2015-03-10, 16:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disipador
Var det verkligen ett u21 lag aik ställde upp med?
En del A-lagspelare. Fast det gäller även Örebro och så var det förra året också.
Citera
2015-03-10, 18:14
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
En del A-lagspelare. Fast det gäller även Örebro och så var det förra året också.

10 av 11 är ju A-lagsspelare?

13. Kyriakos Stamatopoulos
16. Alessandro Silva Pereira
17. Franco Gabriel Ferreyra
18. Noah Sonko Sundberg
23. Mohamed Bangura
24. Marko Nikolic
25. Sam Lundholm
26. Strahinja Golic
28. Niclas Eliasson
29. Anton Jönsson Salétros (K)
31. Christos Gravius
Citera
2015-03-10, 18:17
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Jätteskillnad på AIKs lag och Örebros igår. På ÖSKs tre deltagande A-truppspelare hade en spelat i Allsvenskan/cupen (3 korta inhopp). Man hade lånat in ett par spelare från Yxhult i div. 3. Om AIKs elva på förbundets hemsida stämmer hade man över 200 allsvenska matcher på planen. 6-3 är inget jätteimponerande resultat sett till förutsättningarna, och Axel Kjäll var rätt nöjd med insatsen trots 4-0 i paus.
Citera
2015-03-10, 18:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
10 av 11 är ju A-lagsspelare?

13. Kyriakos Stamatopoulos
16. Alessandro Silva Pereira
17. Franco Gabriel Ferreyra
18. Noah Sonko Sundberg
23. Mohamed Bangura
24. Marko Nikolic
25. Sam Lundholm
26. Strahinja Golic
28. Niclas Eliasson
29. Anton Jönsson Salétros (K)
31. Christos Gravius

Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Jätteskillnad på AIKs lag och Örebros igår. På ÖSKs tre deltagande A-truppspelare hade en spelat i Allsvenskan/cupen (3 korta inhopp). Man hade lånat in ett par spelare från Yxhult i div. 3. Om AIKs elva på förbundets hemsida stämmer hade man över 200 allsvenska matcher på planen. 6-3 är inget jätteimponerande resultat sett till förutsättningarna, och Axel Kjäll var rätt nöjd med insatsen trots 4-0 i paus.
Jaha, då har jag fått det om bakfoten och kryper tillbaka dit jag kom ifrån.
Citera
2015-03-10, 18:59
Medlem
Bajenjeppes avatar
Vinst med 2-0 i premiären av U21-Allsvenskan borta mot Gefle. Riktigt glädjande, men kanske mest överraskande, är att Torsteinbö orkade 90 minuter trots att han nyss gick in i full träning efter skada. Av någon anledning fick han lira anfallare och var som förväntat inte i toppform men fixar ändå en straff, som leder till 1-0, och gör sedan själv 2-0. Riktigt kul att han är på väg tillbaka. Hoppas att Haglund kan börja matchas snart också, kanske blir det i nästa U21-match som är hemma mot Djurgården.
Citera
2015-03-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering

Det var fullständig utklassning första 45min så jag förstår om Kjäll var nöjd med endast 4-0 i paus. Efter paus så jämnade det ut sig lite för då försökte även Örebro att spela fotboll och AIK gick ner i intensitet. AIK bytte in en junior som mittback i paus och han och Ferreyra på högerbacken (vanligtvis innermitt) bjöd Örebro på tre mål. Höjdpunkter i matchen var Eliassons lekstuga på sin kant som slutade med 4 assist och Saletros långskott i bortre från 28 meter. Det borde slutat 10-1 vilket är tråkigt för det kan inte vara tanken med U-21 matcherna.
Citera
2015-03-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Fick bara upp tanken i skallen nyss: Hur känns det för er andra nu när vi har ett lag (som ni själv inte stöttar) som vunnit Allsvenskan två år i rad, sprängt barriären med CL-avancemanget och håller på att bygga upp Allsvenskans i särklass bästa trupp i detta nu. Är ni bittra? Eller ser man det som en inspirerande utmaning att möta oss?

Jag är givetvis väldigt avundsjuk, men min fasta övertygelse är att detta är positivt för svensk fotboll. Och på något sätt känns det lite roligt att det för en gångs skull på allvar finns ett specifikt lag för resten att jaga, och att Allsvenskan inte är helt oviss från första början.
Citera
2015-03-13, 00:11
Medlem
asslikethats avatar
Tycker Allsvenskan bör ha minst 1 EL lag per säsong, speciellt nu när lottningen är gjord så det är lättare att komma in för våra lag. Då funkar det inte att ett lag som sluta på elfteplats (säsongen innan) slår ut både Ellos och IFK Göteborg. Skandal tycker jag och de får båda lagen äta upp ekonomiskt nu.

