Citat:
Ursprungligen postat av
lusen88
Hur många dagar har du hållit på?
Om man är fysiskt beroende får man en tråkig AT redan efter 1-2 veckor. Men annars klarar man sig. Tror man behöver hålla på i runt 3 veckor som rookie för sen att bli kass.
Tror det är extremt sällsynt att någon kan hålla på i 3 veckor konstant och sedan kliva av helt opåverkad. Men det är olika från person till person, jag minns vänner när vi var färska som spydde efter bara 2-3 dagar på skiten, det skrattade jag åt då jag kunde hålla på i ca. en vecka utan att må allt för dåligt. Men med tiden blir man bara känsligare och känsligare rent fysiskt, men på det psykiska planet är man dock starkare - det blir även mindre och mindre roligt med heroin med åren vilket gör att det blir lättare att inte känna det där extrema suget som man kände de första månaderna/året, som ren alltså, som beroende växer och växer det bara, i alla fall behovet. Men när man väl blivit beroende så är det en livstidsdom, man blir aldrig av med det helt hur mycket metadon/sub man än tar och hur många hem man än sitter på. Inte missbrukat heroin på 6 år men just nu är jag riktigt sugen, det triggas t.ex. av att man dumt nog går in i trådar som denna, men det går över... fast aldrig helt och hållet, och så kommer det med alla sannolikhet vara till den dagen då man dör.