Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Är du så säker på det?? De är generellt över de kvinnor jag mött sedan sista 30 åren. Jag kanske har haft otur med mina ? Jag vet inte, men tro inte det. Det finns säkert bra kvinnor också det säger jag inget om. Men de är upptagna och är lyckligt gifta? Men tycker höra ofta andra män, om deras kvinnor. Finns många storyn, så du menar de är också unika ??
Men att du inte har träffat andra män med samma uppfattning, det är jag ytterst tveksam.
Nej verkligen ingen snäv bild, med läsa skvaller tidningar. Vilken orsak ska jag lägga upp en false bild av det?
Ta upp något av det jag har beskrivit, så ska vi se om andra är tycker det är unikt!
Har du umgåtts med utländska tjejor? Om inte, gör det! Det märks tydligt skillnad, lite för bra ibland kan jag tycka. Fråga en utländsk kvinna, vad de tycker om svenska kvinnor

Kvinnorna jag har runtomkring mig är mellan 25 och 40 så det kanske är en generationsgrej. Och jag tror att det även kan finnas en viss skillnad mellan stad och småort där de i städerna låter varandra ha sina intressen och där könsnormerna inte är lika viktiga. För jag tycker att du beskriver en rätt konservativ kvinna ändå fastän det inte är din typ av konservativ kvinna.
Vad menas med utländska kvinnor? Ja, jag har dejtat isländskor, finskor och halvchilensiskor men jag misstänker att du menar kvinnor från öst och sydostasien. Kvinnor som kommer från fattiga områden med väldigt patriarkala strukturer.
Jag vill inte ha någon som servar mig och tar hand om mig på det sätter. Jag vill ha en jämlike, inte en mamma.