2015-03-06, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Helt rätt. Vi får lov att utgå från att man inte har grupperat E-2

Vi får lov och utgå ifrån att du har 2 flygvapen mot dig som inte neutraliserats, och dina E-2or skulle inte ge sig ut då Iran har både flyg och SAM som kan göra dig blinda.. Du måste ta hand om mycket innan du du lämnar området.. Det kan du inte, för då börjar du från ett annat håll..
Citera
2015-03-06, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waremblem
det blir bara skitplan i varje fall och ju fler plan dom skickar upp tidigare kommer jänkarna få veta om det, mot 40 F18 av senare version så har inget av irans flyg någon chans. Det största problemet lär inte vara deras dåliga plan utan den beväpning dom har, den är sådan att den inte har någon effekt då dom måste vara mycket närmare F18 än tvärtom sedan har dom för dålig störning med F18 har för bra etc.

40 F18? Mot Iranska plan när du sitter i exklusionszon? Du är en geni
Om USA verkligen gjorde detta skulle Iran bli glad..Vilket läge!! Tiden går och dina resurser reduceras..tänk på att du ska tillbaka till viken igen,,
Citera
2015-03-06, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Khalije Fars-roboten är svårbedömd, men sannolikheten för att den skulle kunna träffa ett manövrerande mål i 30-35 knops fart är inte så stor. Iran saknar det eldledningsmässiga nät av radar och satelliter som krävs för att nyttja ett sådant vapen till sin fulla potential.

Vidare är räckvidden allt för begränsad för att effektivt kunna stoppa amerikanska operationer.

Khalije Fars är exaktare än vissa GPS/INS missiler.
Giganten kommer upp i en toppfart på 15m/s, i bästa fall! http://theiranproject.com/wp-content/uploads/2013/02/21.jpg titta på målet..
Senast redigerad av IR5 2015-03-06 kl. 05:49.
Citera
2015-03-06, 06:05
Medlem
dubbel post
Senast redigerad av IR5 2015-03-06 kl. 06:34.
Citera
2015-03-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
För det hypotetiska scenariot så utgick vi ju från att Iranierna lyckades med konststycket att smyga fram ett attackföretag utan att de amerikanska flygstridskrafterna var ordentligt förberedda.

Vilket Iran kommer att göra..eftersom du ligger i exklusion zon och Iran tittar på dig, medan du inte kan titta tillbaka..All underrättelse har du skaffat innan din buildup, du kommer att skicka ut dina flyg på dessa underrättelser..

Tillägg.. O håll tillbaka dina E-2or, rekommenderas starkt..
Citera
2015-03-06, 07:28
Medlem
Det går ju inte ens att bemöta dina stolligheter, du lever ju i en fantasivärld.

Jag har sällar sett någon bli så överbevisad i en tråd gång på gång, bara för att hitta på nya fantasier.
Citera
2015-03-06, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
40 F18? Mot Iranska plan när du sitter i exklusionszon? Du är en geni
Om USA verkligen gjorde detta skulle Iran bli glad..Vilket läge!! Tiden går och dina resurser reduceras..tänk på att du ska tillbaka till viken igen,,
Jag har nog missat varför jänkarna inte skulle scrambla om hela iranska "flygvapnet" var på väg. Tror du gamla f4 or och f14 med värdelös störning och robotar ens kommer lyckas se f18 på radar? Hur tänkte du skjuta mer E2orna? Dom ser längre än vad dom syns. Hur undviker du singnalspaning och satellit?
Citera
2015-03-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Det går ju inte ens att bemöta dina stolligheter, du lever ju i en fantasivärld.

Jag har sällar sett någon bli så överbevisad i en tråd gång på gång, bara för att hitta på nya fantasier.

Det är nog därför tråden flyttat ut Hangarfartyget från viken och sundet p.g.a. s.k. några "plastbåtar" eller "tvålkoppar"..?
Citera
2015-03-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waremblem
Jag har nog missat varför jänkarna inte skulle scrambla om hela iranska "flygvapnet" var på väg. Tror du gamla f4 or och f14 med värdelös störning och robotar ens kommer lyckas se f18 på radar? Hur tänkte du skjuta mer E2orna? Dom ser längre än vad dom syns. Hur undviker du singnalspaning och satellit?

Får jag först ställa två frågor först?

Vad menar du med gamla F4or och F14, vad vet du om dessa?
De har genomgått många uppgraderingar,

Jag kan vända samma på samma argument.. Är E2orna några nykomlingar?

En sak till... räkna med att Iran har reserver också någonstans.. De har väldigt skickliga och rutinerade F-4 piloter med erfarenheter som få piloter i världen har..
Senast redigerad av IR5 2015-03-06 kl. 07:58.
Citera
2015-03-06, 08:00
Medlem
Citat:
Får jag först ställa två fråga först?

Vad menar du med gamla F4or och F14, vad vet du om dessa?
De har genomgått många uppgraderingar,

Jag kan vända samma på samma argument.. Är E2orna några nykomlingar?
Du läser ändå inte vad folk svarar.

Självklart är det gamlaskit plan med utrustning det är f4 eller F14a båda har utgått ur tjänst för väldigt länge sedan.

E2orna är väldigt myclet modernare dom har det senaste inom teknik även om skrovet är gammalt det gäller inte Irans "flygvapen"
Citera
2015-03-06, 08:38
Medlem
Citat:
Vilket Iran kommer att göra..eftersom du ligger i exklusion zon och Iran tittar på dig, medan du inte kan titta tillbaka..All underrättelse har du skaffat innan din buildup, du kommer att skicka ut dina flyg på dessa underrättelser..

Exlusion zon, du får gärna utveckla det där särskrivna hittepå-ordet.
Du tror alltså på allvar att Iran kommer att kunna positionsbestämma hangarfartygsgruppen trots att du i flera hundra poster tidigare inte kunnat lägga fram ett enda belägg för hur det skulle gå till tidigare? Det är en tämligen grundläggande punkt som du fortfarande inte ens kunnat komma runt och då faller precis alla dina argument platt.
Så innan vi går vidare kan du börja där.

Citat:
Glöm Su-24orna, du har varianter av Noor (om du har tur) kommande mot hela kalaset.. Varje Su-24 kan bära 4xNoor (alla Noor är inte samma varianter, tänk på det också) , hur många Noor blir det?
De slår inte upp wikipedia om du tror det..

Grattis, du har just visat att du inte begriper ett skvatt utan bara svamlar.
Du kan gärna berätta vad du tror att den effektiva räckvidden för en Su-24 med 4st påhängda sjömålsrobotar är. Jag vet så det här skall bli intressant så det kan du ta härnäst.

Sen kan vi ta de faktiska konsekvenserna som sådana ingångsvärden resulterar i.
Citera
2015-03-06, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Khalije Fars-roboten är svårbedömd, men sannolikheten för att den skulle kunna träffa ett manövrerande mål i 30-35 knops fart är inte så stor. Iran saknar det eldledningsmässiga nät av radar och satelliter som krävs för att nyttja ett sådant vapen till sin fulla potential.

Vidare är räckvidden allt för begränsad för att effektivt kunna stoppa amerikanska operationer.
Jag vet inte riktigt vad Khalije Fars använder för målsökare, men jag antar att man använder sig av värmebaserat målsökare som borde vara någorlunda effektiv på nära håll.

att sedan diskutera amerikanska operationer kommer man ingenstans med, för att vi vet inte när, hur och var Iran eller USA står till. Därför vore det smartare att diskutera olika scenario och Irans kapacitet i liknande operationer på sådan räckvidd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in