2015-04-30, 22:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det skall ju bli olagligt att köpa sex utomlands nu. Antar att det bara kommer gälla manliga sexköpare.

För det första finns ingen majoritet för detta i riksdagen. För det andra så går detta inte att lagföra. För det tredje så är jag inte svensk medborgare...

Citera
2015-04-30, 23:01
Medlem
Haha klockren jävla tråd, dem som försvarar "kvinnornas" icke-kvinnliga-beteende är uppenbarligen tjejer/kvinnor själva och man märker på många svar hur dem bekräftar det dem flesta männen känner gentemot dagens "kvinnor". Sen finns det även feministiska män som är på deras sida samt några pojkar som inte har haft så mycket erfarenhet vad det gäller förhållanden med kvinnor.

Jag själv har haft 4 seriösa förhållanden (trodde jag) som alla tagit slut på liknande sätt, anledningen är simpelt: jag som man orkar inte bära flera ton på axlarna medan en tjej knappt har 1 kg på sina axlar för att vi män vill göra vårt bästa för att hon ska vara glad och må bra (varje dag, dubbelt så glad under lingon veckan).

"Kvinnornas" krav på mannen: ta hand om henne, vara romantisk, köpa presenter, överraska, skriva fina texter, ge henne komplimanger varje dag, ställa upp, vara respektfull, vara lojal, inte spana in andra tjejer (inte ens på porr), ha mycket sparade pengar, ha heltidsjobb, ha en bostadsrätt, bjuda henne till dyra resor, köpa märkesväskor, vara snygg, om du råkar börja få vitt hår p.g.a åldern? Ja då ligger du illa till så se till att ditt hår aldrig blir vit osv osv

Och det enda krav vi har på dem? Att hon inte ska vara otrogen och det komiska med det hela är att det är få kvinnor som klarar av det enda lilla kravet många män har på dem i dagens Sverige.

Nä tack och lov så har jag sedan 2 år tillbaka hämtat hit en fin och vacker fru från Mellanöstern och kan säga att det är det bästa jag gjort under mitt liv. Hon är visserligen min fru men jag kan säga att hon är som en kvinna bör vara med allt vad det innebär!
Citera
2015-04-30, 23:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Haha klockren jävla tråd, dem som försvarar "kvinnornas" icke-kvinnliga-beteende är uppenbarligen tjejer/kvinnor själva och man märker på många svar hur dem bekräftar det dem flesta männen känner gentemot dagens "kvinnor". Sen finns det även feministiska män som är på deras sida samt några pojkar som inte har haft så mycket erfarenhet vad det gäller förhållanden med kvinnor.

Jag själv har haft 4 seriösa förhållanden (trodde jag) som alla tagit slut på liknande sätt, anledningen är simpelt: jag som man orkar inte bära flera ton på axlarna medan en tjej knappt har 1 kg på sina axlar för att vi män vill göra vårt bästa för att hon ska vara glad och må bra (varje dag, dubbelt så glad under lingon veckan).

"Kvinnornas" krav på mannen: ta hand om henne, vara romantisk, köpa presenter, överraska, skriva fina texter, ge henne komplimanger varje dag, ställa upp, vara respektfull, vara lojal, inte spana in andra tjejer (inte ens på porr), ha mycket sparade pengar, ha heltidsjobb, ha en bostadsrätt, bjuda henne till dyra resor, köpa märkesväskor, vara snygg, om du råkar börja få vitt hår p.g.a åldern? Ja då ligger du illa till så se till att ditt hår aldrig blir vit osv osv

Och det enda krav vi har på dem? Att hon inte ska vara otrogen och det komiska med det hela är att det är få kvinnor som klarar av det enda lilla kravet många män har på dem i dagens Sverige.

Nä tack och lov så har jag sedan 2 år tillbaka hämtat hit en fin och vacker fru från Mellanöstern och kan säga att det är det bästa jag gjort under mitt liv. Hon är visserligen min fru men jag kan säga att hon är som en kvinna bör vara med allt vad det innebär!

