2015-03-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du har liksom realrecognizereal hittat ett förhållande med en kvinna som du är nöjd med och man får ju hoppas att kvinnorna är nöjda med ert förhållande också. Lite trist bara att trots att ni är nöjda och glada så sitter ni här och spyr ut hat mot kvinnor som råkar vara svenska. Njut av att ni hittat rätt istället och sprid positiv energi istället.

Varför skulle ens strävan efter frihet och jämställdhet ha ett göra med ens personliga relationer? Är det samma tänk som "feminister har bara fått för lite kuk" du gör med? Du kan inte brinna för någon politisk eller social orättvisa om just du inte lider just nu? Du kan inte bry dig om kvinnos som misshandlas för att din man inte misshandlar dig typ?
Citera
2015-03-06, 18:30
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Spyr galla över svenska kvinnor !?
Tycker kvinnorna är de som gnäller på männen, hur otacksamma vi män är.
Märker direkt på ditt utalande : Har ni ingen stolthet alls? Ta tag i era liv och se till att människor faktiskt kan ställa högre krav på er.

Du förutsätter att kvinnor kan ställa höga krav på män, att vi ska acceptera det. Det går till en viss gräns.

Men nu vill män klar göra en sak att män inte acceptera det, på det viset med visa protest att skaffa sig en riktig kvinna. Vi måste kunna upplysa kvinnor deras fel, och varför många män aviker skaffa en svensk kvinnor. Kan ej skylla det på männen, det är kvinnorna som vill män ska acceptera kvinnors allt mer större krav.
Jag hatar inge svenska kvinnor, men de ska inte tro jag ska acceptera deras diktator metoder.

Vad är det för krav som kvinnor ställer på män? Och vad är en riktig kvinna?
Citera
2015-03-06, 19:29
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Det är ju därför många mgtows försöker hitta andra vägar, vad behöver man? Kan man få in egna pengar på ett svart sätt tex? Att inte skatta men klara sig ändå gör väldigt mycket för mångas välmående, att veta att man betalar för feministiska och konservativa vidrigheter via skatten är nedbrytande. Jobba svart är helt klart bäst, åtminstone så mycket man kan. Detta var en central del inom mgtow-teorin i starten.

Personligen utnyttjar jag även skattepengar, kan jag göra något för att "fuska" till mig pengar så gör jag det med glädje.

Det håller jag givetvis med om. Och det är självklart moraliskt rätt att skattefuska och arbeta svart. Problemet är ju dock att om man gör detta, finns risken att staten ger sig på en, och det vill man ju inte.
Citera
2015-03-06, 19:40
Medlem
Mooons avatar
Du skriver att du bland annat inte vill ha krav från din kvinna på: "en mer konservativ relation. Tex hets om barn, bo ihop, träffa släkt, spy sina problem på en onödigt mycket, vilja ses överdrivet mycket, krav på utseende..". Så jag undrar vilka icke-krav hon har på dig? Slippa träffa din släkt, inte behöva fräscha upp sig för dig, inte lyssna eller försöka lösa de jobbiga saker du råkar ut för i livet.

Jag tycker att det låter som ett avspänt och ganska skönt förhållande (ingen ironi) förutom att jag personligen upplever det mycket skönt att ha någon att dela och bolla problem med.

Citat:
Vad menar du med "icke-krav"?

Citat:
Krav vet jag inte om skulle kalla det men det skulle väl vara krav på en mer konservativ relation. Tex hets om barn, bo ihop, träffa släkt, spy sina problem på en onödigt mycket, vilja ses överdrivet mycket, krav på utseende etc. Finns många, antingen gillar en person mig eller så gör dom det inte och bör inte ge sig i slag med mig från början, lite svartvit men så är jag, försöker vara så mot andra med.
Citera
2015-03-06, 19:44
Medlem
Mooons avatar
Det är väl bara att läsa en av alla dessa trådar om "svenska kvinnor" så får du se på galla. Vilka är våra diktatorsfasoner förresten?

Citat:
Spyr galla över svenska kvinnor !?
Tycker kvinnorna är de som gnäller på männen, hur otacksamma vi män är.....

Jag hatar inge svenska kvinnor, men de ska inte tro jag ska acceptera deras diktator metoder.
Citera
2015-03-07, 08:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Finns bra samman ställt i ett tidigare inlägg av mig : (FB) Dags att överge svenska kvinnor!
Citera
2015-03-07, 08:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är väl bara att läsa en av alla dessa trådar om "svenska kvinnor" så får du se på galla. Vilka är våra diktatorsfasoner förresten?

Ja, nu är jag inte aktiv i denna avdelning av forumet. Jag halkade in här. Så det kan jag inte utala mig om. Men jag kan tänka mig hur det är. Men tro inte det är endast männen "fel". Jag tro det är från både hållen.

Många i min ålder (50 + ) har haft en del kvinno xperince. Många av de "singlar" jag känner vill helst nu leva ensamma. Det mår bäst av det, att de har provat skaffa sällskap. Men har alltid slutat med samma sak, de har gått i sär. Inte alltid mannen sida, men oftast.

Grunden är oftast kvinnor kräver en massa, annars tar det hus i helvetet. Mannen ska blint lyda annars är de några riktiga egoister. hmmmmm.. Kvinnorna har alltid en ursäkt för något.
- En man nämnde han vågar inte planera något, för hans fru planerade allting i förväg. Han kunde inte gör något huvud taget!! För "hon" hade planerat!! Det slutade med hon kastade ut honom!! För han var inte lyhörd, inte samarbetsvillig när han började prostetera !! Men ingen var lyckligare än han!!