Tycker trots vår dominans så andas det en positivet och en optimism angående vår fina liga. Härligt att Hammarby lyckades gå upp efter 5 (?) års kräftgång i en lägre divison. Hypen dom medför är guld värd.

Allsvenskan känns absolut hetare än på länge.
Citera
2015-03-13, 00:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Tycker Allsvenskan bör ha minst 1 EL lag per säsong, speciellt nu när lottningen är gjord så det är lättare att komma in för våra lag. Då funkar det inte att ett lag som sluta på elfteplats (säsongen innan) slår ut både Ellos och IFK Göteborg. Skandal tycker jag och de får båda lagen äta upp ekonomiskt nu.

Tycker trots vår dominans så andas det en positivet och en optimism angående vår fina liga. Härligt att Hammarby lyckades gå upp efter 5 (?) års kräftgång i en lägre divison. Hypen dom medför är guld värd.

Allsvenskan känns absolut hetare än på länge.
Antar att du syftar på Rio Ave och där hade Elfsborg ren och skär oflyt, en halvdålig touch från Anders Svenssons panna i 92:a minuten och vips så var Elfsborgs Europadröm slut.

Sen tror jag inte AIK tar sig vidare till EL. Det snackas hela tiden om hur viktigt det är med Europaspel men när man väl står där känns allsvenskan högre prioriterad. Minns att Alm starta med Saletros (en junis som spelat central mittfältare hela karriären) som ytter hemma mot Astana och vi minns ju hur bra det gick. På andra sidan stod Sam Lundholm som indirekt låg bakom 2 av de 3 baklängesmålen och lyckades bränna ett friläge innan dess, Karikari som aldrig var tänkt att stanna starta samt att Eliasson som är ytter inte fick spela en enda sekund. Att Saletros gick före som ytter är än idag en gåta.
Citera
2015-03-13, 00:48
Medlem
Citat:
Antar att du syftar på Rio Ave och där hade Elfsborg ren och skär oflyt, en halvdålig touch från Anders Svenssons panna i 92:a minuten och vips så var Elfsborgs Europadröm slut.

Sen tror jag inte AIK tar sig vidare till EL. Det snackas hela tiden om hur viktigt det är med Europaspel men när man väl står där känns allsvenskan högre prioriterad. Minns att Alm starta med Saletros (en junis som spelat central mittfältare hela karriären) som ytter hemma mot Astana och vi minns ju hur bra det gick. På andra sidan stod Sam Lundholm som indirekt låg bakom 2 av de 3 baklängesmålen och lyckades bränna ett friläge innan dess, Karikari som aldrig var tänkt att stanna starta samt att Eliasson som är ytter inte fick spela en enda sekund. Att Saletros gick före som ytter är än idag en gåta.
Jag tycker att Alm pissade på Eliasson ett flertal gånger under förra säsongen. Bl.a. valde han Atakora framför honom i matchen mot oss, vilket också framstår som ett märkligt val.
Citera
2015-03-13, 01:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Jag tycker att Alm pissade på Eliasson ett flertal gånger under förra säsongen. Bl.a. valde han Atakora framför honom i matchen mot oss, vilket också framstår som ett märkligt val.
Jag håller med. Som jag var inne på i ett tidigare inlägg tycker jag absolut att Eliasson förtjänar bra mycket mer speltid än vad han får, Niclas förtjänar cred för att han tar det hela exemplariskt, alltid ett leende på läpparna och ser genuint glad ut för lagets skull när det går bra. I början fick han rätt mycket speltid och visst var han tunn på den här nivån men lik förbannat krävs det inte mycket för att se att han kan bli något mycket större än vad Lundholm kommer bli.

Sen är det inte direkt fel att han tränat stenhårt under vintern och ser mycket mer slipad ut nu. Skulle delvis ha förståelse om han drog kortet "Sell me or play me" för de vore tråkigt på många sätt om han skulle bli petad.
Citera
2015-03-13, 01:09
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Alm är nästintill inkompetent. Bara att konstatera att han kommer fortsätta ta ett flertal anmärkningsvärda beslut i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in