2015-03-07, 20:23
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Precis! Om det skulle vara ett brott ala "Ausonius" så är det märkligt att han hade sådan "tur" att träffa på minst två kriminella på ett sådant "avfolkat" område. Kropparna påträffades ju inte förrän klockan 07:00 på morgonen, av en joggare... Skulle det därtill vara en "Ausoniustyp" som ville döda random blattar så torde han väl ha maskerat sig och därmed inte behövt döda den vita flickan (jag utgår fortfarande från att det var hon som satt i bilen tills annat är bevisat) i bilen...

Nej, detta är självklart inte ett random murderstreak - GM och BOs kände varandra sedan förr - det kan vi nog alla (nästan) ta gift på...

Håller med. Dom har bestämt möte där. Varför annars skulle dom åka in med bilen dit. Svar bör finnas i någon av deras mobiler.
Dom som bor där har sett den bilen där förr. Så dom langade väl droger där.
Senast redigerad av jagfes 2015-03-07 kl. 20:28.
Citera
2015-03-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan någon bedöma om det där är ett par kvinnospiror?

Kan du länka till artikeln också?

Ser ut som herr skor. Och byxer och figur ser med ut att tillhöra en man
Citera
2015-03-07, 20:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag/vi kan förstå att en-två personer kan reagera så. Men jag/vi ställer oss mycket frågande till att 15-20-30 personer reagerar så.

Bara som en jämförelse... jag var en gång på en begravning, där en (1) av de sörjande i kyrkan kastade sig ned och klamrade sig fast vid kistan. Jag har inte några problem att förstå, att någon kan reagera så hämningslöst i sin förtvivlan. Om det i stället hade varit 15-20-30 personer av de sörjande som i kyrkan hade kastat sig ned, och klamrat sig fast vid kistan... så hade jag funnit det synnerligen anmärkningsvärt.
Du kanske har en liten släktsom inte lever så sammansvetsat som många invandrarsläkter. För övrigt var det tre offer här där märstående bara kunde misstänka, inte veta, att det var just deras närstående som låg där med en kula i kroppen varför de t enda de ville var att få komma fram och se om helvetets rand kommit till dem. Förstår du? På en begravning har du ju redan hunnit vänja dig vid att personen är borta även om seremonien i sig väcker känslor.
Bortsett från allt, vad ska vi göra när våra ungdomar beväpnar sig och totalt tappar respekt och känsla för mänskligt liv??

Du identifierar själv en bidragande faktor till det aparta och stötande beteendet, nämligen att invandrare lever i "sammansvetsade släkter" (!) *i Sverige*.

-----

Jag förstår f.ö. inte frågan, "vad [vi] ska göra när våra ungdomar beväpnar sig och totalt tappar respekt och känsla för mänskligt liv?" Vilka "vi"? Jag känner inte några ungdomar, som har beväpnat sig eller som har tappat respekten för mänskligt liv.

Frågan är dessutom därtill OT, så jag förslår att vi släpper den frågeställningen.
Citera
2015-03-07, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om polisen och pressen går ut med korrekt information inom rimlig tid så hade problem med ryktesspridning och allt sådant här tumult kunnat minimeras.

Att namnen kommer ut försvårar rimligen inte en mordutredning nämnvärt.

Vad är rimlig tid för en lynchmobb?
De anhöriga ska väl informeras först av kunnig personal och inte en vild gapande hop av ligister som lovar att döda alla misstänkta. Det viktiga är väl att visa de anhöriga respekt först och främst.
Citera
2015-03-07, 20:26
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

Kan du länka till artikeln också?

Ganska kraftiga lår och smala vader, jag tror att det är "kvinnospiror".
Citera
2015-03-07, 20:27
Medlem

Rätt stor röv
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De här upploppen skedde innan polisen hade identifierat offren.

Kanske var det just folk på plats som var behjälpliga med identifieringen ?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Du är ju bara tragisk Är väll inte jätte konstigt att en spännblatte tar med sig sitt Svenska sliddjur till trofé, vid en knark uppgörelse? Men just det, dessa är ju raketforskare i dina ögon

Vad jag menar är att det utsätter henne för risker, vilket gärna undviks. Kan också tänka mig att det inom dessa kretsar finns en inställning om att kvinnor ska hålla sig borta från sånt här.

Men, uppenbarligen var hon ju faktiskt på plats. Antingen kan det bero på att han inte hade något alls mot att ta med henne till situationer där det fanns en risk för blodspillan. Eller så gjorde han en total felbedömning. Rör det sig om det senare så känns motivet som antingen oväntat eller banalt.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Om du läser vad jag tidigare skrivit, nämligen att dom bodde ihop så var dom troligtvis även ett par.

Men var de ihop?? Hennes FB status säger singel?! Om vi pratar om den blonda skönheten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Så jag fattar: kompis till Emme sa att någon ringde från Emmes telefon till kompisen? Eller?

Vem ringde? Och frågade vad? Polisen?

Ja precis. Hon skriver väldigt upprört och frågar om det är bekräftat att det är E som är ett av offren eftersom hon hade fått ett samtal från E's telefon tidigare under dagen. Om kompisen svarade vet jag dock inte.
Citera
2015-03-07, 20:29
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Ganska kraftiga lår och smala vader, jag tror att det är "kvinnospiror".

Tyckte också det var en kvinna på brottsplatsbilden... låg hon ytterst på gräset av dom två mördade?
Citera
2015-03-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife

Rätt stor röv

Ser ej ut som det är tjejen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in