2015-03-06, 17:07
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.expressen.se/gt/sport/beskedet-blavitt-har-klart-med-ny-sponsor/

Citat:
Det är ingen hemlighet att vi är många blåvita bland de som arbetar hos oss och att utöka vårt engagemang är något vi funderat på under flera års tid och nu kändes tiden mogen, säger Ateas Göteborgs-regionchef Peter Falk till Blåvitts sajt.
IFK Göteborg har fortfarande inte klart med en ersättare till Prioritet finans som så kallad stjärnsponsor.

Skönt att det löste sig delvis.
Citera
2015-03-07, 21:51
Medlem
Pickmylussys avatar
Hur länge har herr Alm varit tränare nu, 5 säsonger? Vad fan har han bidragit med ? Inte ett piss. Stått och stampat i 5 år, enda man kan vara glad över är väl att tränarkarusellen varit tyst men det hjälper ju föga tydligen.
För en gång skull kändes det bra under försäsongen och idag blir det ett totalt bottennapp. Erfarna Nanne utmanövrerar andreas och våra spelare är fan inte bättre. Viker ner sig, som vanligt, när det gäller som mest.
Och jag begär fan mer av Bahoui. Lägger sig ner när han springer in i högerbackar titt som tätt.
Vårt jävla mittfält kommer ju bli sönderkontrat om det ser ut som idag. Finnen som mittback kommer ju inte hänga med i en enda löpning bevisligen.... Tydligen är vårt koncept 433 och inlägg. Jo men det känns ju bra. Enda vi kan hota på.
Så då var AIK sönderläst för den här säsongen.
Jävla snack om att hota Malmö. Inte en chans.

Att Lerjeus ska döma i allsvenskan antar jag kommer ge mycket underhållning till många härinne.

Jävla fucking misär. Är sjukt bitter nu men ovanstående kan jag fan skriva under på med säkerhet om en månad också. Jävla skitsport.
Citera
2015-03-08, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Hur länge har herr Alm varit tränare nu, 5 säsonger? Vad fan har han bidragit med ? Inte ett piss. Stått och stampat i 5 år, enda man kan vara glad över är väl att tränarkarusellen varit tyst men det hjälper ju föga tydligen.

Han har bidragit med tillräckligt mycket för att många här har lyckats glömma hur illa det verkligen kan vara.
Citera
2015-03-08, 08:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han har bidragit med tillräckligt mycket för att många här har lyckats glömma hur illa det verkligen kan vara.

Ja. Man blir verkligen mörkrädd när folk ropar på avgång och vill ersätta med Norling. Sen är det väl samma personer som vill ersätta Bahoui (när han lämnar) med Mutumba för att han är en "skön" lirare.

Nåväl.
Citera
2015-03-08, 16:49
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Crespo missar minst tre matcher i inledningen. Tungt besked.
http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.2869832-osk-s-small-crespo-missar-allsvenska-starten
Citera
2015-03-08, 18:37
Medlem
Citat:
För en gång skull kändes det bra under försäsongen och idag blir det ett totalt bottennapp. Erfarna Nanne utmanövrerar andreas och våra spelare är fan inte bättre. Viker ner sig, som vanligt, när det gäller som mest.
Och jag begär fan mer av Bahoui. Lägger sig ner när han springer in i högerbackar titt som tätt.
Vårt jävla mittfält kommer ju bli sönderkontrat om det ser ut som idag. Finnen som mittback kommer ju inte hänga med i en enda löpning bevisligen.... Tydligen är vårt koncept 433 och inlägg. Jo men det känns ju bra. Enda vi kan hota på.

Att Lerjeus ska döma i allsvenskan antar jag kommer ge mycket underhållning till många härinne.

Jävla fucking misär. Är sjukt bitter nu men ovanstående kan jag fan skriva under på med säkerhet om en månad också. Jävla skitsport.
Gnaget hade ett bollinnehav på 60%, hade mer än dubbelt så många skott på mål. Var av två i underkant ribba. Bajen hade totalt 3(!) skott på mål. Så jag delar inte din matchanalys, även om det är målen som räknas. Straffen och att Carlgren är skymd vi ett slappt distansskott är knappast Alms fel.

Även om vi inte vunnit titlar (än) så har vi flera år i rad varit med i toppen istället för mitten botten som Djurgården som spelar med samma förutsättningar. Jämfört med skattepengsubventionerade landsortslag så är det bra.
Citera
2015-03-08, 20:38
Medlem
Citat:

Instämmer... Trevligt med en Aik:are som fattar ngt. Varför "mobbar" ni gamla hjältar som Johan Mjällby? Han erbjöd ju Aik sina tjänster för länge sedan

Mitt kära HIF tuffar på i skymundan med Sveriges bästa tränare som lokförare. HIF kommer utmana i år
Citera
2015-03-09, 00:24
Medlem
Citat:

Om jag vaknade upp innan matchen igår efter en femårig koma så skulle jag kunnat ta gift på att vi har en ny tränare..

