Citat:
Ursprungligen postat av
Tycker
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Jag/vi kan förstå att en-två personer kan reagera så. Men jag/vi ställer oss mycket frågande till att 15-20-30 personer reagerar så.
Bara som en jämförelse... jag var en gång på en begravning, där en (1) av de sörjande i kyrkan kastade sig ned och klamrade sig fast vid kistan. Jag har inte några problem att förstå, att någon kan reagera så hämningslöst i sin förtvivlan. Om det i stället hade varit 15-20-30 personer av de sörjande som i kyrkan hade kastat sig ned, och klamrat sig fast vid kistan... så hade jag funnit det synnerligen anmärkningsvärt.
Du kanske har en liten släktsom inte lever så sammansvetsat som många invandrarsläkter. För övrigt var det tre offer här där märstående bara kunde misstänka, inte veta, att det var just deras närstående som låg där med en kula i kroppen varför de t enda de ville var att få komma fram och se om helvetets rand kommit till dem. Förstår du? På en begravning har du ju redan hunnit vänja dig vid att personen är borta även om seremonien i sig väcker känslor.
Bortsett från allt, vad ska vi göra när våra ungdomar beväpnar sig och totalt tappar respekt och känsla för mänskligt liv??
Du identifierar själv en bidragande faktor till det aparta och stötande beteendet, nämligen att invandrare lever i "sammansvetsade släkter" (!) *i Sverige*.
-----
Jag förstår f.ö. inte frågan, "vad [vi] ska göra när våra ungdomar beväpnar sig och totalt tappar respekt och känsla för mänskligt liv?" Vilka "vi"? Jag känner inte några ungdomar, som har beväpnat sig eller som har tappat respekten för mänskligt liv.
Frågan är dessutom därtill OT, så jag förslår att vi släpper den frågeställningen.