Vilka är våra diktatorsfasoner förresten?
Det tyckte jag beskrev det bra i mitt förra inlägg.
Du skrev det bra själv också, vi skulle acceptera era krav. Har ni ingen stolthet alls? Ta tag i era liv och se till att människor faktiskt kan ställa högre krav på er.
Citera
2015-03-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ja, nu är jag inte aktiv i denna avdelning av forumet. Jag halkade in här. Så det kan jag inte utala mig om. Men jag kan tänka mig hur det är. Men tro inte det är endast männen "fel". Jag tro det är från både hållen.

Många i min ålder (50 + ) har haft en del kvinno xperince. Många av de "singlar" jag känner vill helst nu leva ensamma. Det mår bäst av det, att de har provat skaffa sällskap. Men har alltid slutat med samma sak, de har gått i sär. Inte alltid mannen sida, men oftast.

Grunden är oftast kvinnor kräver en massa, annars tar det hus i helvetet. Mannen ska blint lyda annars är de några riktiga egoister. hmmmmm.. Kvinnorna har alltid en ursäkt för något.
- En man nämnde han vågar inte planera något, för hans fru planerade allting i förväg. Han kunde inte gör något huvud taget!! För "hon" hade planerat!! Det slutade med hon kastade ut honom!! För han var inte lyhörd, inte samarbetsvillig när han började prostetera !! Men ingen var lyckligare än han!!

Vilka är våra diktatorsfasoner förresten?
Det tyckte jag beskrev det bra i mitt förra inlägg.
Du skrev det bra själv också, vi skulle acceptera era krav. Har ni ingen stolthet alls? Ta tag i era liv och se till att människor faktiskt kan ställa högre krav på er.

Kvinnor av den generationen vet inte vad dom har/hade, den nya generationens svenska män är inte intresserade av familjen. Bara sina egna behov och intressen, familjebildning ses som en kvinnohobby som också ska underhållas och bekostas av dessa. Inte alla men många.

Verkar som att vi numer lever i en utnyttja eller bli utnyttjad värld.

Men jag vet vad det är du pratar om, växte själv upp under sådana familjeförhållanden. Ren och skär jävla tyranni var vad det var.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-03-07 kl. 10:08.
Citera
2015-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Du skriver att du bland annat inte vill ha krav från din kvinna på: "en mer konservativ relation. Tex hets om barn, bo ihop, träffa släkt, spy sina problem på en onödigt mycket, vilja ses överdrivet mycket, krav på utseende..". Så jag undrar vilka icke-krav hon har på dig? Slippa träffa din släkt, inte behöva fräscha upp sig för dig, inte lyssna eller försöka lösa de jobbiga saker du råkar ut för i livet.

Jag tycker att det låter som ett avspänt och ganska skönt förhållande (ingen ironi) förutom att jag personligen upplever det mycket skönt att ha någon att dela och bolla problem med.

För en relation finns ju en grundläggande attraktion för den andre, därför kräver inte jag att hon ska göra massa onödiga saker. Jag tex tränar väldigt mycket, gillar kläder etc men gör det inte för kvinnor.

Lyssna på varan ska man göra, man måste kommunicera, men man spyr inte känslor på någon annan på ett omoget sätt.
Citera
2015-03-07, 10:13
Medlem
Citat:

Vanligaste kravet är ju att hon är den som ska få ut mest på relationen.
Citera
2015-03-07, 11:28
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Finns bra samman ställt i ett tidigare inlägg av mig : (FB) Dags att överge svenska kvinnor!

Alltså, jag förstår inte vad det är för kvinnor du mött för jag känner inte igen din beskrivning av svenska kvinnor över huvud taget. Och då har jag mest erfarenhet av feministisk kvinnor vilka ju borde vara värst tänker jag att du tycker. Och jag utgår nu inte enbart från mina personliga erfarenheter utan även från erfarenheter runt omkring mig.
Det känns som att du fått någon skev bild av kvinnor genom att ha läst diverse skvallertidningar och trott att det du läser är någon slags sanning.

Jag tycker att det verkar som att du har en väldigt snäv bild av hur både män och kvinnor är och att det är långt ifrån sanningen.
Citera
2015-03-07, 12:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Alltså, jag förstår inte vad det är för kvinnor du mött för jag känner inte igen din beskrivning av svenska kvinnor över huvud taget. Och då har jag mest erfarenhet av feministisk kvinnor vilka ju borde vara värst tänker jag att du tycker. Och jag utgår nu inte enbart från mina personliga erfarenheter utan även från erfarenheter runt omkring mig.
Det känns som att du fått någon skev bild av kvinnor genom att ha läst diverse skvallertidningar och trott att det du läser är någon slags sanning.

Jag tycker att det verkar som att du har en väldigt snäv bild av hur både män och kvinnor är och att det är långt ifrån sanningen.

Är du så säker på det?? De är generellt över de kvinnor jag mött sedan sista 30 åren. Jag kanske har haft otur med mina ? Jag vet inte, men tro inte det. Det finns säkert bra kvinnor också det säger jag inget om. Men de är upptagna och är lyckligt gifta? Men tycker höra ofta andra män, om deras kvinnor. Finns många storyn, så du menar de är också unika ??

Men att du inte har träffat andra män med samma uppfattning, det är jag ytterst tveksam.

Nej verkligen ingen snäv bild, med läsa skvaller tidningar. Vilken orsak ska jag lägga upp en false bild av det?

Ta upp något av det jag har beskrivit, så ska vi se om andra är tycker det är unikt!

Har du umgåtts med utländska tjejor? Om inte, gör det! Det märks tydligt skillnad, lite för bra ibland kan jag tycka. Fråga en utländsk kvinna, vad de tycker om svenska kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in