Kortfattad analys av derbyt igår:
Spelmässigt gör vi en jättebra insats fram till Djurgårdens mål. Vi har mycket boll, kommer runt på kanterna och vår farligaste chans sker precis innan 0-1 målet. Att gå till paus med ett underläge var frustrerande och det kändes inte rättvist.
Andra halvlek så känns spelarna (i Bajen) kontrollerade. När sedan 1-1 kom så kändes det som att 2-1 också skulle komma, vilket det gjorde. Sedan var vi väldigt skickliga på att spela av matchen.
Otroligt skön seger. Nahir har verkligen utvecklas enormt dom sista 7-8 månaderna. Sedan var det spelare man innan säsongen var osäkra på om dom håller. Johan Persson, Saetra och Hopf var tre jag inte alls var säkra på. Även om vi hittills bara spelat 3 matcher så kan man iaf känna sig lugnare inför matcherna nu än innan Allsvenskan hade börjat.
Angående Djurgården så såg dom väldigt idéfattiga ut. Däremot tror jag inte dom kommer bli inblandade i någon bottenstrid i år. Anfallsuppsättningen kändes som det rätta och något att bygga vidare på. Det stora frågetecknet för Djurgården enligt mig är innermittfältet där jag tycker Pelle Olsson fegar för mycket. Sedan kan man fråga sig vad Djurgården har för ambitioner så länge Pelle Olsson är tränare.
Men svårt att dra för stora växlar med endast 3 spelade matcher.
Jaja, Bajen är dom nya derbykungarna i stan!