2015-03-07, 20:09
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Enligt DN så försökte folk storma brottsplatsen, varför i helvete vill de det? Någon som kan förklara?
Anhöriga/nyfikna/bekanta som vill veta vilka offren är och tänkte väl att det var ett bra tillvägagångsätt.
Citera
2015-03-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeOne
Från en skolkamrat som kände ET. Hen lät säker på det när hen sa det, men det kan ju också bara vara ett rykte naturligtvis.

Sen tror jag hur mycket vi än spekulerar så kommer nog polisen lösa detta ganska snabbt. Känns ju inte som detta är i den djupaste undre världen. Utan snarare dumma pundare och adhd-fall

Allvarligt? Dumma pundare och Adhd-fall???
Hoppas du skämtar. Hur står det till där uppe egentligen? Idiot
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
https://www.youtube.com/watch?v=ETJchWJRgF0

Låter ganska otroligt att de inte hittades före klockan 7 på morgonen - är det så dött (pun intended) på stället? Är det normalt inga människor som rör sig i området? Inga som jobbar ex.
Citera
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet ej.

De kallas till bårhuset för identifikation.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2

Om vi nu ägnar oss åt lite statistik (som är mellan tummen och pekfingret)...
Låt oss säga att Brödraskapet (som är rätt högerextremt) har 50 procent av narkotikamarknaden i Uddevalla. Nu säger vi att det är 50 procents chans att det var en narkotikaaffär, 40 procent att det var tjafs relaterat till J*ohn och Fr*ey, samt tio procent att det var en galen högerextrem seriemördare in spe så får vi en statistisk chans att det var högerextrem ideologi bakom mordet på 75 procent, varav de andra 25 procenten får tillräknas övriga varianter av narkotikagäng.

Vet inte om jag riktigt hänger med i din sifferexcercis. Men att Brödraskapet skulle ligga bakom det betyder ju inte att högerextrem ideologi ligger bakom mordet, precis som islam inte behöver ligga bakom mordet om det visar sig att mördarna återfinns i en kriminell gruppering som domineras av muslimer.
Citera
2015-03-07, 20:11
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det här är mitt case för varför jag tror att det var tjejen som återfanns i baksätet.

Två kriminella killar som ska träffa några likasinnade i något skumt ärende mitt i natten, och tar med sig den enes flickvän. Sällsynt, men sånt händer.

När de kommer fram till mötesplatsen, så tar den ena killen med sig tjejen fram till mötet utanför bilen 20-25 meter längre bort. Ganska rejält osannolikt.

Den andra kriminella killen hänger däremot inte med som backup, utan sitter kvar i baksätet - och stannar där även efter han hör skottlossning. Finns inte på kartan.

Fast vittnesuppgifter (vad de nu är värda) säger att kvinnan låg utanför bilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det här är mitt case för varför jag tror att det var tjejen som återfanns i baksätet.

Två kriminella killar som ska träffa några likasinnade i något skumt ärende mitt i natten, och tar med sig den enes flickvän. Sällsynt, men sånt händer.

När de kommer fram till mötesplatsen, så tar den ena killen med sig tjejen fram till mötet utanför bilen 20-25 meter längre bort. Ganska rejält osannolikt.

Den andra kriminella killen hänger däremot inte med som backup, utan sitter kvar i baksätet - och stannar där även efter han hör skottlossning. Finns inte på kartan.

Dock har vittnen sagt att en av de som låg utanför bilen var en kvinna och det är troligtvis hennes ben som syns på bilden i nåt inlägg före dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mnja, det vette fan. Jag tror det är ganska vanligt att polisen inte går ut med att man har identifierat ett mordoffer, fast man faktiskt har gjort det. Handlar ju om att nå de anhöriga och så

Det är väl helt rätt tänkt. De närmaste anhöriga ska få veta först och sedan de andra. Därför kan man ju inte flasha bilder på mördade hursomhelst.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
En tidsfråga innan de plockar in en eller flera för detta trippelmord, om de inte redan har gjort det. Måste vara enkelt att genom offrens vänner få fram namn på vem som säljer knark i Uddevalla.

Moppespåret behöver ju inte stämma men om det gör det så är det ännu enklare att ringa in GM.
Citera
2015-03-07, 20:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Vet inte ifall den länkats, men här är en oblurrad bild av BO i tältet där teknikerna jobbar. Bara ett par ben synliga visserligen.

http://a.abcnews.com/images/International/WireAP_90969e32172940b4a4cdabe6bab64820_16x9_992.j pg

Kan någon bedöma om det där är ett par kvinnospiror?

Kan du länka till artikeln också?
Citera
2015-03-07, 20:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Det är väl helt rätt tänkt. De närmaste anhöriga ska få veta först och sedan de andra. Därför kan man ju inte flasha bilder på mördade hursomhelst.

Ja, jag håller med. Menar bara att exakt när identifieringen var klar kan vi inte riktigt veta.
Citera
2015-03-07, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Enligt DN så försökte folk storma brottsplatsen, varför i helvete vill de det? Någon som kan förklara?

Men kan du läsa trådhelvetet innan du skriver?? Tagit mig tillräckligt lång tid att läsa igenom den här röran utan att ännu mer folk börjar komma och dra upp saker som redan diskuterats löjligt många gånger i tråden.

OT, jag vet, men detta börjar bli löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in