2015-02-24, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Funderar på att ta mer idag. Sista dosen alltså. Så hade behövt snabba svar gott folk ! 1 dagen tog jag inte mycket men blanda med massa annat. Igår tog jag heroin och det var ganska stor dos samt en del xanor. Tänkte ta sista stora nu sedan blir det kanske uppehåll ett tag.

Hur många dagar har du hållit på?

Om man är fysiskt beroende får man en tråkig AT redan efter 1-2 veckor. Men annars klarar man sig. Tror man behöver hålla på i runt 3 veckor som rookie för sen att bli kass.
Citera
2015-02-24, 12:25
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88

Om man är fysiskt beroende får man en tråkig AT redan efter 1-2 veckor. Men annars klarar man sig. Tror man behöver hålla på i runt 3 veckor som rookie för sen att bli kass.

Har bara hållit på i 2 dagar, blir 3 dagar idag. Så då behöver jag alltså inte oroa mig för AT.
Citera
2015-02-24, 12:36
Medlem
Redlinezs avatar
Sådär. Sista dosen tagen. Hoppas dagen blir nice! Jag kör IV men min polare kör nasalt. Han undrar hur lång tid det tar vid nasalt intag och verkningstid etc. Jag har ingen aning om vad jag ska säga honom eftersom jag kör enbart IV.

EDIT: Vart 2 stavar samt riktigt fin kvalité gräs idag och det måste ju boosta jonket någorlunda?
Senast redigerad av Redlinez 2015-02-24 kl. 12:39.
Citera
2015-02-24, 16:57
Medlem
Redlinezs avatar
Kan jag dricka några folk öl till kvällen? Tog jonket tidigt idag runt 12.30 idag.
Snabba svar uppskattas

EDIT. Undrar om man kan ta tram samma dag också? Fast utan alkoholen förstås. Men måste vet hur det ligger till med både tram eller alkohol.
Senast redigerad av Redlinez 2015-02-24 kl. 17:25.
Citera
2015-02-24, 19:40
Medlem
Redlinezs avatar
Nog fan vart jag väck allt! Orkade inte vänta på svar så drog i mig lite.
Citera
2015-02-25, 18:34
Medlem
Redlinezs avatar
Jävlar vad jonket är beroendeframkallande substans.. Tog bara 3 dagar och vill bara ha mer men tänker låta bli jonket nu ett litet tag och köra på oxy eller liknande.
Citera
2015-02-25, 22:22
Medlem
Citat:

Tror det är extremt sällsynt att någon kan hålla på i 3 veckor konstant och sedan kliva av helt opåverkad. Men det är olika från person till person, jag minns vänner när vi var färska som spydde efter bara 2-3 dagar på skiten, det skrattade jag åt då jag kunde hålla på i ca. en vecka utan att må allt för dåligt. Men med tiden blir man bara känsligare och känsligare rent fysiskt, men på det psykiska planet är man dock starkare - det blir även mindre och mindre roligt med heroin med åren vilket gör att det blir lättare att inte känna det där extrema suget som man kände de första månaderna/året, som ren alltså, som beroende växer och växer det bara, i alla fall behovet. Men när man väl blivit beroende så är det en livstidsdom, man blir aldrig av med det helt hur mycket metadon/sub man än tar och hur många hem man än sitter på. Inte missbrukat heroin på 6 år men just nu är jag riktigt sugen, det triggas t.ex. av att man dumt nog går in i trådar som denna, men det går över... fast aldrig helt och hållet, och så kommer det med alla sannolikhet vara till den dagen då man dör.
Citera
2015-02-27, 23:03
Medlem
mqas avatar
Citat:
Är du rädd för överdos så kan du ha en subutex/one i beredskap om du märker snabb reduktion av anding och puls. Jag rökte en gång heroin, på gång på gång, det var hemskt att inte kunna andas. Jag höll på att kvävas. Men jag blev räddad av en subutex-tabltett. Det är dock svårt att tugga och svälja eftersom man fåår omedelbar torrhet i munnen när man har heroinet i sig.
Amfetamin kan fungera såvida överdosen inte är för rejäl, då hjälper det inte.