Grattis till din härliga fru! Jag är glad för din skull och hoppas verkligen ni blir lyckliga tillsammans.

Svenska kvinnors krav, utan förmågan att själva svara upp mot dessa, känns igen...

Kör hårt! Du är en vardagshjälte!
Citera
2015-05-01, 07:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Grattis!!
Sedan tycker det stämmer så bra !!
Som typ finns inga pengar för mig se ishockey, men det finns pengar byta gardiner ofta, tapeter byttas varje år i något rum, soffa som ska passa till tapeterna med mera.... i oändlighet.. Allt på hennes vilkor. :/ Hemmet är viktigare ä att jag ska kunna få trevlig stund och något får mig slappna av
Citera
2015-05-01, 10:49
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:

Säger också grattis. Upplever också att svenska kvinnor har övergett sin "roll". Samhället har blivit kallare och det ska inte få finnas män och kvinnor, bara människor med olika preferenser. Samtidigt målas den vita mannen upp som något dåligt och ont, och in kommer mångkulturismen som splittrar samhället ännu mer.

Själv har jag tur att ha en riktigt fin, högutbildad, svensk tjej som enligt mig ger mer än vad hon tar. Det enda jag behöver göra är att vara spontanromantisk ibland
Citera
2015-05-01, 11:11
Medlem
Mooons avatar
De exempel du tar upp som dina fyra ex tydligen har haft, är alltså icke-kvinnligt-beteende. Själv tycker jag det låter som något skruvat beteende från serien Hollywoodfruar. Knappast något som vanliga svenska tjejer har.

Citat:
Haha klockren jävla tråd, dem som försvarar "kvinnornas" icke-kvinnliga-beteende ...

"Kvinnornas" krav på mannen: ta hand om henne, vara romantisk, köpa presenter, överraska, skriva fina texter, ge henne komplimanger varje dag, ställa upp, vara respektfull, vara lojal, inte spana in andra tjejer (inte ens på porr), ha mycket sparade pengar, ha heltidsjobb, ha en bostadsrätt, bjuda henne till dyra resor, köpa märkesväskor, vara snygg, om du råkar börja få vitt hår p.g.a åldern? Ja då ligger du illa till så se till att ditt hår aldrig blir vit osv osv ...
Citera
2015-05-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Grattis till din härliga fru!
.......
Kör hårt! Du är en vardagshjälte!

Tack! Ja hon är fan allt man vill ha hos en kvinna, har hand om hemmet, ser till att maten alltid finns på bordet och har alltid ett leende på läpparna för hon uppskattar att jag hämtat hit henne och gett henne ett bra liv

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Grattis!!
Sedan tycker det stämmer så bra !!
Som typ finns inga pengar för mig se ishockey, men det finns pengar byta gardiner ofta, tapeter byttas varje år i något rum, soffa som ska passa till tapeterna med mera.... i oändlighet.. Allt på hennes vilkor. :/ Hemmet är viktigare ä att jag ska kunna få trevlig stund och något får mig slappna av

Helt rätt! Tyvärr är många av dagens kvinnor extremt envisa och dominanta, om du går emot dem så går dem med glädje bakom din rygg. Det går inte att lita på tjejerna här tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Säger också grattis. Upplever också att svenska kvinnor har övergett sin "roll". Samhället har blivit kallare och det ska inte få finnas män och kvinnor, bara människor med olika preferenser. Samtidigt målas den vita mannen upp som något dåligt och ont, och in kommer mångkulturismen som splittrar samhället ännu mer.

Själv har jag tur att ha en riktigt fin, högutbildad, svensk tjej som enligt mig ger mer än vad hon tar. Det enda jag behöver göra är att vara spontanromantisk ibland

Det finns undantag såklart (men dem är väldigt få) och du verkar ha haft turen på din sida så grattis till dig också!
Citera
2015-05-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
De exempel du tar upp som dina fyra ex tydligen har haft, är alltså icke-kvinnligt-beteende. Själv tycker jag det låter som något skruvat beteende från serien Hollywoodfruar. Knappast något som vanliga svenska tjejer har.

