2015-03-07, 17:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Hahahaha har ni inget bättre för er än att speculera o ljuga era jävla råtter. Ja står här rak i ryggen så kom bara. --- Ja undrar va ja ska göra nu hmmm. Åka o hälsa på lögnare kanske. Nä ja får gå ut me dino o kyla ner mej. Helvetes kuk.
https://www.facebook.com/profile.php?id=10000904628244* (*=1)
Citera
2015-03-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xoxxooxo
Så här ser det ut om man kollar edit history på Mikl* N*limit Arag*nes *=o post:

Hoppas Miklo det svinet mår riktigt jävla dåligt.

Sitter och gapar om hämnd m.m visar bara att han är en vidrig kaosblatte.

Dö din apa.
Citera
2015-03-07, 17:20
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Vet inte om det nämnts tidigare, men jag läste precis att folk har stormat och försökt ta sig igenom polisspärren, av vilken anledning? och varför skulle man som privatperson vilja göra så? Har man ingen respekt alls för dom avlidna och lagen i det här fallet?

Ytterst märkligt, någon som vet mer om det?

De ville antagligen veta vilka de döda personerna var.
Citera
2015-03-07, 17:21
Medlem
Citat:
Vet inte om det nämnts tidigare, men jag läste precis att folk har stormat och försökt ta sig igenom polisspärren, av vilken anledning? och varför skulle man som privatperson vilja göra så? Har man ingen respekt alls för dom avlidna och lagen i det här fallet?

Det var anhöriga som i förtvivlan försökte komma fram till sina
Citera
2015-03-07, 17:22
Medlem
Ergasters avatar
Citat:

Dom ville veta om de döda var någon anhörig. Det var ju många rykten ute på vift.
Citera
2015-03-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är gatan helt stendöd på natten? Eftersom det skulle ta ett par timmar innan nån upptäckte bilen?

Stendöd, har vart där och vänt ett par gånger.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tycker fortfarande det är mysko med personen i baksätet. (Jag tror fortfarande att det är kvinnan som hittats där, men varför sitter hon kvar i godan ro när hon hörde skotten?)

Jag mätte upp avståndet mellan bilen och där kropparna återfanns. Det är 20-25 meter.

Jag tänker så här. Från att de första skotten avlossas till att GM är tillbaka till bilen, borde det ha tagit minst 5 sekunder om GM sprintade (skjuta, kolla in resultat, kanske nådaskott, springa). Rimligare är uppemot 10 sekunder.

Ändå stannar baksätespersonen kvar. Det här tycker jag bara verkar vettigt om baksätespersonen inte visste vem som sköt, men däremot visste att den person som han/hon var tillsammans med var beväpnad. Alltså, personen hör skott, men utgår från att det är någon av vännerna och stannar därför kvar. Sedan kommer GM springande tillbaka till bilen och avslutar jobbet.
Hon kan ha blivit lamslagen av skräck. Inte orealistiskt om hon såg hur männen kallblodigt mördades. Satt hon med säkerhetsbältet på och dörren var låst så tar det några sekunder att komma ut också om man fumlar.
Citera
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Intresaant fall.
Att ett offer hittas i bilen och de två andra i bit bort gör saker lite mera klurigt.
En teori är att det fanns en fjärde person i bilen från början.
Denne sköt först den som hittades i bilen.
Sedan utbröt ett tumult som slutade med att de två blev ifattjagade av skytten.

Som tidligere sagt, tvivler på at det gik sådan til. At skjuta ihjel två flyende mennesker med 2-3 skott i halvmørke (lidt lys fra omkringliggende huse) kræver en "svensk" Alexei Sherstobitov.

Jeg tror at båda män blev skjutna når det mødte GM utanfor bilen, sen blev tjejen skjuten inde i bilen. GM var ekstrem koldblodig.
Citera
2015-03-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Sarnecki tror på relationsdrama:

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.3821769

Sarnecki har så gott som alltid fel. Känns troligare att männen var måltavlan och hon drabbades för att hon var i sällskap med dem.
Citera
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Profilen är borttagen, vem var det?

Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Facebooken/inlägget finns inte kvar

Joh* Sch*eider (*=n)

"Tydligen är ja med i diskutionerna på golflachnytt. Fortsätt ljug o lura er själva bara, sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Hälften av er är ju kriminella som ni vet men men kasta sten i klashus. Nu vet ja, jag har på offentligt o det tar ja bort nu. Du som skrev så jävla mycke skit om min familj. Din är ju inte bättre. Du har en mordbrännare i din familj nu vet du vem ja menar. Jag står för vem jag är o står här rak i ryggen. Var står ni era råtter. Tack för mej o familjen ni står kvar. Ja är stolt över er alla. Mitt nr 0733182331 Mvh gammelsmurfen den ända med tjuvheder kvar."
Senast redigerad av dunderhoken 2015-03-07 kl. 17:33.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Tvivler på at det gik sådan til, men en ting er sikkert: hen som skøt er godt trænet i vapenhåndtering.

Behöver han absolut INTE vara - detta kan vem som helst klara av, beroende på hur och i vilken ordning BOs sköts. Sköts de utanför bilen först och sist den i bilen så kan det vara första gången GM sköt - nu tror jag inte så är fallet, men att någon större vana behövs, är helt uteslutet.

Rikta pistolen mot den förste - pang, pang, pang. Mot den andre - pang, pang, pang. Spring till bilen och pang, pang, pang. Inte svårare än så. Det är inte troligt att den andre som sköts går till attack mot GM och försöker övermanna denne efter den förste skjutits - snarare så hamnar denne i chock och tar kulorna ganska snabbt efteråt, utan att något hunnit hänt emellan. Den i bilen troligtvis också för chockad för att agera/smita...
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är gatan helt stendöd på natten? Eftersom det skulle ta ett par timmar innan nån upptäckte bilen?

Helt stendöd är den inte. Många som genar den vägen en Fredag (från båda hållen) från efterfester och skall vidare upp mot Jakobsberg-hållet eller om du väljer grusvägen förbi villan vidare mot Hedegärde.

Att ingen skulle sett något förrän klockan sju om smällarna hördes två-tre verkar orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in