2015-03-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fråga en utländsk kvinna, vad de tycker om svenska kvinnor

De tycker väl att vi är fula bortskämda och uppkäftiga kan jag tänka mig? de gillar förtryck men vill fortfarande hellre bo här i Sverige där det är jämställt.

Men de tenderar att bara verka tänka på pengar, så det är väl det som lockar skulle jag gissa.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-03-07 kl. 13:19.
Citera
2015-03-07, 13:34
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Är du så säker på det?? De är generellt över de kvinnor jag mött sedan sista 30 åren. Jag kanske har haft otur med mina ? Jag vet inte, men tro inte det. Det finns säkert bra kvinnor också det säger jag inget om. Men de är upptagna och är lyckligt gifta? Men tycker höra ofta andra män, om deras kvinnor. Finns många storyn, så du menar de är också unika ??

Men att du inte har träffat andra män med samma uppfattning, det är jag ytterst tveksam.

Nej verkligen ingen snäv bild, med läsa skvaller tidningar. Vilken orsak ska jag lägga upp en false bild av det?

Ta upp något av det jag har beskrivit, så ska vi se om andra är tycker det är unikt!

Har du umgåtts med utländska tjejor? Om inte, gör det! Det märks tydligt skillnad, lite för bra ibland kan jag tycka. Fråga en utländsk kvinna, vad de tycker om svenska kvinnor

Kvinnorna jag har runtomkring mig är mellan 25 och 40 så det kanske är en generationsgrej. Och jag tror att det även kan finnas en viss skillnad mellan stad och småort där de i städerna låter varandra ha sina intressen och där könsnormerna inte är lika viktiga. För jag tycker att du beskriver en rätt konservativ kvinna ändå fastän det inte är din typ av konservativ kvinna.

Vad menas med utländska kvinnor? Ja, jag har dejtat isländskor, finskor och halvchilensiskor men jag misstänker att du menar kvinnor från öst och sydostasien. Kvinnor som kommer från fattiga områden med väldigt patriarkala strukturer.

Jag vill inte ha någon som servar mig och tar hand om mig på det sätter. Jag vill ha en jämlike, inte en mamma.
Citera
2015-03-07, 13:53
Medlem
Mooons avatar
Var och en blir salig på sina val, så det ifrågasätter jag inte. Men det jag reagerar på är just det du skriver angående i detta fall asiatiska tjejer: "De uppskattar det man gör för dem, tacksamma för det lilla. De skämmer bort en... De har inte så stora krav på en... ".

Du har väldigt låga krav på dig själv och vill uppenbart inte att kvinnan ska ställa några krav på dig heller. Du väljer alltså kvinnor som på grund av sitt behov att fly sitt hemland och behov av försörjning, inte kan ställa några krav.

Citat:
Håller med dig, fast med asiatiska kvinnor, det är ljuslängder mellan dessa och västkvinnor.
De uppskattar det man gör för dem, tacksamma för det lilla. De skämmer bort en...
De har inte så stora krav på en, mer än man är ärlig och inte strular.

Citat:
Ja, nu är jag inte aktiv i denna avdelning av forumet. Jag halkade in här. Så det kan jag inte utala mig om. Men jag kan tänka mig hur det är. Men tro inte det är endast männen "fel". Jag tro det är från både hållen.

Många i min ålder (50 + ) har haft en del kvinno xperince. Många av de "singlar" jag känner vill helst nu leva ensamma. Det mår bäst av det, att de har provat skaffa sällskap. Men har alltid slutat med samma sak, de har gått i sär. Inte alltid mannen sida, men oftast.

Grunden är oftast kvinnor kräver en massa, annars tar det hus i helvetet. Mannen ska blint lyda annars är de några riktiga egoister. hmmmmm.. Kvinnorna har alltid en ursäkt för något.
- En man nämnde han vågar inte planera något, för hans fru planerade allting i förväg. Han kunde inte gör något huvud taget!! För "hon" hade planerat!! Det slutade med hon kastade ut honom!! För han var inte lyhörd, inte samarbetsvillig när han började prostetera !! Men ingen var lyckligare än han!!

Vilka är våra diktatorsfasoner förresten?
Det tyckte jag beskrev det bra i mitt förra inlägg.
Du skrev det bra själv också, vi skulle acceptera era krav. Har ni ingen stolthet alls? Ta tag i era liv och se till att människor faktiskt kan ställa högre krav på er.
Citera
2015-03-07, 14:13
Medlem
Mooons avatar
Ja, jag håller med. Varför skulle någon människa med stolthet och respekt för sig själv och sin partner, kräva att hon (eller han) bara ska acceptera allt vad mannen hitta på eller inte gör.

Herkulsbig har skrivit i inlägg 1125: "Japp, jag får gå på mina ishockeymatcher! Jag får varva ner. Döm av min förvåning när jag frågade om hon ville följa med!! Hon blide glad och hängde med glatt med. Även om hon inte fattade vad gick det ut på, så hängde hon med glatt med i "hurra ropen "...

