2012-12-01, 00:06
Medlem
Jag tycker det är dags att någon tipsar all finsk media ni känner till om denna "Historiker" , då HA redan blivit sågad i deras media som en clown och historiaförfalskande slusk. Blir det en stor grej där lär även Svensk media bli tvugna att följa på för att inte förlora sin trovärdighet bland sina Skandinaviska kollegor.

Ursäkta om jag är otydlig har druckit en fredags vinare efter en förträfflig middag med frugan.
Citera
2012-12-01, 00:07
Medlem
Om väldigt många gör samma sökning på google, t.ex "Henrik Arnstad ljög om examen". Kommer den då komma med bland de alternativ som redan finns som t.ex Henrik Arnstad blogg"?

I så fall tycker jag alla googlar "Henrik Arnstad ljög om examen" ett par gånger om dagen framöver och hoppas att det fastnar där för gott, då kommer alla som googlar honom i framtiden för resten av hans liv se att han är en smutsig lögnare.
Citera
2012-12-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det här lär ju inte få några "Formella" konsekvenser för Arnstad, då han väl mer ses som nån sorts politisk "skribent" och aldrig uppfattats som en vetenskaplig historiker, men däremot lär det ju skapa en del social genans för honom. Det lär tisslas och tasslas bakom ryggen på honom och bli lite pinsamt med uppdragsgivare och sånt. Men det som vissa tycks tro, att han skulle gjort nåt olagligt och nu kommer få artiklar om sig i tidningarna och sånt kan man ju glömma. Det är ingen "terje"-höjd på den här storyn.

Och eftersom varannat inlägg i den här tråden dryper av radikalhögerhets så är det dessutom enkelt att avfärda kritikdn som näthat från rasister och nazister, suck. Fatta hur dom har pajjat det som kunat bli en ganska kul outning.
Citera
2012-12-01, 00:09
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silpon
Fascinerande att folk verkar kunna få jobb med en sån utbildning. Undrar varför det inte finns folkhögskola utbildningar för läkare, biologer, fysiker, eller andra i naturvetenskapliga ämnen? Kanske för att man faktiskt måste prestera något där och inte kan sitta och fabulera fritt.
Hans farsa är också journalist, det är nepotism. Eller tror du faktiskt att folk får jobb som journalister för att de är kompetenta?
Citera
2012-12-01, 00:10
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerslavar
Kan det vara så jävla illa attnidiotfan på fullt allvar inte förstårkänner till vad en fil kand och kandidatexamen är?

Förmodligen inte, han försöker nog bara få det att låta det finare än vad det är. Hade han inte också påstått att han läste masters det senaste året? Det har han ju uppenbarligen inte ens kunnat göra, så det handlar nog inte om att missförstå utan han överdriver bara...allt.
Citera
Medlem
"”För en fil.kand krävs 180 hp (120 p), Henrik Arnstad har 82,5 hp avklarade kurser”, skriver Malin Zetterström, handläggare på systemförvaltning för Ladok/SISU, i ett mejl från Stockholms universitet."

om han dessutom läst 7,5 poäng historia till så har han 90 poäng. Det är korrekt att kandidat kräver 180 HP. Men 90 HP kan vara i andra ämnen än historia. Så har han skrivit uppsatsen, har 90 HP historia och 90 HP mer i andra ämnen så kan han ha det som krävs för en kandidat. Det kan vara på andra högskolor eller universitet.
Citera
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjacklife
Om väldigt många gör samma sökning på google, t.ex "Henrik Arnstad ljög om examen". Kommer den då komma med bland de alternativ som redan finns som t.ex Henrik Arnstad blogg"?

I så fall tycker jag alla googlar "Henrik Arnstad ljög om examen" ett par gånger om dagen framöver och hoppas att det fastnar där för gott, då kommer alla som googlar honom i framtiden för resten av hans liv se att han är en smutsig lögnare.
Gör som jag, varje gång jag skriver Henrik Arnstad så ser jag till att hans namn länkas till antingen den här tråden eller Fria Tiders nyhet. Då hamnar de högre upp på Googles index. Samma teknik användes mot Nikke Lindqvist, en fjantig sökmotorexpert. Idag finns tråden om honom på första sidan i Google.
Citat:
Ursprungligen postat av negerslavar
Kan det vara så jävla illa attnidiotfan på fullt allvar inte förstårkänner till vad en fil kand och kandidatexamen är?
Henrik Arnstad vill nog gärna få omvärlden att tro detta nu...

Men nej, det finns inte en chans i helvete att han inte vet om detta. Saken är enkel. En examen förutsätter att man har ett examensbevis. Och det vet han att han inte har.
Citat:
Ursprungligen postat av Svartpixlad
Trekkie Henrik önskar säkert att allt bara var en dålig fantasi ombord på Enterprise holodeck. Computer, end simulation. Erase all kandidatexamina filed under Arnstad.
Haha, klockrent! Inte ens den samlade styrkan hos Picard och Kirk kan hjälpa honom nu!

Här är utdraget som jag tagit ut beträffande hans studiemeriter på Stockholms universitet.
Senast redigerad av SnigelUno 2012-12-01 kl. 00:15.
Citera
2012-12-01, 00:11
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Jag har också den uppfattningen och därför är jag inte säker att Henrik Arnstad har skrivit en uppsats på C-nivå utan snarare kan det handla om en vanlig uppsats. Jag är dock inte säker.

Henrik Arnsatds uppsats är på A-nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av servus
Det är i nya poäng allting. Dvs "halv kandidat", 90 hp.

Dessutom, det är en grundkurs
Alltså på A nivå. En nybörjarkurs i historia. Det är inte ens i närheten av kandidatnivå. Trams att ens kalla det "kandidatkurs". Det är en introduktionskurs.

Källa:
http://www2.su.se/ladok/statistik/Detaljerad_statistik/1999/Inst-detalj-1999-0706-Delarsbokslut.txt
Citera
2012-12-01, 00:12
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Bra att gå vägen över finska media. Det mer eller mindre tvingar svenska media att ta upp det också.

Det finns något mycket vällustigt med att en lögnare blir avslöjad.

09.05.2012

[Finska] tidningarnas totalupplaga 2,7 miljoner exemplar

Totalupplagan för året 2011 är 2 695 202 exemplar för de 168 tidningar, som har kontrollerats före slutet av april. Tidningar som utkommer sju gånger i veckan utgör över hälften av totalupplagan.

De tio största dagstidningarna i Finland är Helsingin Sanomat (upplaga 365 994 exemplar), Ilta-Sanomat (143 321), Aamulehti (130 081), Turun Sanomat (103 314), Iltalehti (102 124), Maaseudun Tulevaisuus (83 259), Kaleva (74 787), Kauppalehti (68 252), Keskisuomalainen (68 101) och Savon Sanomat (61 666).

Tio procent av de kontrollerade tidningarna ökade sin upplaga. Den jämförbara upplagan sjönk 2,9 procent.
http://www.sanomalehdet.fi/index.phtml?3543_m=5174&l=sv&s=1125
Med tanke på att Arnstad försökt smutskasta det finländska folket och kleta nazism på dem kan jag mycket väl tänka mig att de är intresserade.

En annan som säkerligen inte skulle ha något emot att ge igen lite är Herman Lindquist som ju är kolumnist på Aftonbladet. Arnstads attack tidigare i höst:
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/henrik-arnstad-herman-lindqvist-fortsatter-forfolja-antinazisten-karl-gustaf-hil
Tror dock inte Lindquist skulle våga sig på att kritisera en PK-journalist och även om han vågade kanske inte Aftonbladet skulle låta honom skriva något kritiskt om Arnstad.

Bra grävt av FT även om jag inte håller med om deras politiska uppfattningar inom alla områden. Svett, tårar, hårt arbete och engagemang betyder mer än storleken på en verksamhets budget (jag antar att FT inte har någon fet budget men jag känner inte till dem).

Någon skrev att man i den akademiska världen ser allvarligt på examens- och titelfusk. Det är helt sant. Exempel: Den akademiska eliten pressade Merkel att avsätta Tysklands (före avslöjandet) mest populäre politiker, dåvarande försvarsminister Karl-Theodor zu Guttenberg http://www.dn.se/nyheter/varlden/forsvarsminister-av-med-doktorstitel

PS har inte läst hela tråden så ursäkta om jag nämner något som redan diskuterats
Senast redigerad av Hulkapulka 2012-12-01 kl. 00:17.
Citera
2012-12-01, 00:12
Medlem
anonpeds avatar
Tycker fan att detta slår allt:

http://cl.ly/image/0L192333233S

Garvböl
Citera
2012-12-01, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är ingen "terje"-höjd på den här storyn.

Haha, jo, men visst är det väl allvarligare att en politisk opinionsbildare avslöjas som en oplåtlig lögnare än att ett gäng naturbilder är shoppade...?
Citera
2012-12-01, 00:14
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Jag har tipsat den finske historikern (som faktiskt har en riktig fil.dr och inte någon sketen fil.arn) om att Henrik Arnstad avslöjats som bluff.

Någon annan får ta på sig att tipsa finska media. Jag tror att de mycket väl kan ta upp det hela.

Har skickat till HBI och Wasabladet vore bra om nån som kan finska kan skicka till andra tidningar.

Denna te x.

http://www.hs.fi/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in