2015-03-06, 11:57
  #11737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Jag kan inte hitta protokollet?? kollar man på bilderna så det första man ser är en mur som kommer att ge sig...

Japp, muren har redan börjat ge med sig.
Citera
2015-03-06, 12:25
  #11738
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Jag kan inte hitta protokollet?? kollar man på bilderna så det första man ser är en mur som kommer att ge sig...
Ja, Hjalmars väg nr fem kommer snart att ha en makadambegravd fasad i riktning mot objektet.
Citera
2015-03-06, 18:32
  #11739
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Verkar ägas och säljas av firman Holstein Bygg AB. Antar att det är de som gjort renoveringsjobben sen de köpte huset 2013. Kollar man besiktningsprotokollet får man nog sluta sig till att aldrig ens fundera på att anlita den firman för nåt byggjobb...

Det var det mest mördande besiktningsprotokoll jag läst. Väldigt pedagogiskt upplagt med bilder och allt. Men eftersom huset ligger i Stockholmstrakten kommer nån stackars sate att köpa det och lägga ner massor av pengar på att fixa allt.
Citera
2015-03-06, 21:17
  #11740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ja, Hjalmars väg nr fem kommer snart att ha en makadambegravd fasad i riktning mot objektet.
Hahahha jag tittade på bilderna igen och det lär ju hända första och andra bilden och jag kan riktigt se hur muren ger vika och makadamen börjar singla ner mot grannens fasad. Hehe. Undrar egentligen vad de tänkte med den där "trädgården".

Duschrummet fick mig att skratta lite och tänka att man kan sitta på dass och ha sin fru/gubbe duschandes framför sig. Mysigt värre

Tycker det är så kul att de avlagt ett så stort rum enbart till en dusch och en toalett hahaahahaha.
__________________
Senast redigerad av pawpawt 2015-03-06 kl. 21:22.
Citera
2015-03-06, 21:21
  #11741
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livoz
Köp en del av herrgård


http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-vilsta-herrgard-eskilstuna-kommun-vilstavagen-14-d-7003177
Citat:
Föreningens medlemmar hjälps åt med snöröjning och gräsklippning mm (åkgräsklippare finns) samt städning i lilla entréhallen. Separat förrådsbyggnad med ett förråd per lägenhet (ca 4-5 kvm). Parkeringsplatsens motorvärmare är kopplad till respektive lägenhets elmätare.

Att sköta den parken ser ut som ett heltidsarbete, eller vad säger ni? Och bara 7 lägenheter som delar på jobbet... Men visst ser det tjusigt ut och fin omgivning och allt.
Citera
2015-03-06, 21:38
  #11742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Att sköta den parken ser ut som ett heltidsarbete, eller vad säger ni? Och bara 7 lägenheter som delar på jobbet... Men visst ser det tjusigt ut och fin omgivning och allt.
Det är som bäddat för bråk när hyresgästerna ska hjälpas åt med trädgårdsarbete/snöröjning.
Någon kommer att tycka att de gör mycket mer än de andra hyresgäserna osv
Och så ser jag framför mig hur de ska försöka komma överens om 1 dag när de gemensamt ska kratta på hösten, och gud nåde den som inte kan just den dagen.
Näe, det där tror jag är en dålig idé
Citera
2015-03-07, 09:36
  #11743
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesparax
Det är som bäddat för bråk när hyresgästerna ska hjälpas åt med trädgårdsarbete/snöröjning.
Någon kommer att tycka att de gör mycket mer än de andra hyresgäserna osv
Och så ser jag framför mig hur de ska försöka komma överens om 1 dag när de gemensamt ska kratta på hösten, och gud nåde den som inte kan just den dagen.
Näe, det där tror jag är en dålig idé
Det är det, och det saknas rättsliga verktyg att tvinga en medlem att göra något.
Citera
2015-03-07, 10:11
  #11744
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesparax
Det är som bäddat för bråk när hyresgästerna ska hjälpas åt med trädgårdsarbete/snöröjning.
Någon kommer att tycka att de gör mycket mer än de andra hyresgäserna osv
Och så ser jag framför mig hur de ska försöka komma överens om 1 dag när de gemensamt ska kratta på hösten, och gud nåde den som inte kan just den dagen.
Näe, det där tror jag är en dålig idé
Verkligen, haha! Jag ser framför mig hur en hyresgäst skottar "sin" del av parkeringen. På sommaren klipper samma hyresgäst "sin" del av gräsmattan, där hen sen ställer ut trädgårdsmöbler, medan resten av parken ser ut som en vildvuxen sommaräng.
Citera
2015-03-07, 10:18
  #11745
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesparax
Det är som bäddat för bråk när hyresgästerna ska hjälpas åt med trädgårdsarbete/snöröjning.
Någon kommer att tycka att de gör mycket mer än de andra hyresgäserna osv
Och så ser jag framför mig hur de ska försöka komma överens om 1 dag när de gemensamt ska kratta på hösten, och gud nåde den som inte kan just den dagen.
Näe, det där tror jag är en dålig idé
Vilken mardröm att bo så Vuxen-kollektiv.
Citera
2015-03-07, 10:20
  #11746
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax

Avdelning Ofullbordade projekt: http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-glomsta-huddinge-kommun-hjalmars-vag-7-7001180
Herregud! Allt är fel i det huset. Hela skiten står på en lutande tomt med lutning runt i kring.

Muren håller på att kollapsa, köket ser ut som hej kom o hjälp mig, med kyl & frys ute i nån hall (är kylen högerhängd?). Duschrummet verkar ha takhöjd anpassad för dvärgar. Vad ska man göra i "rum 1"? Förvara skräp?

Hela huset är skevt och dessutom fuktskadat.

Nä, riv skiten och bygg nytt. Gör om, gör rätt, som det heter.

"Välkommen till Holstein Bygg AB. Vi är en firma som är mest inriktade på ventilation, isolering samt rivning"

http://www.holsteinbygg.se/
Citera
2015-03-07, 10:50
  #11747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Herregud! Allt är fel i det huset. Hela skiten står på en lutande tomt med lutning runt i kring.

Muren håller på att kollapsa, köket ser ut som hej kom o hjälp mig, med kyl & frys ute i nån hall (är kylen högerhängd?). Duschrummet verkar ha takhöjd anpassad för dvärgar. Vad ska man göra i "rum 1"? Förvara skräp?

Hela huset är skevt och dessutom fuktskadat.

Nä, riv skiten och bygg nytt. Gör om, gör rätt, som det heter.

"Välkommen till Holstein Bygg AB. Vi är en firma som är mest inriktade på ventilation, isolering samt rivning"

http://www.holsteinbygg.se/

Kan nog inte förvänta sig mer av en 65 år gammal sommarstuga som man har "fulrenoverat" vet inte vad en tomt är värd där ute men är väl ungefär det man får betalt för detta hus idag
Citera
2015-03-07, 11:36
  #11748
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Kan nog inte förvänta sig mer av en 65 år gammal sommarstuga som man har "fulrenoverat" vet inte vad en tomt är värd där ute men är väl ungefär det man får betalt för detta hus idag
Tomter utan hus i området (Glömsta, Huddinge) har i skrivande stund utgångspris mellan 4 200 000 och 1 050 000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in