Har du också varit tillsammans med en tjej? Antagligen inte va för du är själv tjej och även om du föredrog tjejer så är det inte samma sak så det är nog svårt för dig att sätta dig själv i en mans sko och veta hur dem flesta kvinnorna är. Men tro mig deras krav är ungefär åt det hållet medan vårt krav på dem ska bara vara att dem ska vara lojala. Jag känner nästan endast mödrar till dagens tjejer som fortfarande har den där matlagningskänslan, deras döttrar kan knappt göra en vanlig smörgås utan att man ska behöva tjaffsa först, tragiskt!
Citera
2015-05-01, 14:07
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Har du också varit tillsammans med en tjej? Antagligen inte va för du är själv tjej och även om du föredrog tjejer så är det inte samma sak så det är nog svårt för dig att sätta dig själv i en mans sko och veta hur dem flesta kvinnorna är. Men tro mig deras krav är ungefär åt det hållet medan vårt krav på dem ska bara vara att dem ska vara lojala. Jag känner nästan endast mödrar till dagens tjejer som fortfarande har den där matlagningskänslan, deras döttrar kan knappt göra en vanlig smörgås utan att man ska behöva tjaffsa först, tragiskt!

Ok, jag är man och har haft ett flertal relationer med tjejer. Plus att jag har en hel del kvinnliga vänner. Och jag har då aldrig haft en relation med en tjej som haft de där kraven du radar upp.

Så det kanske handlar minst lika mycket om dig och vem du är som tjejerna du träffar. Tänk på den du!
Citera
2015-05-01, 15:24
Medlem
Mooons avatar
Men varför har du fyra gånger gått på fel kvinnor? Du har ju ett ansvar själv när det gäller partner. Väljer du en sådan ytlig kvinna som kräver att du ska:

"... ta hand om henne, vara romantisk, köpa presenter, överraska, skriva fina texter, ge henne komplimanger varje dag, ställa upp, vara respektfull, vara lojal, inte spana in andra tjejer (inte ens på porr), ha mycket sparade pengar, ha heltidsjobb, ha en bostadsrätt, bjuda henne till dyra resor, köpa märkesväskor, vara snygg...".

kan du ju liksom inte begära att hon ska transformeras om till en hemmafru efter att du gift dig med henne. Du får ju vad du har kärat ner dig i. Här är det ju faktiskt du som är dum.

Citat:
Citera
2015-05-01, 15:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Men varför har du fyra gånger gått på fel kvinnor? Du har ju ett ansvar själv när det gäller partner. Väljer du en sådan ytlig kvinna som kräver att du ska:

"... ta hand om henne, vara romantisk, köpa presenter, överraska, skriva fina texter, ge henne komplimanger varje dag, ställa upp, vara respektfull, vara lojal, inte spana in andra tjejer (inte ens på porr), ha mycket sparade pengar, ha heltidsjobb, ha en bostadsrätt, bjuda henne till dyra resor, köpa märkesväskor, vara snygg...".

kan du ju liksom inte begära att hon ska transformeras om till en hemmafru efter att du gift dig med henne. Du får ju vad du har kärat ner dig i. Här är det ju faktiskt du som är dum.
Är du inte lika dum nu ?? Menar du allvar?? Så du har fortfarande samma relation med samma partner, sedan början ?

Det hade varit intressant veta din ålder, eftersom du tycks vara den enda som inte haft fler än en relation.

Folk förändras, saker dyker upp efterhand, saker som man inte brytt om sig innan. Blir till ett irriterande moment, där man ser inte annan utväg än skiljas sig från sin relation.
Citera
2015-05-01, 15:44
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Tack! Ja hon är fan allt man vill ha hos en kvinna, har hand om hemmet, ser till att maten alltid finns på bordet och har alltid ett leende på läpparna för hon uppskattar att jag hämtat hit henne och gett henne ett bra liv.
:

Det du vill ha är en slav och hembiträde. Riktigt tragiskt att det finns människor som vill behandla andra på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in