2015-03-07, 16:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Pundarområde precis runt sjukhuset.
Nej, inte på den sidan. Alldelles vid mordplatsen är det villor.
Citera
2015-03-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Eller så var barnlåset aktiverat. Vi vet inte i vilken ordning de tre sköts eller t ex om offret i bilen sköts genom en ruta.

Rätta mig om jag har fel, var det inte en han i baksätet?

I övrigt, har polisen gripit någon eller är det bara spekulation i tråden vem GM är?

Jag tror inte på den tidigare utpekade (han som poserade med yxa), nog för att han verkar ha en säregen och tillika kriminell livsstil så känns han mer som skrammel än verkstad. Min intuition säger mig att han inte är kapabel till detta brott, han verkar gilla att posera och se farlig ut då han gärna tar bilder med både yxa och kniv för att lägga upp på Facebook. Hade han haft pistol så är jag säker på att han mer än gärna synts på nätet poserande med den..

Han känns bara tragisk och narcissistisk och det skulle inte förvåna mig om han själv pekat ut sig i tråden för att han vill spä på sin image..
Citera
2015-03-07, 16:55
Medlem
Bryter säkert mot alla fb-regler nu för jag har inte läst hela tråden, slutade vid sidan 35ish. Men! Jsg har snokat lite på Facebook och upptäckt två saker. Betyder säkert inte så jävla mycket mycket men vill ändå nämna det.

I början av denna tråden så nämns det att en viss J*hn, vän till AF, ska ut o ta hand om lögnare. Jag gick in o kollade med en gång o såg statusuppdateringen. Nu två timmar senare har han tagit bort AF som vän. Är det mysko eller är jag bara konspiratorisk? Verkar också som att tjejen, Gillersted*, har minskat åtkomsten för oss "privatspanare/stalkers".
Citera
2015-03-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så du vet vem som har gjort det eftersom du vet att han är svensk??????? Kan du ge oss namn........
Någon nämde i fm att Fre* Noremal* blev skjuten och att detta ev skulle vara kopplat till händelsen. Men det är ännu oklart om så är fallet. Ingen verkar ju ha sett honom i Uddevalla. Han är skriven i Borås.
Citera
Medlem
justpreciss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja. Eller så gick det inte så snett, utan att tanken med mötet var redan från början att AF och RA skulle skjutas. Sedan råkade även ET vara med, och det tror jag däremot inte att GM hade räknat med, eller hoppats på...

Så kan det absolut vara. Men sett ifrån BO synpunkt gick det väldigt snett. Det intressanta är vad syftet med mötet var från första början. För med stor sannolikhet var det överenskommet mellan GM och BO att mötas upp för att reda ut något, droghandel eller vad som helst som vi inte har någon aning i.
Citera
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson

Hängde i området för en del år sedan och tyckte redan då det var fullt med träck...

Det går knappt att prata om det som ett bostadsområde. Det är två hyreshus som geografiskt är ganska isolerade och som gränsar till ett villaområde. Knappast så att det går att dra några paralleller till klassiska "problemområden". Även om hyresrätterna där inte direkt faller in under de mest exklusiva i stan...
Citera
Medlem
Hebrs avatar
ÄR Frey helt bortglömd nu eller, och är JG utbytt mot ET nu? Finns det i sådana fall något som kan styrka det? Mycket spekulationer och lösa inlägg än så länge.
Citera
2015-03-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Joggaren som ringde polisen kanske bara såg och rapporterade de två som låg döda utanför bilen, den i bilen visste hen inte om - eller menar du att i uddevalla ringer man inte polisen för bara en eller två döda?

Den officiella versionen från polisen är att joggaren anmälde en död person i baksätet på en bil. När polisen kom till platsen upptäcktes de två döda som låg en bit från bilen.
Citera
2015-03-07, 16:59
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja. Eller så gick det inte så snett, utan att tanken med mötet var redan från början att AF och RA skulle skjutas. Sedan råkade även ET vara med, och det tror jag däremot inte att GM hade räknat med, eller hoppats på...

Platsen är inte bra om man skall skjuta någon. Om du skjuter någon där och skall fly har du två alternativ. Antingen kör du den närmast cykelvägbreda förlängningen av Bävedalsvägen. I så fall kör du rätt in mot ett tätt villaområde där folk har full överblick över din bil. Om du å andra sidan tar och flyr västerut mot sjukhuset så kommer du ut snabbare men du kan omöjligen veta om någon boende har gått ut till sin bil på parkeringsplatsen på andra sidan garaget.

EDIT: Jag var lite osäker, men kollade på google maps... Det visar sig att Bävedalsvägen är en återvändsgränd med spärr som hindrar bilar att köra in på anslutande väg. Så om man inte tycker det är OK att köra på anslutande cykelvägar så är det ingen bra flyktväg. Alltså finns bara en rimlig väg ut och det är förbi en parkering där någon som har hört skotten kan stå och bli ett vittne mot dig.... Alltså är det ingen bra plats att mörda någon på.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2015-03-07 kl. 17:12. Anledning: fel namn på vägen
Citera
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSeeker
Bryter säkert mot alla fb-regler nu för jag har inte läst hela tråden, slutade vid sidan 35ish. Men! Jsg har snokat lite på Facebook och upptäckt två saker. Betyder säkert inte så jävla mycket mycket men vill ändå nämna det.

I början av denna tråden så nämns det att en viss J*hn, vän till AF, ska ut o ta hand om lögnare. Jag gick in o kollade med en gång o såg statusuppdateringen. Nu två timmar senare har han tagit bort AF som vän. Är det mysko eller är jag bara konspiratorisk? Verkar också som att tjejen, Gillersted*, har minskat åtkomsten för oss "privatspanare/stalkers".

Tror folk er lidt angste for dem själv och deres familier, ingenting unormalt vil jeg sige. Et trippelmord som ren avrättning er ikke ofte set i Sverige.
Citera
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Flashbacks teorier är allstå

Gärningsman har spekulerats i
en Fr*y Norem*lm = e, a

Är det rätt?

Om så har han en otroligt intressant och framför allt egotrippad facebooksida värd att scrolla igenom....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justprecis
Ja jag tror inte heller att detta har spelat någon roll i detta sammanhang. Ville bara förtydliga att vi kan utesluta det faktum att en person eventuellt skulle ha fastnat i baksätet pga avsaknad av dörrar. Eventuellt kan barnlåset ha varit aktiverat.

Själv tror jag att du är rätt inne på det med att personen som har hittats död i bilen är tjejen, förmodligen ET som är sambo med RA. Medans AF och RA stigit ur bilen för att möta deras GM. Något gick snett som slutar med att alla tre blir avrättade på plats.
Kanske var det flera GM?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in