Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-07, 20:17
  #1201
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är nog inte så klart, då en man och en kvinna mer uppenbart framstår som ett par, än två män och en kvinna.

Dessutom så tror jag det faller lite på att de två männen påträffades utanför bilen, kvinnan i bilen. Det bygger i så fall, antar jag, på att de tre färdats dit gemensamt och att de två männen ska gått ur bilen, medan, kvinnan satt kvar. För gärningsmannen är det nog då väldigt tveksamt om kvinnan överhuvudtaget fanns med i bilden. Jag tycker inte heller det är så sannolikt att de två går ur bilen utan kvinnan, för att prata om något enbart sinsemellan. Men visst, det är inte omöjligt – de kanske ville prata hemligheter eller något.

Nä, om man ska spekulera om ett rasistiskt motiverat då så är det nog mer sannolikt att han helt enkelt gav sig på dem på grund av hudfärg, kön på de inblandade ointressant.

Men, jag tycker inte att det finns anledning att spekulera om det. När två kriminella skjuts till döds så har morden, förmodligen, med kriminaliteten att göra. Jag tror att de hade bestämt möte av någon, och inte att två av de tre gick ur bilen (och lämnade den tredje kvar) och av ren jävla otur mötte en gärningsman som de saknar all relation till.


Precis! Om det skulle vara ett brott ala "Ausonius" så är det märkligt att han hade sådan "tur" att träffa på minst två kriminella på ett sådant "avfolkat" område. Kropparna påträffades ju inte förrän klockan 07:00 på morgonen, av en joggare... Skulle det därtill vara en "Ausoniustyp" som ville döda random blattar så torde han väl ha maskerat sig och därmed inte behövt döda den vita flickan (jag utgår fortfarande från att det var hon som satt i bilen tills annat är bevisat) i bilen...

Nej, detta är självklart inte ett random murderstreak - GM och BOs kände varandra sedan förr - det kan vi nog alla (nästan) ta gift på...
Citera
2015-03-07, 20:17
  #1202
Avstängd
demiurg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad är det för personer menar du?
Var har polisen berättat om vad det är för personer som de intresserar sig för?

Polisen har tidigare sökt en svensk medborgare upplysningsvis i ärendet som har anknytning till både högerextrema grupperingar och till organiserad brottslighet. Denne fick enligt utsago (här i tråden av en granne) besök av farbror blå i eftermiddags.
Citera
2015-03-07, 20:17
  #1203
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, jag håller med om att det är rimligast att tjejen hittades i bilen. När jag skrev att det var lite underligt att hon tas med till ett möte som de borde insett var åtminstone något farligt, så menade jag "mötet" i lite bredare natur. Alltså till parkeringen, inte just där utanför bilen.

Han tog väl med henne till mötet (om det nu var så det gick till) för att minimera risken att själv bli skjuten.
Citera
2015-03-07, 20:17
  #1204
Medlem
mtsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...00f969e3fff4ef

Är Raoand smeknamn på Rawand?

Ja, 'W' uttalas som 'O'.

Sjukaste tråden på ett tag. Snart 2 000 000 visningar på inte ens 12 timmar och ca 20 000 läsare konstant.
Citera
2015-03-07, 20:19
  #1205
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan någon bedöma om det där är ett par kvinnospiror?

Kan du länka till artikeln också?
Ser ut som att det är en man i bilden!

Kan zooma in via denna länk
http://abcnews.go.com/International/...eaths-29464666
Citera
2015-03-07, 20:20
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Ta bort * så har du namnen. Killen har ett mellannamn också, samma som den berömde tungviktsboxaren Muhammed *li.

Tjej-selfie - http://www.smogen.com/default.asp?ID=1548

Bosatta/skrivna på Kl*ppgatan 1 i U-a. Dom gjorde inget större 'klipp' imorse, stackarna.

F ö, har via en poliskälla fått info, att dom misstänker att det hela är drogrelaterat.
Det är inte tjejen som dödats.
Citera
2015-03-07, 20:20
  #1207
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, jag håller med om att det är rimligast att tjejen hittades i bilen. När jag skrev att det var lite underligt att hon tas med till ett möte som de borde insett var åtminstone något farligt, så menade jag "mötet" i lite bredare natur. Alltså till parkeringen, inte just där utanför bilen.


Men allt fler vittnar ju om att kvinnan hittades utanför bilen?

Då blir ju en knarkaffär mindre trolig om nu inte det var kvinnan och hennes pojkvän som dealade.
Citera
2015-03-07, 20:21
  #1208
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
Vem är Dino som JS skulle gå ut med? Någon som vet?

http://i58.tinypic.com/1621sf8.jpg


Hunden ?

Edit: 12:a på den.
__________________
Senast redigerad av psflax 2015-03-07 kl. 20:30.
Citera
2015-03-07, 20:21
  #1209
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Låter ganska otroligt att de inte hittades före klockan 7 på morgonen - är det så dött (pun intended) på stället? Är det normalt inga människor som rör sig i området? Inga som jobbar ex.
Lördag/söndag morgon brukar vara väldigt lugna i inte alltför stora städer. Det var ändå ett antal meter in på avsticksvägen. Men eftersom mordet tycks ha skett rätt tidigt på natten så har nog väldigt många, mer eller mindre berusade, människor gått förbi på stora vägen som är 20-30 (?) meter därifrån för att komma hem till skogslyckan/dalaberg.
Citera
2015-03-07, 20:22
  #1210
Medlem
Anno-Malins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebecka7053-
Enligt en av kvinnans kompisar ringde någon från hennes telefon tidigare idag..?

Så jag fattar: kompis till Emme sa att någon ringde från Emmes telefon till kompisen? Eller?

Vem ringde? Och frågade vad? Polisen?
Citera
2015-03-07, 20:22
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Det är inte tjejen som dödats.
Tror att det här är ET?

http://www.smogen.com/images/smogen_...genbr_6215.jpg
Citera
2015-03-07, 20:23
  #1212
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Hysat säker, utifrån hur höften ser ut på bilden så ser det ut att vara en kvinna.

Går kvinnorna i Uddevalla verkligen klädda så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback