Är det någon känd grej att troll samlar på lite allt möjligt skräp? Att de gillar guld vet väl varenda barnunge, men hattar och tidningar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Baalzamon
Fan vad jag skrattade när de öppnade liksäcken
Ragnerstams min var ungefär som om han öppnat kylskåpet och insett att mjölkens bäst före-datum passerats.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisaRosenbaum
Det jag störde mig mest på i avsnitt 4 var att de inte uttalat sa "troll" utan kringgick ordet. Säg vad det är för helvete. Eller blir dialogen för löjlig då?

Men spelar det någon roll vad de kallar (eller inte kallar) trollen, när alla ändå fattar vad det handlar om? Jag tycker faktiskt att det är lite skönt att de inte idiotförklarar hela tittarkåren genom att t ex Wass får stå och titta på ett lik med en ärrig svanskota, sen en förtorkad svans, klia sig i huvudet och sedan plötsligt få ett Heureka-ögonblick och flämta: "Vafan... troll?" (Dramatiska stråkar, klipp till eftertexter)
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisaRosenbaum
Saknar f.ö. den tiden när folk inte hade råd att läsa skitsaker som filmvetenskap
Imagine the harmony.
Vad menar du nu? Jag tycker att det är bra att folk har råd att studera vad de vill (så länge de får ett jobb eller gör något annat vettigt efter studierna), men jag vet att andra har andra uppfattningar. Men vad har det med den här tråden att göra? Varför skulle just filmvetenskap vara en skitsak förresten? Det är väl lika "riktigt och viktigt" som litteraturvetenskap?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimax00
Vad bor i Evas källare? Hon har väl krypit in där i ett program och kom fram till Hyllor med "jordvatten/dricka" och inget mer, eller?
Det är väl ingen som bor där (nödvändigtvis), det är en hemlig tunnel som leder ut i skogen.