2015-03-10, 10:22
Medlem
Intressant hur olika folk kan tycka ändå!

Undrar vilka mer som är troll..
Citera
2015-03-10, 10:29
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Polisen är definitivt inte en av bröderna, han kollade ju om gubben hade ärr efter svans.

Var det någon som kunde se på tavlan vem den sista brodern var?

Japp, i avsnitt 4 visades ju den 3:e brodern, där hade jag helt fel f.ö.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Synd att ett hyfsat intressant koncept skjuts i sank av särscenskolans avhoppare. Undrar om jag någonsin sett så många talangsvaga skådisar på en och samma gång innan. Tycker förstås också synd om dem då de blir påtvingade repliker som känns lika naturliga som svordomar ur Horace Engdahl.

Ja, rollbesättaren borde aldrig få jobba inom film eller tv-branschen igen. En salig blandning av ett fåtal utmärkta skådisar och rena amatörer man hittat på gatan som inte kan skådespela för 5 öre, om så ens deras liv stod på spel. Resultatet blir verkligen inte bra! Tyvärr sänker det serien en hel del, för konceptet och storyn är intressanta. Framförallt är det stämningsfullt och riktigt snyggt filmat.

Citat:
Ursprungligen postat av verificante
En fantastisk förolämpning mot tittarna. Är detta någon sorts experiment, en test av hur lågt man kan sänka ribban? Vad kommer härnäst? "Testbild" i tio avsnitt?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det sägs vara en serie för dumskallar och idioter och svagbegåvade så jag kan bara hålla med. Kollade vilka som hyllar serien f.ö.

Men se inte på serien då era plebejer! Men uppenbarligen gör ni det, eftersom ni spammar tråden med skit. Nej, Jordskrot är knappast det bästa jag sett på TV eller håller Breaking Bad klass som något hjon tidigare i tråden lipade över, men den är inte heller dålig, för trots ett par rätt rejäla brister är den helt klart sevärd och tidvis rätt spännande. Just nu är det dessutom rätt skralt med klasserier som går på tv.

Speciellt svenska dramaserier utanför deckarträsket (Beck eller serier baserade på skräpböcker av Läckberg, Marklund etc.), är extremt ovanligt. Övernaturliga serier på svenska kommer en vart 10:e år, kanske, om man har tur.

Har man dessutom redan sett Breaking Bad, Fargo, True Detective, GoT och andra tv-serier av absoluta toppklass, innebär det inte att man måste stirra sig blind på just dessa och inte se på något alls.
Citera
2015-03-10, 10:50
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Är det bara jag som retar mig på ortsnamnet Silverhöjd, det låter något.. osvenskt? Silverhyttan hade nog varit mer passande, men ingenting tycks ju korrelera geografiskt i serien i övrigt.
Här vill jag tycka olika, vilket beror på att jag associerar till den lilla byn Silverhöjden som finns på riktigt i södra Dalarna har jag för mig. Naturen och atmosfären är precis den här typiskt vemodigt ursvenska som skildras i serien, med trötta byggnader längs en riksväg omgivna av granbeklädda höjder.
Citera
2015-03-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Är det bara jag som retar mig på ortsnamnet Silverhöjd, det låter något.. osvenskt? Silverhyttan hade nog varit mer passande, men ingenting tycks ju korrelera geografiskt i serien i övrigt.

Silverhöjd låter extremt krystat, ja. Det bidrar till att förstöra.
Det låter som de tänkt såhär: "vad ska stället heta... ja vet: Sillverhöjjd.. Åh gud, jaa!! det låter så fiiint och lite mysstiskt sådär, det blir ju perfekt!!"
Citera
2015-03-10, 12:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Silverhöjd låter extremt krystat, ja. Det bidrar till att förstöra.
Det låter som de tänkt såhär: "vad ska stället heta... ja vet: Sillverhöjjd.. Åh gud, jaa!! det låter så fiiint och lite mysstiskt sådär, det blir ju perfekt!!"
Mer krystat att överanalysera precis allting. Bästa är väl att titta och njuta om man gillar det, eller hitta på något annat om man inte gillar det.
Citera
2015-03-10, 13:18
Medlem
Kul att se en del som röjer runt i denna tråden, de som ogillar tv-serien -men kollar ändå! Zappa vidare ist.

