2014-11-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
För mycket text för att citera.

Bra sammanfattning av läget! Håller med på alla punkter.
Citera
2014-11-07, 12:16
Medlem
Citat:
...

Har mindre koll på övriga ligor och vill undvika att spekulera om lag vars spelartrupp jag inte kan helt. Men i princip vilket lag som helst i en topp-5 liga som ligger på övre halvan av tabellen, och kan utmana om europaspel samt är i behov av en anfallare skulle fungera. Helst inte i BPL, dock.
Jag tänker mig att Guidetti i Lyon bredvid Lacazette skulle fungera riktigt bra.

Citat:
I övrigt förstår jag varför folk klagar på den låga nivån på SPL, då den verkligen inte håller hög klass. Men det förringar inte hans prestationer. Hans spel ser mycket bra ut i allmänhet och han har överträffat förväntningarna i Celtic hittills. 9 mål och 4 assist på 9 matcher enligt transfermarkt. Ska man tro TM's uppgifter om spelarvärde(Current market value:3,08 Mill £, daterat 12:e augusti) kontra vad Celtic är villiga att betala för honom i januari, med ett halvår kvar på kontraktet(5-6m £) så är även det ett kvitto på att han är tillbaka och har gjort det bra.

Så sluta gnäll nu. Vänta med att dra slutsatser tills säsongen är färdigspelad och vi kan summera hans prestation

Håller med, när jag försvarar skotska ligan försöker jag inte säga att det är en bra liga, bara att den inte är "mycket sämre är allsvenskan". Rosenbergs målsnitt på 0,54/match kan väl inte räknas som mycket bättre än Guidettis målsnitt på 0,71/match!?

Och har ni sett hans frisparkar, dom går även in i Premier League!
Citera
2014-11-07, 17:15
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apostrophe
Jag tänker mig att Guidetti i Lyon bredvid Lacazette skulle fungera riktigt bra.

Håller med, när jag försvarar skotska ligan försöker jag inte säga att det är en bra liga, bara att den inte är "mycket sämre är allsvenskan". Rosenbergs målsnitt på 0,54/match kan väl inte räknas som mycket bättre än Guidettis målsnitt på 0,71/match!?

Och har ni sett hans frisparkar, dom går även in i Premier League!

Ligue 1 skulle också vara intressant! Men just nu får jag känslan att han kan gå hur långt som helst. Startspelare i en topp15-klubb i Europa inom några år, om allt går väl.

Läst lite på Celtics forum idag, och deras fans är helt lyriska över JG. Jämför honom med Gary Hooper prestationsmässigt redan, men verkar tro på John mycket mer.
De vill ogärna jämföra med Henke, men verkar inte kunna motstå;

Vidare så spekuleras det mycket om hur de ska få honom att stanna nästa sommar. Kontraktet med Man C går som bekant ut i sommar och det bästa vore kanske att vänta tills han kan gå gratis. Ändå verkar Celtics ledning sugna på att köpa honom i januarifönstret.

Problemet är hans lön på £40k. Deras bäst betalde spelare, Scott Brown, tjänar £25k i veckan och det är ungefär deras lönetak ligger. Till deras favör verkar John dock inte bry sig om pengar. Det han går igång på är att göra mål, spela de stora matcherna och bli älskad av fansen. Om man ska tro honom själv: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2824665/John-Guidetti-reveals-wouldn-t-against-staying-Celtic.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1 490

Med detta sagt vill jag tillägga att Johns framtid just nu ser ljusare ut än den gjort sedan Feyenoord och Celticfansen är säkra på att JG är en star-in-the-making.

Celtics, tillika SPLs, bästa spelare för stunden och fansens favorit. Man kan lugnt säga att han har landat rätt. Tror Celtic passar John perfekt också, med tanke på deras fanatiska supportrar och underbara stämning på läktaren!
Citera
2014-11-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag kan köpa det du lite säger om prestationerna i Celtic men tror att JG denna gången blev uttagen mest pga av Frankrike matcherna där han var riktigt bra liksom Kiese Thelin.

Dock precis som de flesta här och som nämndes för några veckor sedan stör man sig på att det rapporteras oproptioneligt mycket om Guidetti, jämnfört med andra Svenska spelare.

Exempelvis Tankovic och Hrgota vilka båda spelar i bättre lag och svårare ligor.
Så det man stör sig på mest är ju den mediala haussen & exempelvis Fotbollskanalen Europa (medan andra svenskar på sin höjd visas i Fotbollskanalen Europa) ska visa varendaste mål han gör.

Men han har odlat den här media personligheten och redan ställt upp i reportage och intervjuer när han var 15 och media törstar efter någon att "passa" upp på då det bara varit Zlatan som inte alltid är lättast att hantera...

Jag tyckte inte Guidetti var särskilt bra i matchen mot Frankrike i Halmstad. En assist men i övrigt ganska blek.
Citera
2014-11-11, 21:45
Medlem
Har inte gillat Guidetti så mycket innan men efter Frankrike matcherna och den kämparglöd och laganda han visade i de matcherna så har jag börjat gilla han mycket, hoppas han får vara frisk nu så vi kan få in lite bra spelare till landslaget.
Citera
2014-11-11, 22:16
Medlem
elegantlywasteds avatar
"Att representera sitt land är det finaste man kan göra i ett landslag" -Guidett, Sportnytt 11/11 2014. Tänkvärt och väldigt sant
Citera
2014-11-12, 00:59
Bannlyst
Kul att han är tillbaka
Han måste dock gå till en bättre klubb än Celtic...

Gå till någon klubb i Serie A säger jag
Citera
2014-11-12, 01:05
Medlem
elpirros avatar
260 000:- i veckan känner grabben.
Citera
2014-11-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ja i truppen i a f. Hellre JG än Elmander.

Elmander har passerat "bäst före datum" , det som en gång var hans styrkor är nu borta. Spelare typ Zengin, är nu vad vi behöver. Dags att ta farväl av elmander, ge han credit för det han givit oss. Men byt ut han mot nån yngre.
Citera
2014-11-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elegantlywasted
"Att representera sitt land är det finaste man kan göra i ett landslag" -Guidett, Sportnytt 11/11 2014. Tänkvärt och väldigt sant
Vad kan man annars göra i ett landslag? Och den raka motsatsen, dvs "det fulaste man kan göra i ett landslag" är vad?
Citera
2014-11-12, 15:21
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wreath
Vad kan man annars göra i ett landslag? Och den raka motsatsen, dvs "det fulaste man kan göra i ett landslag" är vad?

Spela för sin egen karriär.
Citera
2014-11-13, 19:40
Medlem
Dannyyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Kul att han är tillbaka
Han måste dock gå till en bättre klubb än Celtic...

Gå till någon klubb i Serie A säger jag

Enligt mig är Celtic det bästa valet han kunde göra.
Storklubb i en medioker liga, det är bäddat för att ösa in bollar. Precis vad som behövs efter hans frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in