2015-03-07, 17:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Jag tror at jag har fået klar bild hur morden gik til:

2 män og 1 tjej ankommer i vit bil til brottspladsen ved sjukhuset. De 2 män sitter foran, mens tjejen sitter bak. Bilen er en Audi A3 to-dørs. De 2 män stiger ut af bilen och går ut for at "snakka litte" og "ordne affär" med en (GM) som venter ikke langt borte. Når de 2 män kommer frem til GM, da skjuter GM båda två män på stedet. Sen går han videre for at kolla bilen, en ekstrem räd tjej sitter der på baksætet, hun bliver også skjuten. Tjejen hade ikke en chans at springe væk da bilen var en 2-dørs model.

Hvad tycker ni?

EDIT: Bilen er fyrdørs ifølge flere skribenter. Stiller mig frågande hvorfor tjejen ikke flygtede væk, men total sjokkert var hon 100%.

Detta är dock ett mycket troligt händelseförlopp - och ja, tjejen var troligtvis vettskrämd och chockerad och oförmögen att agera. kanske trodde hon även att hon kunde "gömma" sig bak i bilen/inte blivit sedd av GM.
Citera
2015-03-07, 17:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Joh* Sch*eider (n)

"Tydligen är ja med i diskutionerna på golflachnytt. Fortsätt ljug o lura er själva bara, sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Hälften av er är ju kriminella som ni vet men men kasta sten i klashus. Nu vet ja, jag har på offentligt o det tar ja bort nu. Du som skrev så jävla mycke skit om min familj. Din är ju inte bättre. Du har en mordbrännare i din familj nu vet du vem ja menar. Jag står för vem jag är o står här rak i ryggen. Var står ni era råtter. Tack för mej o familjen ni står kvar. Ja är stolt över er alla. Mitt nr 0733182331 Mvh gammelsmurfen den ända med tjuvheder kvar."

Uppenbarligen är den gode Joh* inte så förtjust i flashback... Men antag att han är vän med AF på nätet och är förbannad på honom igår. Skulle de då stämma träff mitt i natten bakom ett garage? Jag kan tänka mig att Joh* inte är så förtjust i att bli omtalad på nätet och i synnerhet inte om han har gjort ett uttalande som kan göra farbror blå intresserad av att besöka honom. Det är ett fullt tillräckligt skäl att stryka sin vänskap med AF.

Men han får nog snart ett besök av farbror blå, men de får släppa honom...
Citera
2015-03-07, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Det kan jag förstå, men ändå, jag har aldrig hört om att en så stor grupp försökt ta sig igenom en polisspärr, möjligtvis 2-3 personer.

Göteborgskravallerna kommer osökt i tanken.
Citera
2015-03-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachetes
Kaosblatte? Menar du han som är 50% svensk.. Jävla pajas är du

Han som kallar sig Miklo på Facebook syftar jag på, skiter i om han är 50% svensk. Han beter sig som en apa och borde dö.

Jävla pajas du är.
Citera
2015-03-07, 17:31
Medlem
De identifierar flickans kropp nu
Citera
2015-03-07, 17:33
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Sarnecki tror på relationsdrama:

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.3821769

Utan att veta något själv i incidenten, vet jag att Sarneckis utgångsdatum är passerat.

Fråga. var kvinnan den som höll i trådarna här? eller bara tvingade sig med på en färd, full av fara (detta måste hon blivit delgiven av de två avlidna) helt ovetandes om allt?
Citera
2015-03-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
"Eftersom åtminstone en kvinna finns bland de döda tror Sarnecki att det finns anledning att tro att morden är kopplade till en relation och svartsjuka.
– Utan att veta någonting om det här ökar sannolikheten att det rör sig om en relationsuppgörelse när en kvinna är inblandad. Skulle det enbart vara män brukar det handla om uppgörelser inom gangstermiljö." ......från Göteborgspestens live. Då kan vi alltså vara tämligen säkra på gangsterteorin..
Hehe, den där Sarnecki är en klåpare så det skulle inte förvåna.
Citera
2015-03-07, 17:34
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Jag står för vem jag är o står här rak i ryggen. Var står ni era råtter. Tack för mej o familjen ni står kvar. Ja är stolt över er alla. Mitt nr 0733182331 Mvh gammelsmurfen den ända med tjuvheder kvar."

Går telefonnumret hit?

http://www.ratsit.se/9697634427-M_K_Stallningar_Handelsbolag

Söker man telefonnumret på hitta.se så hamnar man där (fast med ett annat telefonnummer).
Citera
2015-03-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Lite min tanke också, å andra sidan så ska JG inte ens ha varit i Uddevalla.

Tror att JG och AF hade en dotter tillsammans.

Hade varit intressant att få veta varför JG var bortrest. Om AF sagt till henne att hålla sig borta från Uddevalla eller liknande, för att skydda familjen eller liknande.

Nej....dom hade inga barn ihop. Och nej på påstående/spekulation nr 2 också....
Citera
2015-03-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nej, jag menar att vilken 20-någonting som helst blir skakis av att skjuta en person. Att skjuta två till efteråt och dessutom har några sekunders reflektion däremellan kan få många att vackla.

Det verkar som större delen av IS-terroristerna som kommer till Sverige är i just 20-årsålden.
Citera
2015-03-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tycker fortfarande det är mysko med personen i baksätet. (Jag tror fortfarande att det är kvinnan som hittats där, men varför sitter hon kvar i godan ro när hon hörde skotten?
Hon kanske var döv!? Hon kanske blev paralyserad!? Hon kanske hade hörlurar på sig med hög musik!?
Citera
2015-03-07, 17:37
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Som tidligere sagt, tvivler på at det gik sådan til. At skjuta ihjel två flyende mennesker med 2-3 skott i halvmørke (lidt lys fra omkringliggende huse) kræver en "svensk" Alexei Sherstobitov.

Jeg tror at båda män blev skjutna når det mødte GM utanfor bilen, sen blev tjejen skjuten inde i bilen. GM var ekstrem koldblodig.
De två hittades "en bit" från bilen, inte utanför bilen.
Var det så att de två gått iväg för att möta någon, känns det otroligt att GM först sköt de två, för att sedan gå till deras bil och skjuta personen som satt kvar. Då måste GM vetat om att den tredje personen satt i bilen och att denne kunde identifiera GM.
Känns mera logiskt att det tog sin början vid bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in