2015-02-24, 10:18
  #2041
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han borde förlänga med City. Det vore bra tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Svar JA


Det är hans största fördel

Citat:
Ursprungligen postat av SuperGuidetti
Vet ej om du skojar men inte ens Jovetic är i CL truppen...

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Bara för Guidetti att gå tillbaka och peta Bony!

Tillskillnad från Bony och Jovetic så är John Guidetti homegrown vilket betyder att han konkurerrar om en annan plats än Bony och Jovetic.

Hart är den enda i startelvan som tar upp en homegrown plats (7kvar att fylla) fyller man inte homegrown platserna får man helt enkelt registrera färre spelare (vilket är Citys problem lite grann).

Spelare Under 20 (eller 21 minns inte riktigt) får du ha med obegränsat av och behöver således inte registreras. Men "seniorspelare" tror jag det max är 24-25 stycken och av dessa ska 8 vara HG (fyra i klubben och inom fyra FA) Där har City problem idag då man konsekvent gjort sig av med Engelsmännen...
(Lescott, Richards, Rodwell, Johnsson, Ireland, Sturridge, Sidwell, Sinclair osv)

HG Platserna i City Idag:
Hart MVK (klubb)
Wright MVK (FA)
Boyata Def (klubb)
Milner Mid (FA)
Lampard Mid (FA)

City får alltså ha 3spelare färre reggade än alla andra (plus att Financial Fair Play straffet kan ha satt ytterligare hinder) Detta öppnar givetvis för John....
Citera
2015-03-01, 14:54
  #2042
Medlem
30 min inhopp idag mot Aberdeen, 2-0 när han blev inbytt, 4-0 efter slutsignalen men inga mål av Guidetti tyvärr.


Tycker helt klart han ska stanna i Celtic en säsong till. Han platsar inte i ett större lag än men en säsong till i Celtic så kanske han kan utvecklas en del.

20+ mål i skotska ligan känns som ett minimum för att verkligen kunna ta nästa steg.
Citera
2015-03-01, 15:33
  #2043
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
30 min inhopp idag mot Aberdeen, 2-0 när han blev inbytt, 4-0 efter slutsignalen men inga mål av Guidetti tyvärr.


Tycker helt klart han ska stanna i Celtic en säsong till. Han platsar inte i ett större lag än men en säsong till i Celtic så kanske han kan utvecklas en del.

20+ mål i skotska ligan känns som ett minimum för att verkligen kunna ta nästa steg.

Han vill väl inte skriva på ett nytt kontrakt då han vill ha skyhög lön som Celtic inte har råd med.
Hoppas hans karriär avstannar tills han lär sig att måste prestera på plan innan han kan kräva sjuk lön.
Citera
2015-03-04, 22:10
  #2044
Medlem
asslikethats avatar
Inte ens på bänken i dagens match, skadad?
Citera
2015-03-04, 22:59
  #2045
Medlem
Telwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Inte ens på bänken i dagens match, skadad?

https://www.facebook.com/onceuponatim88/photos/a.215847208586459.1073741829.186301968207650/397622853742226/?type=1

Har nog mer med saken att göra.
Citera
2015-03-04, 23:08
  #2046
Medlem
Ferry31s avatar
Kanske är därför Feyenoord aldrig köpte en striker förra året? För att man visste att Guidetti och även Kuyt skulle stå utan kontrakt den här sommaren?

Jag har under lång tid tagit ryktena oseriöst, de går bara om och om igen, men faktum är nog att Feyenoord behöver Guidetti i det här skedet och Guidetti behöver Feyenoord. Vilken klubb ska Guidetti annars gå till på en relativt hög nivå om han knappt platsar i Celtic?

Tänk om han läggs i frysboxen ända fram till sommaren. Vad händer egentligen med U-21 EM då för hans del?
Citera
2015-03-04, 23:20
  #2047
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kanske är därför Feyenoord aldrig köpte en striker förra året? För att man visste att Guidetti och även Kuyt skulle stå utan kontrakt den här sommaren?

Jag har under lång tid tagit ryktena oseriöst, de går bara om och om igen, men faktum är nog att Feyenoord behöver Guidetti i det här skedet och Guidetti behöver Feyenoord. Vilken klubb ska Guidetti annars gå till på en relativt hög nivå om han knappt platsar i Celtic?

Tänk om han läggs i frysboxen ända fram till sommaren. Vad händer egentligen med U-21 EM då för hans del?

