2015-03-07, 12:40
Medlem
Påminner mig om morden/bråket i Norrköping, då en skilsmässa slutade i dubbelmord och ett jättebråk på öppen gata. Där var offer och gm syrianer om jag minns rätt.

Vad är det med den kulturen om även det här visar sig vara någon typ av svartsjukedrama som slutar i mord?
Citera
2015-03-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamatatsu
Misstänker även detta jag med. Är det inte han på hennes profilbild på facebook? Obehagligt.

Brukar inte männen i lugn och få dejta vilka de vill tills de bestämmer sig för att gifta sig?
Citera
2015-03-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Troligtvis hade den här svenska tjejen ett förhållande med en av syrianerna. Detta ansågs nog vara ett ganska grovt brott mot hederskulturen. Enligt deras kultur får man inte ha ett förhållande utanför äktenskapet och det skall helst vara med någon av samma klan.
Kan det ha varit detta som utlöste morden?
Om du läser vad jag tidigare skrivit, nämligen att dom bodde ihop så var dom troligtvis även ett par.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Trollar du?

Hade underlättat om du gett oss bokstäverna för *. Någon kvinna med det namnet finns inte på internet i alla fall.
Finns en J Giller.... i Udevalla
Citera
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vem var det tredje bo och vad var hans relation till de två andra?
Kanske inte så troligt men det kan vara någon av de här:

Tre män misshandlade av folksamling (Uddevalla)
Citera
2015-03-07, 12:42
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Du menar att den blonda kvinnans far skulle avrättat alla tre?

Nej, babbens pappa har mördat sin son för att han vägrar lämna henne. Bilden på paret när de åker jet ski är flera år gammalt, men det är inte ovanligt i såna här fall.

Familjen tjatar och tjatar, bråkar och hotar, gör allt för att sonen ska sluta smutskasta familjens rykte. "Vad ska släktingarna i Jordanien säga!?"

Till slut tar fadern tag i saken själv. Märklig tidpunkt dock.
Citera
Medlem
Johanna G lever i allra högsta grad
Citera
Medlem
morirs avatar
Har en kompis som nyss gick förbi platsen där det hände och han såg att Brödraskapet var på plats.
Citera
2015-03-07, 12:43
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindgrenr
Er kompis / era kompisar ligger skjutna 50 meter från där ni står. Tror ni att NI skulle agera logiskt och sansat i en sådan situation ?

Svenskar backar inte upp sina nära och kära som utlänningar gör öht, dem har inte lika starka familjeband, vilket gör att dem inte förstår varför dem dödades närstående vill fram till dem döda som ligger på marken framför deras ögon.

Hade det varit bara svenskar som var där hade det inte varit någon folksamling alls.
Citera
Medlem
Tredje kurd och tror namn är Rawan* Azi*. Hittar inte hans facebook men han r jag 100 på bara jag vet inte stavning på namn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kehadegi
men snälla tänk själv.

Svenska fäder tenderar inte avrätta sina döttrar och pojkvänner för att de lever i synd. Men inte heller brukar syrianska fäder avrätta sina söner och deras flickvänner för samma sak.
Citera
2015-03-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Troligtvis hade den här svenska tjejen ett förhållande med en av syrianerna. Detta ansågs nog vara ett ganska grovt brott mot hederskulturen. Enligt deras kultur får man inte ha ett förhållande utanför äktenskapet och det skall helst vara med någon av samma klan.
Kan det ha varit detta som utlöste morden?

Om en av de döda heter Ala Farraj och kommer från Jordanien så förstår jag inte hur du kan få till det att han är syrian. Så extremt tråkigt och hjärndött för oss läsare att behöva se faktamässigt falska, och extremt okunniga kommentarer som dina.

Dessutom har du fördomar mot syrianer där du påstår dig veta hur deras kultur ser ut. Jag vet många syrianer som har svenska flickvänner och tvärtom, det är inga problem någonstans hos dom människorna som jag känner mycket väl.
Senast redigerad av SatanicIslam 2015-03-07 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in