Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Iran har 2 navy med Ubåtar, vad jag skrev om klassiska flottan gäller inte IRGC..
O' wow... där fick USA minsann något att bita i- det är förunderligt att du kan avslöja sådana här iranska statshemligheter här på Flashback och dessutom torgföra all deras krigslist vad det gäller att förinta vad för styrkor USA än kan visa upp. Två navys med ubåtar- tänka sig! Två!
Jag vet inte ett skit om sådant ni här i tråden berättar och beskriver men jag vet en del om hur man debatterar och det jag läser ur just dina postningar är så fantastiskt dråpligt att jag blivit tvungen att skriva ut delar för att ha som underlag för samtal om hur man inte kan diskutera på internet- eller ens någon annanstans heller för den delen.
Då jag här i tråden läste dina postningar om hur de iranska superhjältarna med enkelhet kan besudla Persiska Viken med åtminstone tiotusen verkanskraftiga minor under ett dygn vilket var något som ganska snart kom att visa sig vara alldeles osant- ja rent av omöjligt, så var detta inget du tog någon som helst notis om...
Samma sak blir det när du senare beskriver hur den ärofyllda, persiska luftflottan gör mos av en hel hangarfartygsgruppering vilket även det strax efteråt av andra skribenter kunde avfärdas som rent nonsens så märkte du det inte ens. Du slänger in någon cool stridsterm lite här o där och hoppas på att någon av dem kan innebära något att ha i beaktande för så är det i sanning för det iranska krigsministeriet- ungefär så...
Det synes dessutom som att du inte förstår vad satellitspaning kan vara för något- du har en tro om att det är någon grej som snabbt susar förbi- så slarvigt och hastigt att den omöjligtvis kan se något om vad som sker kring- eller inom, Iran. Du måste förstå att satelliter kan parkera och bli stationära om USA känner så av behovet vara påkallat- de kan dessutom fotografera/filma utanför det synliga spektrat, de har röntgen- och nattsyn liksom.
Vore det inte mer intressant att föra en diskussion som håller sig inom rimlighet istället för att vi skall dra fram sådant att likna vid 'CarrierGroupDestroyerAircraftBomb'.