Låter som nocebo. Andningsdepression från opioider är inte någonting du fysiskt upplever, eftersom du blir medvetslös innan andningen långsamt ger upp.
Förmodligen det mest behagliga sättet att dö på, om man nu är intresserad av det.
Citera
2015-02-27, 23:19
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Låter som nocebo. Andningsdepression från opioider är inte någonting du fysiskt upplever, eftersom du blir medvetslös innan andningen långsamt ger upp.
Förmodligen det mest behagliga sättet att dö på, om man nu är intresserad av det.
Men jooooo, varför tjuter alla om att man inte kan uppleva andningsdepp? Det finns ju olika stadier, jag har själv upplevt att jag noddat men vaknat i ryck pga att jag rosslat ett jättelöst halvt andetag. När jag sen lät andetaget gå ur för att vänta på andingsreflexen så fanns det ingen, det blev ljust och dimmigt för ögonen och jag var tvungen att ta andetaget medvetet och "kom då tillbaka". Gjorde det ett flertal gånger, så vet ju helt säkert. Jag är glad att jag inte drabbades av panik eftersom det då är lätt att hyperventilera och svimma pga det, vilket då resulterar i död. Fine, en fullbordad anddepp är ju sin sak men glöm inte att du kan ligga på gränsen.
Citera
2015-02-27, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mqa

Det stämmer inte. Jag rökte mitt på förmiddagen och dagen. Då somnar man inte helt automatiskt. Andningsdepression är definitivt något du upplever om du är vid medvetande, kanske inte den sista fasen då du får cirkulationskollaps och hjärtstopp så klart. Då är du så klart medvetslös.

Men andningsdepression är ett relativt begrepp. Det är klart att jag inte var ens nära att dö. Men jag kände verkligen att jag inte kunde andas. Det kusliga är att man inte kan påverka andningen. Lungorna lyder inte, de bara faller ihop, och det känns som man kvävs.
Citera
2015-03-06, 00:42
Medlem
Geggusveckuss avatar
Någon annan som får hicka av heroinet? Fått tag i riktigt riktigt fint H och redan efter första snoken eller första omgången på foliet så får jag en sådan sjuhelvetes hicka som ligger i hur länge som helst..

Aldrig stött på så bra H som detta och jag behöver ytterst lite gentemot tidigare sorter jag testat men har aldrig heller upplevt denna förbannade mardröms hicka... Kan varken nodda iväg utan att hickan avbryter det magiska och får svårt att sova av det haha..

Mår så fruktansvärt gott men lider samtidigt och mina hickningar känns som knivar i bröstet efter ett tag och den psykiska smärta den bär med sig är olidlig haha.

Finns de nån medicin jag kan äta som lindrar eller tar bort hickan på H eller finns de nå knep att ta bort den? Har testat alla hus knep mot hicka utan vidare resultat.
Citera
2015-03-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Någon annan som får hicka av heroinet? Fått tag i riktigt riktigt fint H och redan efter första snoken eller första omgången på foliet så får jag en sådan sjuhelvetes hicka som ligger i hur länge som helst..

Aldrig stött på så bra H som detta och jag behöver ytterst lite gentemot tidigare sorter jag testat men har aldrig heller upplevt denna förbannade mardröms hicka... Kan varken nodda iväg utan att hickan avbryter det magiska och får svårt att sova av det haha..

Mår så fruktansvärt gott men lider samtidigt och mina hickningar känns som knivar i bröstet efter ett tag och den psykiska smärta den bär med sig är olidlig haha.

Finns de nån medicin jag kan äta som lindrar eller tar bort hickan på H eller finns de nå knep att ta bort den? Har testat alla hus knep mot hicka utan vidare resultat.

Jag upplever också väldigt ofta hicka på H. Märkt att det blir värre när jag fått i mig gluten, typ bröd osv.. (jag är inte allergisk eller intolerant mot gluten vad jag vet), hickan kan bli värre när jag röker också.

Grattis till det fina H:et, ta det försiktigt när du tar för ofta spelar det ingen roll hur lite du behövde av det för du kommer behöva mer och mer och mer och inte ens då kommer du lyckas hamna i paradiset..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in