Det finns ingenting som ens vagt antyder att vi har en tränare som haft fem år på sig att skapa en röd tråd på planen. Fem år med Allsvenskans näst största spelarbudget till sitt förfogande..

Hela speliden kokar ner i långa bollar på Bengt samt flytta upp mycket folk på fasta situationer. Plan B består av att hoppas på att någon fixstjärna avgör matchen genom ett solonummer..

Jag kan bara inte se att vi kommer att vinna någon titel under Alms ledarskap. Skulle utan tvekan byta honom mot Åge Hareide eller Nanne Bergstrand. Det är gubbar som levererar resultat till skillnad från Alm som bara levererar undanflykter..
Citera
2015-03-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Mitt kära HIF tuffar på i skymundan med Sveriges bästa tränare som lokförare. HIF kommer utmana i år

Jag gick igenom HIF:s trupp när vi lottades mot er i cupen och reagerade på eran backuppsättning. Utöver Peter Larsson finns inte en enda spelare född tidigare än 93. Kommer ni verkligen klara allsvenskan med en mittbacksuppsättning bestående av Jesper Björkman, Fredrik Widlund och Carl Johansson?
Citera
2015-03-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Jag gick igenom HIF:s trupp när vi lottades mot er i cupen och reagerade på eran backuppsättning. Utöver Peter Larsson finns inte en enda spelare född tidigare än 93. Kommer ni verkligen klara allsvenskan med en mittbacksuppsättning bestående av Jesper Björkman, Fredrik Widlund och Carl Johansson?

Sann iakttagelse. Jag diskuterade saken med min källa, en duktig lokalreporter som är baserad i landskrona. Han skrev:

"Jo det finns sjukt mycket talanger i HIF - skulle alla få sitt genombrott i år så blir HIF svårstoppade. De är unga och orutinerade - Björkman och Johansson. De behöver en rutinerad partner bredvid sig, jag tror dock att Johansson har störst potential. Henke har väl fått allt han önskat, förutom en mittback. Så det kanske kommer in en, vet dock att det snackas om Palson som mittback. Mot Syrianska var samtliga i backlinjen typ 18-20 år eller nåt, ändå rätt grymt med en så ung backlinje. Larsson är inte vad han varit, och ja minst två röda blir det varje säsong. Största orosmomentet just nu är dock Pär Hanssons skada, han lär inte vara med i allsvenska starten. Amerikanen är dock jävligt cool, men frågan är vad han går för."

Men du har helt rätt att vi känner en viss oro för backarna. Anfallsbesättningen kändes tunn, jag personligen trodde att ajda värvades för att konkurrera om Bojanic kreativa roll så jag kände mig upprymd när jag förstod att han ska spelas som targetplayer/släpande.

Om Henkes intåg och om Bojanic skrev min vän:

"Sen är det i övrigt jävligt skönt med den omorganisation som klubben gjort. Styrelsen blir helt utbytt. Tråkigt med Jesper Jansson dock, men han har ju varit sportchef längre än snittet typ, var väl ändå dags. Och ju coolt att Henke får fullt ansvar för allt, absolut skönt att tänker med hjärtat hela tiden och vill HIF det allra bästa."

Om Bojanic:
"Bojanic kan bli hur bra som helst, gjorde nån sån helt sjuk dribbling mot Syrianska."

Fotboll, alltid som mest spännande under denna period - alla lag är champions just nu
Citera
2015-03-09, 23:06
Medlem
ZlatanManias avatar
AIK`s u21 lag vann idag mot Örebros dito med 6-3.

I normala fall skulle jag inte bry mig märkbart eller ens skriva om det men eftersom vi torska samma möte ifjol med 1-10 känns det värt att nämna. http://aikplay.com/video/15-03-09-highlights-orebro

I den videon kan man skymta delar av Eliassons potential och jag tycker det är oerhört synd att han inte får mer speltid än vad han hittills fått, man ser att han verkligen har talang och har aldrig visat den minsta antydan till gnäll trots att han varit petad i de allra flesta matcherna, bara tränar hårdare och hoppas på att chansen kommer vilket den borde. Förstår inte hur Alm tänker som väljer Lundholm framför honom.
Citera
2015-03-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
AIK`s u21 lag vann idag mot Örebros dito med 6-3.

I normala fall skulle jag inte bry mig märkbart eller ens skriva om det men eftersom vi torska samma möte ifjol med 1-10 känns det värt att nämna. http://aikplay.com/video/15-03-09-highlights-orebro

I den videon kan man skymta delar av Eliassons potential och jag tycker det är oerhört synd att han inte får mer speltid än vad han hittills fått, man ser att han verkligen har talang och har aldrig visat den minsta antydan till gnäll trots att han varit petad i de allra flesta matcherna, bara tränar hårdare och hoppas på att chansen kommer vilket den borde. Förstår inte hur Alm tänker som väljer Lundholm framför honom.

Var det verkligen ett u21 lag aik ställde upp med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in