Citat:
Ursprungligen postat av
demiurg2
Nu sätter du ett rationellt resonemang på en hypotetisk mördare som kanske inte har rationella skäl till sina handlingar. Två indvandrare och en svensk kvinna kan i en sådan persons ögon snarare tolkas som "rasblandningsgruppsexutövning" än något annat.
Dessutom så är det inte bekräftat vilka kön bland offren som vart dödade var.
Notera att jag håller detta som det näst mest sannolika. Mest sannolikt så var detta ytterligare ett i raden av dödsskjutningar under pågående narkotikaaffär. Möjligen så kan det ha varit så att förövaren var mer skjutglad än i normalfallet på grund av högerextrema böjelser.
Ja visst. Men profileringar är väl just generella, och jag menar nog att en man och en kvinna mer tydligt skapar en känsla av att "där har vi ett par", än två män och en kvinna skapar en känsla av gruppsex – för den drogmissbrukande, högerinriktade och psykiskt sjuke mördaren alltså. Det vill säga generellt, det kan finnas undantag också.
Du har rätt i att det inte är bekräftat vem som hittades var. Jag lutar dock åt att det var stämt ett möte med en eller båda av männen. Om det var en av männen det var stämt möte med så lutar jag nog åt att också den andre mannen går ur bilen, lite för att två ger mer pondus/kraft än en.
Men det är lite anmärkningsvärt att ET togs med på ett sådant uppenbart farligt möte.