2015-03-07, 17:05
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Lite så tänkte jag med. Samt att rutorna såg tonade ut på bilen? Om det rör sig om den vita bilen.
Eftersom joggaren reagerat måste antingen en eller flera dörrar varit öppna eller ett eller flera fönster varit krossade. Det finns inte en chans att se någon genom den toningen när man kommer joggande i gryningen.
Citera
2015-03-07, 17:07
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Kanske var det flera GM?!
Det kan vara olika skyttar absolut. På ett sätt är det faktiskt troligt då det kräver sin GM att först skjuta en eller två personer och sedan förflytta sig några meter och skjuta en eller två till.
Citera
2015-03-07, 17:08
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Mig veterligt har det inte framkommit något om vem som sköts i bilen. Den allmänna uppfattningen i tråden är att det var kvinnan.

Det har tidligere i tråden fremkomit at två af de døde, som lå på jorden udenfor bilen, er båda två män. Källan skulle være polisen.
Citera
2015-03-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Hade Bo stämt möte med en som dom skjutit hade dom nog inte åkt till platsen utan skjutvapen. Haft med sig flickvän.

Kan mycket väl haft vapen men borde skjutits mer än vad som framkommit då

Inte för jag har en anning om.nån av bo varit inbladat i skjutningen tidigare men det spekulerades om det i tråden
Lite min tanke också, å andra sidan så ska JG inte ens ha varit i Uddevalla.

Tror att JG och AF hade en dotter tillsammans.

Hade varit intressant att få veta varför JG var bortrest. Om AF sagt till henne att hålla sig borta från Uddevalla eller liknande, för att skydda familjen eller liknande.
Citera
2015-03-07, 17:11
Medlem
vanligajags avatar
Den Joh* som nämndes och som raderat AF som vän är också vän till Fre*.
Citera
2015-03-07, 17:14
Medlem
Krakems avatar
Sarnecki tror på relationsdrama:

Citat:
Eftersom åtminstone en kvinna finns bland de döda tror Sarnecki att det finns anledning att tro att morden är kopplade till en relation och svartsjuka.
– Utan att veta någonting om det här ökar sannolikheten att det rör sig om en relationsuppgörelse när en kvinna är inblandad. Skulle det enbart vara män brukar det handla om uppgörelser inom gangstermiljö.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.3821769
Citera
2015-03-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Hade Bo stämt möte med en som dom skjutit hade dom nog inte åkt till platsen utan skjutvapen. Haft med sig flickvän.

Kan mycket väl haft vapen men borde skjutits mer än vad som framkommit då

Inte för jag har en anning om.nån av bo varit inbladat i skjutningen tidigare men det spekulerades om det i tråden
Nu har jag verkligen ingen aning om någon av personerna som man pratar om ska vara BO/GM. Men det skulle väl mer luta åt att de isf blev "lurade/backstabbade" av någon de kände för att sedan bli skjuten av någon.
Platsen de fanns döda på är ju den ända längs gatan där någon kan hålla sig undangömd och komma fram precis runt hörnet. På sista bilden kan man ju gömma sig precis bakom hörnet.
Dock ser inte buskarna ut att finnas längre, vilket gör det till ett någorlunda sämre ställe. Men låter fortfarande relativt vettigt med tanke på varför man just möttes på den platsen.
Citera
2015-03-07, 17:16
Medlem
"Eftersom åtminstone en kvinna finns bland de döda tror Sarnecki att det finns anledning att tro att morden är kopplade till en relation och svartsjuka.
– Utan att veta någonting om det här ökar sannolikheten att det rör sig om en relationsuppgörelse när en kvinna är inblandad. Skulle det enbart vara män brukar det handla om uppgörelser inom gangstermiljö." ......från Göteborgspestens live. Då kan vi alltså vara tämligen säkra på gangsterteorin..
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Eftersom joggaren reagerat måste antingen en eller flera dörrar varit öppna eller ett eller flera fönster varit krossade. Det finns inte en chans att se någon genom den toningen när man kommer joggande i gryningen.

Är gatan helt stendöd på natten? Eftersom det skulle ta ett par timmar innan nån upptäckte bilen?
Citera
Medlem
Vet inte om det nämnts tidigare, men jag läste precis att folk har stormat och försökt ta sig igenom polisspärren, av vilken anledning? och varför skulle man som privatperson vilja göra så? Har man ingen respekt alls för dom avlidna och lagen i det här fallet?

Ytterst märkligt, någon som vet mer om det?
Citera
2015-03-07, 17:17
Medlem
styrlunds avatar
Intresaant fall.
Att ett offer hittas i bilen och de två andra i bit bort gör saker lite mera klurigt.
En teori är att det fanns en fjärde person i bilen från början.
Denne sköt först den som hittades i bilen.
Sedan utbröt ett tumult som slutade med att de två blev ifattjagade av skytten.
Citera
2015-03-07, 17:17
Medlem
FUP-12s avatar
Tycker fortfarande det är mysko med personen i baksätet. (Jag tror fortfarande att det är kvinnan som hittats där, men varför sitter hon kvar i godan ro när hon hörde skotten?)

Jag mätte upp avståndet mellan bilen och där kropparna återfanns. Det är 20-25 meter.

Jag tänker så här. Från att de första skotten avlossas till att GM är tillbaka till bilen, borde det ha tagit minst 5 sekunder om GM sprintade (skjuta, kolla in resultat, kanske nådaskott, springa). Rimligare är uppemot 10 sekunder.

Ändå stannar baksätespersonen kvar. Det här tycker jag bara verkar vettigt om baksätespersonen inte visste vem som sköt, men däremot visste att den person som han/hon var tillsammans med var beväpnad. Alltså, personen hör skott, men utgår från att det är någon av vännerna och stannar därför kvar. Sedan kommer GM springande tillbaka till bilen och avslutar jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in