2015-03-03, 01:56
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
En tjejkompis till mig tog häromdagen en Stillnoct ihopp om att få sova bättre. Istället slog det över med panikångest och hallucinationer som följd. Ingen sömn förrens flera tröstande timmar senare..

Undrar nu om Imovane kan vara ett tips för att råda bot på sömnproblemen utan hallisar eller liknande negativa effekter?

Hmm hallucinationer av stilnoct är ju hyffsat vanligt (har personligen inte varit med om ngt läskigt dock). Av imovane är det inte lika vanligt - men kan ju förekomma.
Panikångest har jag inte hört om tidigare, kom det av sig själv eller pga hallucinationer?

Men har hon reagerat så på stilnoct kanske man bör va lite på sin vakt ändå. Och kikar man i fass finns det ju en uppsjö av biverkningar som kan uppstå.. så man vet ju aldrig.
Senast redigerad av zebrabody 2015-03-03 kl. 01:59.
Citera
2015-03-03, 09:51
Medlem
Koljarovs avatar
Jag har varje månad fått 60 st imovane 7,5mg i över tio år och dom senaste månaderna har dom inte bitit alls.
Har slutat med att jag jagit 40-50st på ett par dygn utan att somna.

Nu har jag även sobril som är som sockerpiller och propavan som hjälper vid högre doser men blir extremt vätskedrivande och vaknar som en öken i munnen.

Jag har dom senaste månaderna genom andra kanaler skaffat Ksalol 1mg som också fick mig att slockna bra i början men nu behöver jag fler och fler för att dels dämpa ångesten samt somna.

Finns det ett efektivt sätt att sänka toleransen mot dessa preparat genom att under ett par månader använda något som inte är korstolerant som Imovane och benso verkar vara?

Jag antar att ett par månader med bara propavan skulle hjälpa en del (samt självdisciplin vilket jag saknar).

Några tips om ett ångestdämpande/sövande ämne vars verkan påminner om benso och imovane men inte bygger på toleransen samt är relativt lätt att få tag på samt inte dyrt?
Citera
2015-03-03, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag har varje månad fått 60 st imovane 7,5mg i över tio år och dom senaste månaderna har dom inte bitit alls.

Nu har jag även sobril som är som sockerpiller och propavan som hjälper vid högre doser men blir extremt vätskedrivande och vaknar som en öken i munnen.

Jag har dom senaste månaderna genom andra kanaler skaffat Ksalol 1mg som också fick mig att slockna bra i början men nu behöver jag fler och fler för att dels dämpa ångesten samt somna.

Finns det ett efektivt sätt att sänka toleransen mot dessa preparat genom att under ett par månader använda något som inte är korstolerant som Imovane och benso verkar vara?

Jag antar att ett par månader med bara propavan skulle hjälpa en del (samt självdisciplin vilket jag saknar).

Några tips om ett ångestdämpande/sövande ämne vars verkan påminner om benso och imovane men inte bygger på toleransen samt är relativt lätt att få tag på samt inte dyrt?
Kör på någon läkemedel som inte är beroendeframkallande nån vecka, toleransen går ner fort på Imovane. Alprazolam är inte hypnotisk som Imovane, så den effekten finns fortfarande kvar oavsett.
Citera
2015-03-03, 10:40
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Tjena,

Jag tänkte pröva göra RP med 7,5mg imovane snart. Men har inte riktigt modet, tips på hur man gör det smidigast? Vore så vänligt! Får dålig effekt av 2st oralt.

Äsch inget att vara rädd för direkt..
Du behöver en doseringsspruta, vatten och krossad tablett/tabletter.
Citera
2015-03-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov

Jag har fått stilnoct utskrivet ett tag. Sen kom jag till en pussmottagning (prima i Liljeholmen) där de bara gav mig teralen (stavning) och liknande.

Nu har jag en läkare som är underbar. Jag får både stilnoct och imovane utskrivet så jag kan variera och på så sätt, enligt honom, kan man inte få tolerans och liknande som du skriver. Stämmer det min läkare säger?

Ett tips är att du är ärlig mot din läkare och berättar att imovane inte biter på dig och att du vill gå över till stilnoct ett tag.
Citera
2015-03-03, 18:58
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn
Jag har fått stilnoct utskrivet ett tag. Sen kom jag till en pussmottagning (prima i Liljeholmen) där de bara gav mig teralen (stavning) och liknande.

Nu har jag en läkare som är underbar. Jag får både stilnoct och imovane utskrivet så jag kan variera och på så sätt, enligt honom, kan man inte få tolerans och liknande som du skriver. Stämmer det min läkare säger?

Ett tips är att du är ärlig mot din läkare och berättar att imovane inte biter på dig och att du vill gå över till stilnoct ett tag.
Good For You!
Citera
2015-03-03, 20:20
Bannlyst
Citat:
Vad kan man sälja imovane för?? får utskrivet och har frikort så jag hämtar ut 100st i månaden gratis men vad är "gatupriset"?

Mycket. Då svenska apoteks imo har stoor efterfrågan.
Citera
2015-03-03, 20:22
Bannlyst
Citat:

Jo, klart man kan få tolerans. Det beror på hur ofta och hur mycket man tar. Stilnoct och Imovane har kort halveringstid dock, så toleransen går ner väldigt fort om den vanliga dosen inte skulle funka tillräckligt.
Citera
2015-03-04, 00:36
Medlem
JessieArkanas avatar
Bumpar denna...
Citera
2015-03-04, 01:28
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur länge har ni fått det utskrivet? Har fått i omgångar och min läkare vägrar skriva ut mer nu trots att jag enbart fått en halv tablett per kväll utskriven (har kombinerat det med tabletter jag köpt på nätet) men ska testa med andra läkare.

Imovane har nog räddat mitt liv då det hjälper enormt (dagen efter) mot min ångest men till läkarna säger jag att jag bara har sömnproblem. Men orolig över att man inte kommer få det utskrivet mer om ett år t. ex.

Haft imovane / stilnoct nu i snart 5 år. 5 x 30 per år.

Inga konstigheter då mina problem kvarstår och jag kör dem endast när nöden kräver.

Mvh
Citera
2015-03-04, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
En tjejkompis till mig tog häromdagen en Stillnoct ihopp om att få sova bättre. Istället slog det över med panikångest och hallucinationer som följd. Ingen sömn förrens flera tröstande timmar senare..

Undrar nu om Imovane kan vara ett tips för att råda bot på sömnproblemen utan hallisar eller liknande negativa effekter?

Hur många mg tog hon? Har hört om folk som fått hallisar på stora doser Stillnoct, även Imovane.. Så vet inte om det gör något skillnad. Hon får testa helt enkelt.

Är din tjej lätt känslig för andra medeciner/droger?
Har hon ofta problem med insomningen?

Är inte så insatt i ämnet så håller mig alltid borta från att kommentera. Beräta gärna mer om hallucinationer. Har du upplevt själv på Stillnoct?
Citera
2015-03-04, 12:00
Medlem
Calogeros avatar
Har tagit 1 tablett 10 mg stilnoct två nätter i rad nu för att somna. Enligt snubben som skrev ut det på apoteket så kan man ta det två gånger i veckan utan att det ger någon skadlig effekt, men jag behöver det oftare än så. P.g.a ett jobb med flexibla tider kommer jag att vara tvungen att ta en tablett även ikväll. Hur ofta skall man kunna ta det innan det börjar bli skadligt för en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in