2015-03-07, 17:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Platsen är inte bra om man skall skjuta någon. Om du skjuter någon där och skall fly har du två alternativ. Antingen kör du den närmast cykelvägbreda förlängningen av Bävedalsvägen. I så fall kör du rätt in mot ett tätt villaområde där folk har full överblick över din bil. Om du å andra sidan tar och flyr västerut mot sjukhuset så kommer du ut snabbare men du kan omöjligen veta om någon boende har gått ut till sin bil på parkeringsplatsen på andra sidan garaget.

EDIT: Jag var lite osäker, men kollade på google maps... Det visar sig att Bävedalsvägen är en återvändsgränd med spärr som hindrar bilar att köra in på anslutande väg. Så om man inte tycker det är OK att köra på anslutande cykelvägar så är det ingen bra flyktväg. Alltså finns bara en rimlig väg ut och det är förbi en parkering där någon som har hört skotten kan stå och bli ett vittne mot dig.... Alltså är det ingen bra plats att mörda någon på.

En alldeles ypperlig mötesplats, enligt mig, då det finns fyra flyktvägar i nära anslutning, i alla väderstreck - bortanför där de nu blev funna. Finns en vägkorsning om du tittar på Google Maps. Det du vill påskina är att detta är proffs och intelligenta människor, om så vore, hade de med säkerhet varit i livet nu. Nej, dessa är inga experter på att planera, därför är de döda nu...
Citera
2015-03-07, 17:40
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Det verkar som större delen av IS-terroristerna som kommer till Sverige är i just 20-årsålden.
Din teori är alltså att det är en IS-avhoppare som ligger bakom. Tack då vet vi!
Citera
2015-03-07, 17:40
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Hon kanske var döv!? Hon kanske blev paralyserad!? Hon kanske hade hörlurar på sig med hög musik!?
Eller sköts först. Eller inte var den som satt i baksätet.
Citera
2015-03-07, 17:41
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Hon kanske var döv!? Hon kanske blev paralyserad!? Hon kanske hade hörlurar på sig med hög musik!?

Visst, eller samtliga förklaringar sammantagna...
Citera
2015-03-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tycker fortfarande det är mysko med personen i baksätet. (Jag tror fortfarande att det är kvinnan som hittats där, men varför sitter hon kvar i godan ro när hon hörde skotten?)

Jag mätte upp avståndet mellan bilen och där kropparna återfanns. Det är 20-25 meter.

Jag tänker så här. Från att de första skotten avlossas till att GM är tillbaka till bilen, borde det ha tagit minst 5 sekunder om GM sprintade (skjuta, kolla in resultat, kanske nådaskott, springa). Rimligare är uppemot 10 sekunder.

Ändå stannar baksätespersonen kvar. Det här tycker jag bara verkar vettigt om baksätespersonen inte visste vem som sköt, men däremot visste att den person som han/hon var tillsammans med var beväpnad. Alltså, personen hör skott, men utgår från att det är någon av vännerna och stannar därför kvar. Sedan kommer GM springande tillbaka till bilen och avslutar jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hon kan ha blivit lamslagen av skräck. Inte orealistiskt om hon såg hur männen kallblodigt mördades. Satt hon med säkerhetsbältet på och dörren var låst så tar det några sekunder att komma ut också om man fumlar.

Detta kan dock stämma, för skotten (smällarna) som hördes kunde jag räkna till 5 - 8 i väldigt tät följd. Sen gick det ytterligare 5 - 10 sekunder, sen hördes ett skott till. Kan GM hunnit till bilen på den tiden?
Citera
2015-03-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
För mig är alltid strukturer och brottets motiv intressanta! Vad är intressant kring ett brott annars? "2 hen sköt ihjäl 3 hen" eller vadå?

Det är är väl högst motiverat att titta på motiven bakom brutala brott av den här sorten. Är det religion, familjefejd, etniskt, knarkaffärer, personliga problem, gängrelaterat och så vidare...