Vad bor i Evas källare? Hon har väl krypit in där i ett program och kom fram till Hyllor med "jordvatten/dricka" och inget mer, eller?
Senast redigerad av Klimax00 2015-03-10 kl. 13:22.
Citera
2015-03-10, 14:12
Bannlyst
Det där i flaskan måste hon dricka alltså för att bli frisk eller är typ hennes mat eter att ha blitt ett jordskott
Citera
2015-03-10, 14:57
Medlem
AlisaRosenbaums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Polisen är definitivt inte en av bröderna, han kollade ju om gubben hade ärr efter svans.

Var det någon som kunde se på tavlan vem den sista brodern var?

Så som jag förstått det är svans-bröderna som följer:
(i den ordning de mördats)

1. Tore Häger - ägare av bilskroten där han samlar allehanda skrot.
2. Taxichauffören Jeppe. Samlar på guld och annat blänkande.
3. 80-årige Ebbe på ålderdomshemmet. Samlar på hattar.

4. Min gissning: Galne Gran. Dock ej mördad än. Samlar på olika tidningsurklipp.
Ylva (bagladyn) har systematiskt försökt varna alla bröderna.
I avsnitt 4 varnar hon också mycket riktigt Gran, och han flyr i en röd bil.

Det jag störde mig mest på i avsnitt 4 var att de inte uttalat sa "troll" utan kringgick ordet. Säg vad det är för helvete. Eller blir dialogen för löjlig då?
Senast redigerad av AlisaRosenbaum 2015-03-10 kl. 15:07.
Citera
2015-03-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Kul att se en del som röjer runt i denna tråden, de som ogillar tv-serien -men kollar ändå! Zappa vidare ist.
Jag såg bara en halvtimme av första avsnittet, men jag läser den här tråden ändå. Jag kan inte riktigt få den här serien ur skallen, den var så otroligt dålig, men jag vill ändå veta vad som händer.
Citera
2015-03-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisaRosenbaum
Så som jag förstått det är svans-bröderna som följer:
(i den ordning de mördats)

1. Tore Häger - ägare av bilskroten där han samlar allehanda skrot.
2. Taxichauffören Jeppe. Samlar på guld och annat blänkande.
3. 80-årige Ebbe på ålderdomshemmet. Samlar på hattar.

4. Min gissning: Galne Gran. Dock ej mördad än. Samlar på olika tidningsurklipp.
Ylva (bagladyn) har systematiskt försökt varna alla bröderna.
I avsnitt 4 varnar hon också mycket riktigt Gran, och han flyr i en röd bil.

Det vore kul om den siste brodern var typ Wass. Att han undanröjer spår för att dölja sin egen härkomst, så att säga.

Det jag störde mig mest på i avsnitt 4 var att de inte uttalat sa "troll" utan kringgick ordet. Säg vad det är för helvete. Eller blir dialogen för löjlig då?

Kan ju va för att han ville låta trovärdig också. Hoppas de vågar använda t-ordet senare
Citera
2015-03-10, 15:16
Medlem
AlisaRosenbaums avatar
Saknar f.ö. den tiden när folk inte hade råd att läsa skitsaker som filmvetenskap
Imagine the harmony.
Citera
2015-03-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det sägs vara en serie för dumskallar och idioter och svagbegåvade så jag kan bara hålla med. Kollade vilka som hyllar serien f.ö.

Testbilden för många år sen var ett akvarium med några fiskar som simmade runt. Det är på den nivån, man längtar efter Sveriges Television Tesbild.

Vad säger det om er som ser den och inte gillar dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in