Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
IR5 har hävdat att Iran har en mineringsförmåga på 10 000 minor/dygn..
Inte att Iran kommer att dumpa 10 000 minor i en kommande konflikt.. Observera skillnaden! Hänger du med?
Skärp dig för fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Ingen nation har den kapaciteten, kan bero på att ingen nation har en paramilitär asymmetrisk flotta o militär i den skalan som Iran har.. nämn någon i den skalan?
Förstår du nu? Men med dessa 10 000 menar jag även klassiska flottans minor..
Ja precis, så medräknat den klassiska flottans mineringsförmåga på kanske, högt räknat, 500-600 sjöminor per dygn, så kan IRGC lägga ut ytterligare 9500...
Du är så jävla bortdribblad att det inte ens är rolig, det är bara sorgligt att se dig sitta och försöka slingra dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Jag vet detta eftersom jag vet hur Iran mobiliserar sina frivilliga Basij och IRGC enheter i sina kuster som sträcker sig över 2000km där dina kanaler och korridorer kan observeras från kusterna utan några större bekymmer..
Vet du hur många företag,handelsmän i Dubai och i området och inhemsk befolkning är civila IRGC? Vet du det? Vet du hur många är veteraner?Informatörer IRGC har?
Det är inte Oskarshamn vi pratar om, förstår du inte det?
Jaha, då var vi tillbaka där igen. IR5s klassiska reträttväg: Snacka om sådant ingen kan veta, och påstå att du har information som inte andra kan återfinna, så slipper du erkänna dig förlorad i debatten.
Se det första jag skrev som svar i det här inlägget.
Kan du inte starta en vettig tråd istället, där man på ett sansat och realistiskt sätt diskuterar vad Iran faktiskt kan åstadkomma, till lands, till havs och i luften, om de har en gnutta tur och är lite skickliga? Varför måste du tramsa och fjanta och göra ditt eget folk till åtlöje?