2014-03-01, 22:40
Medlem
Som det har nämnts så är Guidetti inte tillräckligt bra. Då hade han så klart fått spela. Tror att det är svensk media som har hypat upp honom. Visst under tiden i Feyenoord med all rätt. Men det är ju snart 2 år sen och det är mycket som händer på 2 år.

Han borde söka sig bort från engelsk fotboll och till ett lag där han kan få speltid. För även fast Stoke inte är ett "storlag" så är det fortfarande ett bra lag.
Citera
2014-03-03, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Vilka grisar Stoke är.
Sitta på bänken kan han ju lika gärna göra i Man C.

Undrar hur kontraktet med mupparna ser ut?
Tror nog - som en del andra - att Italien kan vara ett bra alternativ.

Jävla pissig inställning dessa engelska klubbar ofta besitter.

Fan babblar du om din luffare? Var någonstans står det att Stoke är skyldiga honom speltid? Verkar som spelarna som går förre John gör det bra med tanke på att man senast slog Arsenal och spelade bra..

Tror inte tränaren har något emot honom men att han tyvärr just nu är en nivå under eller ja lite sämre in sina konkurrenter. Sånt kan snabbt vända ett bra inhopp och mål kan göra så man får starta nästa
Match..

Men ska sägas att man nästan önskande honom bänken efter hans kaxiga intervjuer för Viasat. Gillar honom men han sjönk lite i mina ögon lite efter det.. Pinsamt.
Citera
2014-03-04, 12:03
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker snarare alla som gnäller över att Guidetti inte hanteras med silkesvantar besitter en pissig inställning.

Han är uppenbarligen inte tillräckligt bra, Hughes gör ju inte detta av illvilja eller något i den stilen. Stoke kämpar för att vara kvar i PL. Just nu verkar de ha hittat en vinnande elva. En elva där Guidetti inte får plats. Inget konstigt i det.

Nej, Guidetti måste lämna City permanent. Kanske även England överhuvudtaget. En omstart i den undre halvan av Serie A. Svensklaget Cagliari?

Håller med dig till 100%

Men tror att folk gnäller för att vi har panik Elmander skulle knappast platsa i Island eller Finlands startelva. Gerndt buas ut och korsfästs i Media. Hysen håvar in cash i Kina där truppspelarna knappt håller Superettan nivå.

Vi har Zlatan och sedan ett vakum

Men landslagsledning måste vara mer nytänkande och skippa det här med att man ska "komma in i gänget" och liksom smöra in sig.

Alex Farnerud (kreativ ex 10'a som är släpande anfallare & Toivonen) borde vara de vi satsar på i väntan på Hrgota och Tankovic.

i 2014 har Farnerud gjort 475 min på 9 matcher (810min) för Torino då är man en startspelare i allra högsta grad....

Älgmander har gjort 280min på 11 matcher (990min) i 2014 vilket innebär knappa 30% närvaro....

Toivonen går bra i Rennes nu alla är supernöjda med honom i Frankrike han har gjort över 500min på 540 möjliga (6 matcher) samt 4 mål så honom måste man börja spela in bredvid Z....
Citera
2014-03-06, 14:29
Medlem
L-illuminatos avatar
JG nätade mot Malta i u21 matchen ett steg i rätt riktning som U21 förbundkaptenen sa.

Ändå är det långt ifrån samma Guidetti som förr i tiden gjorde hat trick mot Hollands U21 landslag och nu mäktar med ett frisparksmål.

Någon som såg hela matchen?

Med tanke på att samma U21 landslag slog Malta med 5-0 i November så känns det allmänt som en svag insats av Swe...
Senast redigerad av L-illuminato 2014-03-06 kl. 14:34.
Citera
2014-03-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
JG nätade mot Malta i u21 matchen ett steg i rätt riktning som U21 förbundkaptenen sa.

Ändå är det långt ifrån samma Guidetti som förr i tiden gjorde hat trick mot Hollands U21 landslag och nu mäktar med ett frisparksmål.

Någon som såg hela matchen?

Med tanke på att samma U21 landslag slog Malta med 5-0 i November så känns det allmänt som en svag insats av Swe...

Ja, Maltas U21, vad är det för klass, svensk division 3?

Han SKA göra mål mot dem. Han gjorde 2 mot dem i 5-0 matchen.

Tror inte han gör något mål för Stoke men han har iaf fått spela så det är ju iaf ett steg i rätt riktning. Bara han blir såld till hösten till ett lag där han kan få spela konstant igen. Tillbaka till Holland är ett bra alternativ, går det dock inte lika bra som sist så lär ju en hel del folk avskriva honom som slut.

Om han någonsin blir lika bra som i Feyenoord så lär det ju dröja ett år minst till och då har han tappat 3 år!

Sen är det ju många som inte klarar övergången från holländska ligan till de större ligorna.

Men man hoppas ju fortfarande på honom.

Jag tycker inte allsvenskan är helt fel heller för honom nästa år, jag menar han lär inte platsa i Italien, Tyskland, England eller Spanien eller? Eller kanske Tyskland med sin målglada fotboll skulle gå bra?

Nej, Holland eller Sverige, göra massa mål och sen ut igen i de stora ligorna. Men egot är för stort för att spela i de ligorna?
Citera
2014-03-06, 20:33
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Kändes inte Stoke som ett konstigt lag att gå till med tanke på att dom har anfallare som både är bra och har mer rutin?
Citera
2014-03-08, 21:11
Medlem
Fixade straff idag men fick tyvärr inte lägga den själv sedan. Blev utbytt senare efter att en lagkamrat fått rött kort. Antar att det var för att hålla tätt bakåt, inte pga av att han var dålig?
Citera
2014-03-08, 21:14
Medlem
uffeoboys avatar
Hans chanser att starta nästa match bör väl ha ökat rätt markant iom Walters utv.
Citera
2014-03-08, 21:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Hans chanser att starta nästa match bör väl ha ökat rätt markant iom Walters utv.

Och ett enligt rapporter ganska bra inhopp med en skapad straff. Men det känns lite som att det kanske blir Ireland som plockar upp Walters plats. Men allt som allt ett litet, litet steg framåt för Guidetti. Kul!
Citera
2014-03-11, 14:33
Medlem
L-illuminatos avatar
Sammandrag på matchen från MAtch of the Day (5-6min highlights plus eftersnack riktigt bra)

http://www.101greatgoals.com/gvideos/norwich-1-stoke-1-motd/

För er som vill kika närmare
Citera
2014-03-15, 19:00
Medlem
snillet_1s avatar
Tung dag för Super-Guidetti. Ingen speltid samtidigt som två av hans anfallskonkurrenter gjorde mål i segern mot West Ham. Känns inte hela lånet lite konstigt, från alla parter? Säga vad man vill om anfallarna i Stoke men det är ju inga totala skitspelare direkt.
Citera
2014-03-15, 19:16
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tung dag för Super-Guidetti. Ingen speltid samtidigt som två av hans anfallskonkurrenter gjorde mål i segern mot West Ham. Känns inte hela lånet lite konstigt, från alla parter? Säga vad man vill om anfallarna i Stoke men det är ju inga totala skitspelare direkt.

Håller med. Känns som att han borde valt en helt annan liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in