Men det är lustigt att det bland er salongsbolsjeviker är rasism att tala om vilka grupper i samhället som står för merparten av alla våldtäkter på t ex oskyldiga kvinnor.

Bakom de här riktigt grova brotten ligger ofta en uppsjö av mindre brott som de aldrig är straffade för.

Du resonerar som de jag vet har rasistiska åsikter (påstår dock inte att du har det för det vet jag inget om, även om det verkar så)
Men personen jag citerade förtydligade ¨TYVÄRR¨ om det var en svensk inblandad, vilket man får antyda innebär att det inte är så farligt om det bara var invandrare inblandade
Ditt exempel är ju t. ex helt ologiskt i vårt lilla sammanhang här då jag kritiserade folk som tycker att alla invandrare är svin och ¨babbar¨etc. och att det inte är lika synd om dem när de drabbas, även om det varit svin
Motiven är självklart intressant i brottsmål men enda gången det är relevant att prata om invandrare och svenskar är ju vid rasistiska brott, är det etnicitetrelaterat kan man ju skriva t.ex vilka länder de kommer ifrån istället för att klanka ner på alla invandrare.

Skicka gärna material på vilka som står för merparten av alla våldtäkter av oskyldiga flickor, dock INTE HÄR för vi har hamnat på ett sidospår från tråden.

Ber övriga om ursäkt för detta.
Citera
2015-03-07, 17:43
Medlem
Varför försöker man storma brottsplatsen?
Vilken ärthjärna som helst fattar ju att polisen måste göra en noggrann brottsplatsundersökning och det tar tid när 3 personer är mördade. Kropparna kan ju inte flyttas innan det är gjort.
Folk borde ju bli åtalade för det dem håller på med. Nån måtta får det vara.
Citera
2015-03-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Någon som vet om han befinner sig i Uddevalla?

Han bor på Tureborg i Uddevalla.
Citera
Medlem
plusnios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Eftersom joggaren reagerat måste antingen en eller flera dörrar varit öppna eller ett eller flera fönster varit krossade. Det finns inte en chans att se någon genom den toningen när man kommer joggande i gryningen.

Skjuten i huvudet och blodet utsmetat på rutan kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
De två hittades "en bit" från bilen, inte utanför bilen.
Var det så att de två gått iväg för att möta någon, känns det otroligt att GM först sköt de två, för att sedan gå till deras bil och skjuta personen som satt kvar. Då måste GM vetat om att den tredje personen satt i bilen och att denne kunde identifiera GM.
Känns mera logiskt att det tog sin början vid bilen.
Varför det? Är det mörkt ute och GM (alt. hans kompis i det jag skrev tidigare) ser bilen rulla in på parkeringen. När dörrarna öppnas i fram tänds ljuset och med tanke på hur bilen stod så ser han in mot baksätet också. När grabbarna kommer fram frågar han (givetvis) vem som sitter i baksätet, varpå en svarar min flickvän.
Han vet då inte vad hon vet om honom, men eftersom att det är en persons flickvän som får följa med på sådant är hon ju gissningsvis relativt upplyst. I vilket fall inte en chansning värd att ta.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det kan vara olika skyttar absolut. På ett sätt är det faktiskt troligt då det kräver sin GM att först skjuta en eller två personer och sedan förflytta sig några meter och skjuta en eller två till.

Förstår inte att så många anser det vara tvunget att vara en rutinerad skytt/GM för att döda tre människor med en halvautomatisk pistol, eller dylikt. Räcker gott med ett magasin för att ta dessa av daga. Skjut först de två utanför bilen och sedan den skräckslagna i bilen - hur svårt kan det vara? Är GM påverkad av något lugnande (Rohypnol) så kan denne agera väldigt lugnt och metodiskt.
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2015-03-07 kl. 18:05.
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soccasnurre
Detta kan dock stämma, för skotten (smällarna) som hördes kunde jag räkna till 5 - 8 i väldigt tät följd. Sen gick det ytterligare 5 - 10 sekunder, sen hördes ett skott till. Kan GM hunnit till bilen på den tiden?
Du hörde alltså skotten? Har du pratat med polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in