Det är alltså positivt att ens partner följer med på aktiviteter som hon inte förstår, inte har något eget intresse av och som ett litet barn hoppar och hurrar utan att förstå anledningen till. Detta är ingen partner, det är ett husdjur.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
....Jag vill inte ha någon som servar mig och tar hand om mig på det sätter. Jag vill ha en jämlike, inte en mamma.
Citera
2015-03-07, 14:37
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Ja, jag håller med. Varför skulle någon människa med stolthet och respekt för sig själv och sin partner, kräva att hon (eller han) bara ska acceptera allt vad mannen hitta på eller inte gör.

Herkulsbig har skrivit i inlägg 1125: "Japp, jag får gå på mina ishockeymatcher! Jag får varva ner. Döm av min förvåning när jag frågade om hon ville följa med!! Hon blide glad och hängde med glatt med. Även om hon inte fattade vad gick det ut på, så hängde hon med glatt med i "hurra ropen "...

Det är alltså positivt att ens partner följer med på aktiviteter som hon inte förstår, inte har något eget intresse av och som ett litet barn hoppar och hurrar utan att förstå anledningen till. Detta är ingen partner, det är ett husdjur.
Du förstår inte deras mentalitet; att livet ska vara en lek; man tynger inte ner sig i den typ av stofila yttringar du står för.
Citera
2015-03-07, 14:39
Medlem
syscrashs avatar
felpost
Senast redigerad av syscrash 2015-03-07 kl. 14:43.
Citera
2015-03-07, 14:40
Medlem
syscrashs avatar
felpost
Senast redigerad av syscrash 2015-03-07 kl. 14:42.
Citera
2015-03-07, 14:41
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Var och en blir salig på sina val, så det ifrågasätter jag inte. Men det jag reagerar på är just det du skriver angående i detta fall asiatiska tjejer: "De uppskattar det man gör för dem, tacksamma för det lilla. De skämmer bort en... De har inte så stora krav på en... ".

Du har väldigt låga krav på dig själv och vill uppenbart inte att kvinnan ska ställa några krav på dig heller. Du väljer alltså kvinnor som på grund av sitt behov att fly sitt hemland och behov av försörjning, inte kan ställa några krav.
Det är äkta kärlek; inte med den den stereotypa kravrobot du har som norm.

Du har förövrigt en fördomsfull, ålderlig och narcissistisk attityd. Vem är du att döma andras liv? Idiot!
Senast redigerad av syscrash 2015-03-07 kl. 14:53.
Citera
2015-03-07, 15:08
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Fast att ta del av varandras intressen är ju verkligen något som är bra för förhållandet. Men då ska det vara lika för båda.

Jag hade t.ex. en flickvän som var väldigt hästintresserad (hade ridit på elitnivå) och hon tog mig på hästdressyr och det var skitkul för hon var så jäkla peppad. Jag fattade ju ingenting men då fick hon förklara för mig. På samma sätt följde hon med mig på obskyra dronespelningar och tyckte det var jätteintressant.
Det är ju det som ett bra förhållande handlar om, att man delar med sig av sig själv.
Citera
2015-03-07, 15:53
Medlem
Mooons avatar
Att dela varandras intressen är jättebra. Men jag fick känslan av att det inte var det som var grejen med med Herkulsbig kommentar om ishockeyn. Ville han egentligen dela upplevelsen med sin partner? Eller var grejen att hon följde med honom, utan att förstå något av spelet men ändå hoppade och hurrade när de andra gjorde det som en lustig hund som man kan skratta lite åt när den gör konster för att få husse glad.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast att ta del av varandras intressen är ju verkligen något som är bra för förhållandet. Men då ska det vara lika för båda.

Jag hade t.ex. en flickvän som var väldigt hästintresserad (hade ridit på elitnivå) och hon tog mig på hästdressyr och det var skitkul för hon var så jäkla peppad. Jag fattade ju ingenting men då fick hon förklara för mig. På samma sätt följde hon med mig på obskyra dronespelningar och tyckte det var jätteintressant.
Det är ju det som ett bra förhållande handlar om, att man delar med sig av sig själv.
Citera
2015-03-07, 15:55
Medlem
Mooons avatar
Så är det såklart! Du har rätt! Varför begära något i ett förhållande som kvinna. *hoppar, hurrar och är glad*

Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Du förstår inte deras mentalitet; att livet ska vara en lek; man tynger inte ner sig i den typ av stofila yttringar du står för.

Citat:
felpost

Citat:
felpost

Citat:
Det är äkta kärlek; inte med den den stereotypa kravrobot du har som norm.

Du har förövrigt en fördomsfull, ålderlig och narcissistisk attityd. Vem är du att döma andras liv? Idiot!
Citera
2015-03-07, 16:00
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Att dela varandras intressen är jättebra. Men jag fick känslan av att det inte var det som var grejen med med Herkulsbig kommentar om ishockeyn. Ville han egentligen dela upplevelsen med sin partner? Eller var grejen att hon följde med honom, utan att förstå något av spelet men ändå hoppade och hurrade när de andra gjorde det som en lustig hund som man kan skratta lite åt när den gör konster för att få husse glad.

Får en känsla av att han vill att hon ska vara delaktig i hans intressen men han ska inte behöva göra detsamma för henne. Eller helst så ska hennes enda intresse vara han själv, och då är han nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in