Citat:
Ursprungligen postat av
RockySvensson
För mig är alltid strukturer och brottets motiv intressanta! Vad är intressant kring ett brott annars? "2 hen sköt ihjäl 3 hen" eller vadå?
Det är är väl högst motiverat att titta på motiven bakom brutala brott av den här sorten. Är det religion, familjefejd, etniskt, knarkaffärer, personliga problem, gängrelaterat och så vidare...
Men det är lustigt att det bland er salongsbolsjeviker är rasism att tala om vilka grupper i samhället som står för merparten av alla våldtäkter på t ex oskyldiga kvinnor.
Bakom de här riktigt grova brotten ligger ofta en uppsjö av mindre brott som de aldrig är straffade för.
Du resonerar som de jag vet har rasistiska åsikter (påstår dock inte att du har det för det vet jag inget om, även om det verkar så)
Men personen jag citerade förtydligade ¨TYVÄRR¨ om det var en svensk inblandad, vilket man får antyda innebär att det inte är så farligt om det bara var invandrare inblandade
Ditt exempel är ju t. ex helt ologiskt i vårt lilla sammanhang här då jag kritiserade folk som tycker att alla invandrare är svin och ¨babbar¨etc. och att det inte är lika synd om dem när de drabbas, även om det varit svin
Motiven är självklart intressant i brottsmål men enda gången det är relevant att prata om invandrare och svenskar är ju vid rasistiska brott, är det etnicitetrelaterat kan man ju skriva t.ex vilka länder de kommer ifrån istället för att klanka ner på alla invandrare.
Skicka gärna material på vilka som står för merparten av alla våldtäkter av oskyldiga flickor, dock INTE HÄR för vi har hamnat på ett sidospår från tråden.
Ber övriga om ursäkt för detta.