Hamnar han i frysboxen så kommer förbundskaptenen ändå ta ut honom. Populistiskt och ett måste annars kommer media och alla andra fjantar gå i taket.
Citera
2015-03-04, 23:25
  #2048
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telwin
https://www.facebook.com/onceuponatim88/photos/a.215847208586459.1073741829.186301968207650/397622853742226/?type=1

Har nog mer med saken att göra.


han verkar ju dum i huvudet, eller sjuk attityd och verklighetsfrånvarande iaf, det höll väl på att gå igång för honom i Celtic, innan han började med hela den här farsen?

Tror aldrig att Guidetti blir något stort, inte för att han inte har talangen han är duktig och kunde säkert redan ha varit en storlirare idag om inte hans stora handikapp: psyket, hela hans karriär har ju varit skakig, den där misstänksamma skadan som höll honom borta från spela i tio månader (som jag personligen misstänker va en cover för en doping skandal). Sedan gick det iförsig jäkligt bra för honom i Feyenoord och där skulle han kanske ha stannat, i övrigt tycker jag det hela har varit ett skiftande mellan utlåningar i olika lågpresterande klubbar utom Feyenoord då, bänkningar och u21 spel. Nu har han börjat få spelrutin i Celtic, men börjar då istället att ställa till med problem. Nu är han återigen bänkad/reserv.

Gudetti behövde stabilitet, i ett lag som alla proffs som utvecklats. Som de andra svenska storlirarna under sin uppkomst:
Ljungberg, Halmstad, genombrott i Arsenal fortsatte där länge
Larsson, Helsingborg slår igenom i Feyenoord för att sedan göra jättekarriär i Celtic
Zlatan, Mff, slår sig sen in i Ajax startelva för att sedan få spelrutin och utvecklas enormt i Juventus

Alla dessa spelare har fått kontinuerlig speltid i en bra klubb i en miljö där man kan utvecklas, Guidetti känns så rörigt och ofokuserat: City, lån till BP, lån till Burnley, lån till Feyenoord, lån till Stoke för att sedan lånas ut till Celtic och där starta någon slags personlig strejk. Om guidetti hade blivit köpt av Feyenoord för att stanna där åtminstonde ett par år och få utvecklas hade han nog kunnat bli hur duktig som helst....
Citera
2015-03-04, 23:26
  #2049
Medlem
ronaldinh0s avatar
Så länge man hoppats på killen men har börjat inse att han bara är skräp. Platsar inte ens på bänken i sopklubben Celtic. Rankar fan mff o gnaget högre än Celtic..

Vad ska han göra i feyernoord? Senast gled han på ett bananskal med sina 59 straffmål. Kan han inte bara börja om i ett mittenlag i allsvenskan. Det är matchtid han behöver, inte en fet plånbok!
Citera
2015-03-05, 03:01
  #2050
Medlem
Feyenoord ligger f.ö ordentligt back (-300 millar) och har haft svårt med ekonomin.
Tror knappast de kommer riskera det med någon spelare, inte ens Guidetti som är väldigt populär i Rotterdam.
Citera
2015-03-05, 06:16
  #2051
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monobloco
Feyenoord ligger f.ö ordentligt back (-300 millar) och har haft svårt med ekonomin.
Tror knappast de kommer riskera det med någon spelare, inte ens Guidetti som är väldigt populär i Rotterdam.

Ja, att Feyenoord har ekonomiska problem är känt sedan länge och det är inget klubben kommit ur än även om man är på rätt väg. Det var nog också anledningen till att man inte högg på Guidetti sommaren 2014, trots att ingen annan striker köptes in, vilket var planen. Feyenoord kunde nog köpa Guidetti, men ville inte gambla eftersom det var osäkert vilket skick Guidetti var i efter sin långa frånvaro.

Nu är dock förutsättningarna annorlunda då Guidetti kommer stå utan kontrakt i sommar. Alltså kan han komma gratis, vilket givetvis kan väcka intresse hos Feyenoord. Det enda som kan sabba det alternativet är väl om Guidetti kommer agera bortskämd brat och vill ha en hög lön som Feyenoord inte kan stå för. Inte helt osannolikt i och för sig, fast till slut kommer Guidetti bli tvungen att gå ner i lön, mer eller mindre, oavsett var han hamnar.

Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
han verkar ju dum i huvudet, eller sjuk attityd och verklighetsfrånvarande iaf, det höll väl på att gå igång för honom i Celtic, innan han började med hela den här farsen?

