och hänvisa till artikeln där alla parter fick komma till tals.

Huvudupplägget måste ju vara att få folk att inse att Arnstad ljuger och hycklar vad han än talar om så att han blir rejält ifrågasatt och dumförklarad.

Kan se dig stå där framför entrén: "Varsågod, lite information om historikern Arnstad"
Citera
2015-03-14, 20:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
"Varsågod, lite information om histrionikern Arnstad"

Rättade dig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto