Citat:
Ursprungligen postat av
SillochPotatisAB
Herr Arnstad tillhör förvisso inte mina favoriter men jag hoppas verkligen att han inte satt och hoppades att eldsvådan var orsakad specifikt av Sverigedemokrater. Det låter ju för jävligt! Som om karln skulle sitta och spekulera vilka gärningsmän som vore "lämpligast" utifrån hans politiska agenda, Tror snarare att han talade först och tänkte(?) sedan.
Däremot, om nu några muhammedaner hade brunnit upp, så kan jag mycket väl föreställa mig att herr Arnstad fått svårigheter att kontrollera ringmuskulaturen i glädjen att muntligen kunna agitera för spektakulära demonstrationer (eller kanske rentav hämnd som idioterna vid discotekbranden i GBG förespråkade). Märk väl, Jag säger OM! Illa nog att några nu blev brännskadade.
Har herr Arnstad yttrat sig om skuld och ansvar angående moskébranden i Eskilstuna sedan polis uttalat sig om icke-attentatet?
Tror däremot precis det var så han tänkte. Han sitter inte och tar efter totalitär strategi medvetet, men hans primitiva instinkter, hans ohederlighet och sanna trogenhet, får honom att vilja ha en verklighet som faktiskt motsvarar den verklighet som en totalitär diktator skulle beskriva. När t.ex. hösten slår fel i Nord Korea, så är det sabotage gjort av amerikanska spioner. Kim Jong Un tror givetvis inte på förklaringen, men den passar bra strategiskt och taktiskt. Det avledar folkvreden kortvarigt och bidrar till att frustration riktas mot en yttre fiende, vilket säkrar regimets politik samt motverkar omedelbara hot. För Arnstad är saken annorlunda. Han tänker inte så. Istället så hade det
varit bra för
kampen ifall SD
hade gjort x. Och, enligt logiken bakom kampen, så är det inte
otroligt att SD är förklaringen till x. Så magkänslan pekar mot SD. Visar det sig falskt är det struntsamma, då var x inte farligt, eftersom det inte var en medveten attack mot
kampen, varför utpekandet av en orsak inte har en roll i samband med att främja
kampen. Resultatet är samma. Olyckor är lyckliga i den mån de kan spåras till ideologiska fiender, och om de kunde det, så var det nog faktiskt så. Enda skillnaden är att Arnstad går på magkänsla, inte grundar.