Tror aldrig att Guidetti blir något stort, inte för att han inte har talangen han är duktig och kunde säkert redan ha varit en storlirare idag om inte hans stora handikapp: psyket, hela hans karriär har ju varit skakig, den där misstänksamma skadan som höll honom borta från spela i tio månader (som jag personligen misstänker va en cover för en doping skandal). Sedan gick det iförsig jäkligt bra för honom i Feyenoord och där skulle han kanske ha stannat, i övrigt tycker jag det hela har varit ett skiftande mellan utlåningar i olika lågpresterande klubbar utom Feyenoord då, bänkningar och u21 spel. Nu har han börjat få spelrutin i Celtic, men börjar då istället att ställa till med problem. Nu är han återigen bänkad/reserv.

Gudetti behövde stabilitet, i ett lag som alla proffs som utvecklats. Som de andra svenska storlirarna under sin uppkomst:
Ljungberg, Halmstad, genombrott i Arsenal fortsatte där länge
Larsson, Helsingborg slår igenom i Feyenoord för att sedan göra jättekarriär i Celtic
Zlatan, Mff, slår sig sen in i Ajax startelva för att sedan få spelrutin och utvecklas enormt i Juventus

Alla dessa spelare har fått kontinuerlig speltid i en bra klubb i en miljö där man kan utvecklas, Guidetti känns så rörigt och ofokuserat: City, lån till BP, lån till Burnley, lån till Feyenoord, lån till Stoke för att sedan lånas ut till Celtic och där starta någon slags personlig strejk. Om guidetti hade blivit köpt av Feyenoord för att stanna där åtminstonde ett par år och få utvecklas hade han nog kunnat bli hur duktig som helst....

Bra analys och jag tycker att du upplyser en sak som är viktig. Det finns verkligen ingen som helst struktur eller ordning i hans karriär och klubbval. Han har haft kontrakt med Manchester City sedan han var 15 och har därefter varit utlånad till massor av klubbar, vilket givit ganska lite. Feyenoord är nog den enda helt lyckade sejouren och känns samtidigt som den mest genomtänkta och bäst tajmade. Sämst utlåningen var givetvis till Stoke, hur fan tänkte man där? Precis som du säger saknas stabilitet och där har han gjort misstaget att stanna så länge i City när han borde ha dragit vidare och hittat en klubb där han kunnat utvecklas över tid. Det är nästan helkorkat att han förlängde med City hösten 2012. Det var förövrigt kort efter hans långtidsskada, vilket säger emot teorin om dopning eller annat fusk (dvs att han var avstängd egentligen). Jag är dock inne lite på din linje och har också varit kritisk till den officiella förklaringen. Säger inte att Guidetti ljuger för media, men skulle samtidigt inte bli chockad om det ligger något fuffens bakom allting som man försöker dölja.

Det är trist att det hände i vilket fall som helst. Oavsett om han gjorde bort sig och blev avstängd eller verkligen blev långtidsskadad så kom det verkligen otroligt olägligt. Efter tiden i Feyenoord 2011/2012 så var han i ett sånt flow och rankades som en av de största talangerna i Europa. Hade allt gått bra borde han ha blivit utlånad ytterligare en säsong i Feyenoord eller blivit köpt och därmed kunnat växa som spelare. Det tråkiga är att han aldrig riktigt kom tillbaka efter sin långa frånvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av ronaldinh0
Så länge man hoppats på killen men har börjat inse att han bara är skräp. Platsar inte ens på bänken i sopklubben Celtic. Rankar fan mff o gnaget högre än Celtic..

Vad ska han göra i feyernoord? Senast gled han på ett bananskal med sina 59 straffmål. Kan han inte bara börja om i ett mittenlag i allsvenskan. Det är matchtid han behöver, inte en fet plånbok

Målskyttet är Feyenoords överlägset svagaste sida. Just nu har man i stort sett ingen klasstriker och det är tveksamt om klubben kommer lägga några större pengar på att förstärka positionen. Eller det måste de nästan, men kan Guidetti komma gratis, i sällskap med Dirk Kuyt, då har man två potentiella målskyttar och kan samtidigt göra fansen nöjda, win-win.

Just nu har man Kazim-Richards som anfallare, men han är bara på lån och det är tveksamt om det är en spelare Feyenoord kommer köpa loss för att använda på sikt.

Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Hamnar han i frysboxen så kommer förbundskaptenen ändå ta ut honom. Populistiskt och ett måste annars kommer media och alla andra fjantar gå i taket.

Tror detsamma och sen har han ju varit delaktig i kvalet dessutom. Kan dock inte protestera direkt om han skulle bänkas under U-21 EM. Känns i såna fall helt befogat.
Citera
2015-03-06, 19:35
  #2052
Medlem
Känns som om guidetti inte kommer bli någonting. Att sitta på bänken hela sin karriär är inte bra för honom, är bäst att lämna så fort det går eftersom han inte spelar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in